شنبه 21 مرداد 1396-9:13

مدیرکل ثبت استاد و املاک مازندران در نشست خبری:

با الحاق سازمان ثبت به وزارت کشور مخالفیم/ این طرح محکوم به شکست است

محمدحسن بهادر: سال گذشته 188هزار سند ثبت کردیم و هر سال نسبت به سال قبل رشد 7درصدی داریم/ بیش از 90درصد از خدمات ما به شکل الکترونیکی ارایه می شود/ الحاق سازمان ثبت به وزارت کشور دارای تبعات است و این طرح محکوم به شکست است./ 74درصد املاک مازندران دارای سند است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: محمدحسن بهادر -مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران- در نشست خبری اظهار داشت: ثبت اسناد و املاک مازندران از رتبه ارزیابی انتهای جدول، در دو سال اخیر به رتبه سوم کشور دست یافت.

این مسوول تصریح کرد: مستندسازی مقوفه سال گذشته در مازندران با میانگین سراسر کشور برابری می کند.

بهادر ادامه داد: در صدور سند روستایی سال گذشته، بنیاد مسکن رتبه نخست را کسب کرد. 14هزار و 500 سند سهمیه ما بود در حالی که بیش از 16هزار سند صادر کردیم و این اسناد موجب رونق روستا است.

وی با بیان اینکه هر سندی که ثبت می کنیم انتقال آرامش به مردم است، تصریح کرد: سال گذشته 188هزار سند ثبت کردیم و هر سال نسبت به سال قبل رشد 7درصدی داریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به اینکه در قانون تعیین تکلیف اسناد، مازندران بعد از اصفهان با حدود سه هزار تفاوت، 224 هزار و 380مورد ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: از این تعداد، بیش از 203هزار پرونده تایید شده است که 81هزار مورد رای مثبت و 33هزار مورد رای منفی صادر شده و تکلیف بقیه پرونده های تایید شده تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.

این مسوول با بیان این که سالانه بیش از یکصد هزار پرونده شبهه قضایی در ثبت مازندران رسیدگی می شود، تصریح کرد: الان مطرح کردند این سازمان به وزارت کشور الحاق شود در حالی که سازمان ثبت یک سازمان حاکمیتی است.

بهادر با بیان اینکه بیش از 90درصد از خدمات ما به شکل الکترونیکی ارایه می شود، افزود: صدور کارت های هوشمند ملی، مانع از جعل سند و احراز هویت می شود.

وی با بیان اینکه الحاق سازمان ثبت به وزارت کشور دارای تبعات است، افزود: نمی دانم با چه استدلالی قصد این کار را دارند. این طرح محکوم به شکست است.

این مسوول با بیان اینکه 74درصد املاک مازندران دارای سند است، ادامه داد: 11درصد این اسناد ثبت شده اما به مرحله نهایی ختم نشده است.

بهادر با اشاره به اینکه سواحل چالوس و رامسر را تا یک ماه آینده مستندسازی می کنیم، تصریح کرد: سندی که صادر می کنیم مرزی الکترونیکی بین اراضی مردم و اراضی دولت است.

بهادر با بیان اینکه سال گذشته 252 میلیارد تومان مطالبات بانک ها را وصول کردیم، تصریح کرد: در 4ماهه امسال هم وصول مطالبات 171میلیارد تومان با 200درصد رشد بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در پایان گفت: 97 درصد از استعلام ها در مدت کمتر از دو روز انجام می شود.