سه شنبه 31 مرداد 1396-22:21

نماینده های ساری و بابل در گفتگو با ما از رای بالای مجلس به کابینه می گویند

رای بالای مجلس، حاشیه امن وزیران

محمد دامادی: دولت باید از فرصتی که مجلس پیش آورده استفاده کند، چراکه با این میزان رای، برای وزرا حاشیه امنی ایجاد شد. آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات مخالفان جدی در مجلس داشت/ حسین نیازآذری: دولت باید از رای بالای 200 نفر 12 وزیر که نشان دهنده اعتماد مجلس به رئیس جمهور است، بهره کافی را ببرد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: محمد دامادی - نماینده ساری و میاندورود و عضو کمیسیون عمران مجلس- درگفتگو با ما با بیان اینکه رای بالای 200 نفر برای 12 وزیر پیشنهادی از همراهی مجلس با دولت نشان دارد، اظهار کرد: دولت باید از فرصتی که مجلس پیش آورده استفاده کند، چراکه با این میزان رای، برای وزرا حاشیه امنی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه البته وزرا خیال نکنند رای بالای مجلس و ایجاد حاشیه امن به معنای نبود نظارت بر عملکرد آنها است، تصریح کرد: به معاون پارلمانی رئیس جمهوری پیشنهاد دادیم تا وزرا را مجاب کند در حوزه‌‌‌های گسترده در مجلس حضور یابند و در کمیسیون‌‌های تخصصی مشکلات بررسی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر آنکه مسئولان مشکلات مردم را از نزدیک ببینند، اظهار کرد: ما از برخی وزرای گذشته گلایه داریم، برای آنکه در سرکشی‌‌ها به استان‌‌ها کوتاهی می‌‌‌کردند، در حالی که نمایندگان و مردم مازندران انتظار بیشتری داشتند.

دامادی با اشاره به انتخاب زنگنه و ظریف به عنوان وزرای نفت و امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: تجربه نشان داده است، همواره در مسیر کار انتقاداتی وجود دارد اما این موضوع باعث نمی شود تا در تمام مواقع به جراحی کامل بپردازیم بلکه باید نقاط ضعف را بر طرف کنیم.

این نماینده با بیان اینکه در سوابق کاری زنگنه 26 سال سابقه وزارت دیده می‌شود، اظهار کرد: ظریف آدم توانمندی است که در جریان مذاکرات نشان داد متفکر بوده و از حقوق حقه مردم دفاع می‌کند.

وی افزود: ما برای حل مشکلات به وزرا تذکر می‌دهیم و استیضاح را عاملی در برخورد با اهمال می دانیم‌‌.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه یکی از ظرفیت های کشور برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، خلاق و باتجربه است که شایستگی ایفای نقش در سطح ملی و بین المللی را دارند، اظهار کرد: لازم است برای بهره‌‌بردن از ظرفیت‌‌‌های موجود به لیست کردن مجموعه عواملی که مانع ارتقای افراد توانمند می‌شود، بپردازیم.

دامادی با اشاره به اینکه در مسیر برجام بد عهدی‌‌های آمریکایی‌ها قابل پیش‌‌‌بینی بود، گفت: این دلیل نمی‌‌شد که جمهوری اسلامی در مذاکره با نمایندگان چند کشور حسن نیت خود را نشان ندهد، بلکه باید در حال حاضر اقدامات متقابل را در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات مخالفان جدی در مجلس داشت، اظهار کرد: به نظر من ایشان اگرچه نسبت به سایر وزرا جوان‌تر هستند، اما سی سال سن جوانی نیست و باید از وزرای بیست وچند ساله استفاده می‌شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر لزوم جوان‌گرایی در سایر بخش های کابینه دولت اظهار کرد: یک کابینه موفق کابینه ای است که ترکیب جمعیتی درستی داشته و جوان گرایی در آن دیده شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ادعای دولت مبنی بر خانه تکانی 50 درصد کابینه در دولت دوازدهم، افزود: نبود زن در کابینه دولت دوازدهم انتقاد مهمی است که به این چینش وارد است.

دامادی با اشاره به ضعف های موجود در رای‌گیری مجلس گفت: این نشد که یک عده بیایند، به عنوان مخالف نوبت بگیرند و به عنوان موافق صحبت کنند. این تضییع حق سایر نمایندگان است.

وی با بیان اینکه مجلس در برابر ایستادگی مقابل سهم‌خواهی‌های جریان‌های سیاسی در کنار دولت بود، اظهار کرد: اگر قرار بود هر جناحی گزینه پیشنهاد ارائه دهد، رئیس جمهور استقلال و آزادی نداشت.

*نیازآذری: مجلس پیگیر احقاق مطالبات در چارچوب وعده‌های دولت است

حسین نیازآذری - نماینده بابل و رئیس مجمع نمایندگان مازندران- نیز در گفت وگو با ما با اشاره به انتخاب 16 وزیر از 17 گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت گفت: دولت هم اکنون در مسیر جدیدی قرار گرفته است و باید از رای بالای 200 نفر 12 وزیر که نشان دهنده اعتماد مجلس به رئیس جمهور است، بهره کافی را ببرد.

وی با تاکید برآنکه مجلس پیگیری جدی در احقاق مطالبات مردم در چارچوب وعده‌های دولت است، افزود: با توجه به حساسیت بخش‌های تولید، اشتغال و بحث اقتصادی نمایندگان سوالاتی را از وزرا مطرح کردند که جواب‌‌ها قانع کننده بود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم وزرا بتواند با تکیه بر اسناد بالا دستی مشکلات را حل کنند، اظهار کرد: مجلس در راستای حل مشکلات و نیازمندی‌‌ها همراه و پشتوانه دولت است تا گامی در راستای توسعه برداشته شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه دولت با توجه به انتظارات مردم اولویت اصلی خود را در راستای اشتغال زایی و مبارزه با فقر ارائه کرده است، گفت: کابینه قوی با همکاری مجلس سبب محقق شدن مطالبات مردم و اجرایی شدن وعده‌‌های به‌حق رئیس جمهوری به ملت ایران است.

نیازآذری با اشاره به اینکه ترمیم کابینه دولت فقط به معنای تغییر وزرا نیست، اظهار کرد: وزرای پیشنهادی رئیس دولت دوازدهم باتجربه و کار کشته هستند، اما انتظار داریم بدنه و پیکره وزارتخانه ها و سازمان های آن وزارتخانه ها در استان ها جوان، چابک و کارشناسی تر شوند.