پنجشنبه 26 مرداد 1396-20:31

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال اعلام کرد:

وجود 615 کیلومتر خط فعال انتقال نفت در شمال ایران

سید حمید حسینی: در منطقه شمال 615 کیلومتر خط فعال داریم که که کار انتقال نفت را انجام می دهد/ روزانه بالغ بر 81میلیون لیتر فراورده نفتی در ماه به استان گلستان و 181میلیون لیتر به مازندران تحویل می دهیم/ سال گذشته 3میلیارد و 800میلیون تومان برای ایمن سازی خطوط هزینه کردیم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: سید حمید حسینی در نشست خبری اظهار کرد: در منطقه شمال 615 کیلومتر خط فعال داریم که که کار انتقال نفت را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه منطقه شمال از پرخطرترین مسیرهایی است که خط لوله گذر کرده و از پرفشارترین خطوط لوله دنیا را در این منطقه داریم، افزود: اغلب مسیرهای ما صعب العبور هستند و نگهداری و ایمن سازی چنین مسیری از سخت ترین و سنگین ترین کارها است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال با اشاره به اینکه روزانه بالغ بر 81میلیون لیتر فراورده نفتی در ماه به استان گلستان  و 181میلیون لیتر به مازندران تحویل می دهیم، گفت: با اجرای چنین فعالیتی از تردد 876تانکر در سطح استان جلوگیری می شود.

این مسئول با بیان اینکه یکی از دستور کارهای اصلی بحث ایمن سازی خطوط است، تصریح کرد: سال گذشته 3میلیارد و 800میلیون تومان برای ایمن سازی خطوط هزینه کردیم.

حسینی با اشاره به اینکه شرایط استان هایی که در آن فعالیت می کنیم سخت است، ادامه داد: در سیل علی آباد به خاطر برداشت های غیر مجاز و توجه نکردن به مسائلی که عنوان کردیم، خط ما شرایط ناایمن پیدا کرد که البته اتفاق خاصی نیفتاد و همکاران ما در حال ایمن سازی این خطوط هستند.

وی  خاطرنشان کرد: در منطقه شمال موفق شدیم خطوط را پیک رانی هوشمند انجام دهیم و  در شرایط خوب و پایداری قرار داریم.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که در شهرها ایجاد شده با اینکه هزینه های زیادی به شرکت تحمیل می شود، اما برای ایمن سازی خطوط تغییرات ایجاد می کنیم که بالغ بر 14میلیارد تومان هزینه پروژه تغییر مسیر بود.

این مسئول با بیان اینکه برای ما مهم است زودتر بحث سوآپ راه اندازی شود، افزود: امیدواریم از شرایط رکود خارج شده و از این ظرفیت بهره ببریم.

حسینی با اشاره به اینکه در منطقه نکا و امیرآباد از بابت تحویل نفت عایداتی به استان می رسد، گفت: فعال بودن سوآپ به افزایش اشتغال در استان کمک می کند و درصدی از درآمد نفتی هم از سوی دولت به این مناطق اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه مردم به خطوط ما نزدیک نشوند چون سرمایه ملی است و آسیب رساندن به این خطوط باعث بروز مشکل در سوخت رسانی می شود، تصریح کرد: سال گذشته یک مورد سرقت نفتی از خطوط لوله داشتیم که منجر به صدمات جانی و بحث برداشت نشد.