سه شنبه 23 خرداد 1396-7:56

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های مازندران:

سازمان همیاری غیردولتی است/ به زودی حقوق اسفندماه کارکنان را پرداخت می کنیم

جواد واحدی: سازمان همیاری شهرداری ها غیردولتی است/ حقوق اسفند ماه کارکنان در شرف پرداخت قرار دارد و فروردین به صورت علی الحساب پرداخت می شود/ شهرداری ها با خانه خود قهر کرده بودند که در این دوره موفق شدیم آنها را با خانه های خود آشتی دهیم.


 مازندنومه؛ سروسیس اجتماعی، رضا شریعتی: پس از انتشار گزارشی در مازندنومه مبنی بر معوق ماندن چند ماهه حقوق پرسنل سازمان همیاری شهرداری مازندران، جواد واحدی، مدیرعامل سازمان همیاری های مازندران، در گفت وگو با ما توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

وی با بیان اینکه رسانه باید در کنار بنگاه اقتصادی قرار گیرد تا بهره وری ایجاد کند، گفت: در بنگاه اقتصادی کل کارکنان باید با ایجاد فکر و سرمایه در جهت تقویت سازمان گام بردارند اما 60 درصد نیروهای سازمان فاقد ارائه ایده اقتصادی و رویکرد در یک بنگاه اقتصادی هستند.

این مسئول با بیان اینکه سازمان همیاری به صورت خودگردان اداره می شود، اظهار کرد: این سازمان ا بر مبنای قانون تجارت و قانون شهرداری ها تاسیس شده و از بودجه دولتی به هیچ عنوان بهره نمی برد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های مازندران با بیان اینکه از وظایف این سازمان اقدامات عمرانی از طریق پیمانکاری در امور زیر بنایی و عملیاتی ساختمانی است، گفت:  فعالیت در امور بازرگانی اعم از خرید و فروش، واردات و صادرات، قبول نمایندگی ها، تامین تجهیزات شهرداری ها، اقدام و مشارکت در بازارچه های مرزی و هم چنین بازرگانی، خرید و فروش انواع ماشین الات عمرانی شهرداری ها، اقدامات تولیدی از طریق احداث کارخانه ها و کارگاه های ارائه خدمات، تاسیس دفاتر و اقامتگاه ها در راستای خدمات ایرانگردی و جهانگردی و تاسیس موسسه های حمل ونقل درون شهری و برون شهری اعم از هوایی و زمینی از جمله مهم ترین وظایف سازمان همیاری است.

واحدی با بیان اینکه این موسسه غیر دولتی است، اظهار کرد: بر اساس اساسنامه سازمان مانند کلیه موسسات عمومی غیر دولتی، ارکان دولتی به عنوان نظارت بر این سازمان مطابق قانون فعالیت می کنند.

مدیر عامل سازمان همیاری ها با بیان اینکه هیئت مدیره هیچگونه وجه تحت عنوان حقوق و مانند این ها را از سازمان دریافت نمی کند، خاطر نشان کرد: حقوق اسفند ماه کارکنان در شرف پرداخت قرار دارد و فروردین هم به صورت علی الحساب پرداخت می شود.

این مسئول با بیان اینکه برای رضایت کارمندان علی رغم تنگناها در نوروز به آنها سبد کالا و بن حمایتی دادیم، اظهار کرد: عیدی نیروهای سازمان که بر اساس قانون کار سه برابر یک کارمند است در بهمن ماه پرداخت شد.

واحدی با تاکید بر اینکه این سازمان می توانست دوران بهتری را سپری کند،  تصریح کرد: به واسطه برخی نارسایی های مدیریتی گذشته اعظم فعالیت های سازمان از آن سلب اختیار شد.

مدیر عامل سازمان همیاری ها با بیان اینکه شهرداری ها سهام دار سازمان همیاری ها هستند و می توانستند در جهت ارتقای سازمان بهتر عمل کنند، اظهار کرد: شهرداری ها با خانه خود قهر کرده بودند که در این دوره موفق شدیم آنها را با خانه های خود آشتی دهیم.

واحدی با بیان اینکه قراردادهای متعددی در راستای وظایف سازمان منعقد شد، خاطر نشان کرد: صدور پروانه خارج از حریم و محدوده شهرها و روستاها با پیگیری استاندار، معاون امور عمرانی، یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود، رازجویان عضو هیئت مدیره و مساعدت ویژه دکتر معصومی معاون سازمان شهرداری های کشور مجددا به سازمان همیاری استان اعاده شد.

مدیرعامل سازمان همیاری با تاکید بر این که بازگشت این موضوع با دوندگی های فراوان در راهروهای مجلس اتفاق افتاد، گفت: مجوز ایجاد مراکز معاینه فنی، ایجاد مراکز و مجتمع های شن و ماسه در استان مازندران، انعقاد قرارداد با شرکت هایی نظیر ارکان ماشین( تولید کننده خودروهای شهرداری ها و بهسازی خودروهای فرسوده) و قیران پخش برای مشارکت در تولید و فروش قیر، انعقاد قرارداد با شهرداری ها و سازمان های دولتی در راستای نصب دوربین های مداربسته و بین راهی در جهت ارتقای امنیت عمومی و ترافیکی، مشارکت بخش خصوصی در ایجاد مجتمع تفریحی توریستی 92 واحدی در شهرستان فریدونکنار و اخذ نمایندگی انحصاری کارخانه سیمان نائین در مازندران( این سازمان آمادگی دارد کارخانه های سیمان را در مازندران پوشش دهد) از جمله مهم ترین اقدامات این سازمان در راستای خدمت رسانی و ارتقا در حال حاضر است.

واحدی با بیان اینکه این سازمان در حال گذار است و ان شاء الله کارکنان به عنوان ید واحده در کنار ارکان مدیریتی نسبت به ایجاد درآمد ثابت گام خواهند برداشت، اظهار کرد: با توجه به رکود اقتصادی در بازار مسکن و پروژه های عمرانی معوق ماندن حقوق کارکنان ناشی از مباحث اقتصادی است که باید هم دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از دوران گذر خارج شویم.

*نیرویی اضافه نشده است

محمودیان -مدیر اداری سازمان همیاری- هم در گفت وگو با مازندنومه با بیان اینکه این مشکلات از گذشته به ارث رسیده است، گفت: در دوره واحدی تعهدات سازمان کاهش یافته و منابع خارج شده از سازمان، برگشته است.

وی با رد شایعه اضافه شدن نیرو در دوران تصدی مسئولیت واحدی اظهار کرد: حتی شهرداری ها و بنگاه های اقتصادی دیگرهم این مشکل را دارند.

محمودیان با تاکید بر آنکه نیروها به سمت شهرداری ها در حال هدایت هستند، خاطر نشان کرد: ممکن است برخی تقاضاهای فراقانونی داشته باشند که چنین موضعی می گیرند، اما 90 درصد کارکنان سازمان تقدیرنامه از آقای واحدی را امضا کردند که در آن از درایت ایشان تشکر شده بود.

مدیر اداری سازمان همیاری ها با بیان اینکه در این دو سال تنش نداشتیم، اظهار کرد: علی رغم تنگناهای مالی لیست بیمه کارکنان با تدبیر جناب واحدی به روز است و در این بخش مشکل نداریم.