چهارشنبه 4 مرداد 1396-10:15

جاودانی: مردادماه 4 رخداد بزرگ فرهنگی در مازندران برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران: اجرای ارکستر ملی ایران را این هفته در مرکز استان شاهد خواهیم بود/دانشنامه سه جلدی امام رضا(ع) در جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) رونمایی می شود/ اختتامیه جشنواره مطبوعات در مجموعه نمک آبرود چالوس برگزار می شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست خبری اظهار داشت: مردادماه 4 رخداد بزرگ فرهنگی در استان مازندران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها نگاه خوبی به بخش فرهنگ دارند، افزود: در حوزه توجه به فرهنگ بومی هم رویکرد رسانه ها رشد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اجرای ارکستر ملی ایران را این هفته در مرکز استان شاهد خواهیم بود.

این مسوول با بیان اینکه ارکستر ملی به موسیقی اصیل کشور می پردازد، تصریح کرد: ارکستر ملی به دلیل مهیا نبودن فضا، در استان ها اجرا نمی کرد و تا قبل از دولت روحانی، ارکستر ملی فقط در تهران برنامه اجرا می کرد.

جاودانی با اشاره به فضایی که دولت در این زمینه مهیا کرده است ادامه داد: از علاقه مندان به حوزه موسیقی و فرهنگ و هنر دعوت می کنیم در اجرای ارکستر ملی که پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می شود حضور یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: امسال حدود 150 هزار اثر از 61کشور به دبیرخانه رسیده که 399 اثر مازندانی و حدود 2هزار اثر بین المللی است.

مدیرکل ارشاد مازندران اظهار کرد: دانشنامه سه جلدی امام رضا(ع) در این جشنواره رونمایی می شود.

این مسوول با اشاره به ایام مربوط به روز خبرنگار افزود: اختتامیه جشنواره مطبوعات در مجموعه نمک آبرود چالوس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 850 اثر به دبیرخانه رسیده گفت: سال گذشته 680 اثر ارسال شده بود.

جاودانی با اشاره به اینکه منتخبان جشنواره سال گذشته به گرجستان اعزام شدند، تصریح کرد: در تلاش هستیم برگزیدگان جشنواره امسال را به روسیه اعزام کنیم.