دوشنبه 16 مرداد 1396-0:19

ناخوشی استاد خوشرو/ خواننده برجسته موسیقی مازندرانی جراحی شد

استاد ابوالحسن خوشرو روز شنبه در بیمارستان نیمه شعبان ساری جراحی شد و حال عمومی این استاد برجسته موسیقی مازندرانی مساعد است.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، علی حسن نژاد: استاد ابوالحسن خوشرو -خواننده صاحب سبک و نوازنده لله وا- که چندی پیش در بیمارستان های قائم شهر بستری شده بود، دیروز شنبه در بیمارستان نیمه شعبان ساری جراحی پروستات و مجاری شد.

دکتر فلاحتی -پزشک استاد خوشرو-  این عمل را موفقیت آمیز دانسته و به پاس خدمات این هنرمند، دستمزدی هم دریافت نکرده است.

مرکز درمانی نیمه شعبان که سال هاست با همت و مدیریت دکتر یحیی پور جزو بیمارستان های مطرح استان شده است، هزینه ای دریافت نخواهد کرد و رایگان از استاد خوشرو پذیرایی کرده است.

این هنرمند برجسته موسیقی مازندرانی ضمن قدردانی از پزشک معالج و مدیریت بیمارستان نیمه شعبان، به مازندنومه گفت: امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ملاقاتم آمد و سید هادی حسینی - معاون وزیر ارشاد- نیز تلفنی جویای احوالم شد که از این عزیزان سپاسگزارم.

خوشرو تصریح کرد:پس از عمل جراحی روحیه خوبی دارم و روزهای گذشته که در بیمارستان های رازی و ولی عصر قائم شهر بستری بودم، برای کادر پزشکی و بیماران لله وا زدم و آواز خواندم.

خاطرنشان می کنیم ابوالحسن خوشرو متولد 1325 روستای ساروکلای قائم شهر و فارغ التحصیل انستیتو امور هنری تهران است.

او از دوران کودکی و نوجوانی تحت تشویق خانواده، شیفته موسیقی فولکلوریک مازندران شد و از همان سال ها به فراگیری و نواختن سازهای بادی و کوبه ای پرداخت.

خوشرو با الهام از شیوه استادان منطقه از جمله نظام شکارچیان و صفی الدین محمدی، زمزمه های کتولی، امیری، طالبا و... را تجربه کرد و به خواندن روی آورد.

او که اکنون یکی از برجسته ترین خوانندگان و نوازندگان استان است، شاگردان زیادی را آموزش داده و در بسیاری از آلبوم ها و کنسرت های موسیقی حضور داشته است.