شنبه 4 شهريور 1396-9:53

شورای پنجم ساری و ظهور «راستگو»ها و اصلاح طلبان چند نبشی

با وجود ابهامات زیاد در عملکرد شهردار ساری که بخشی از آن روز چهارشنبه توسط عشوری بیان شد، آقایان کوروش یوسفی، سیدعلی آقامیری، فرامرز نقیبی و حتی علی اکبر زلیکانی که مدعی است تفکر اصلاح طلبی دارد، چرا از خودشان چنین رفتاری بروز و به فردی غیر از لیست امید، برای ریاست شورای شهر ساری رای دادند؟


 مازندنومه، سرویس سیاسی: نخستین جلسه شورای شهر ساری با حضور اسماعیل حسن زاده معاون سیاسی فرماندار ساری برگزارشد. در حالی که در بسیاری از مراکز استانها و شهرهای بزرگ، رئیس شورا و شهردار از بین لیست امید و از چهره های اصلاح طلب انتخاب شد، این بار در شهر ساری جریان موسوم به عملگراها که خودشان را متفاوت و متمایز از اصولگرایان و اصلاح طلبان می دانند، با وجود حضور 4 منتخب تحت حمایت لیست امید(سیدعلی آقامیری، کوروش یوسفی، فرامرز نقیبی و اسفندیار عشوری)در یک چرخش آشکار از قبل تعیین شده یک عضو با گرایش نامعلوم و چهره ای متمول را به عنوان رییس شورا برگزیدند. تنها فرد مخالف او اسفدیار عشوری بود.

آیا کسانی که لیست امید را در ساری تنظیم می کردند(اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مرکز استان که در این ترکیب نماینده فعلی و نماینده سابق و برخی از نمایندگان احزاب و نمادهای اصلاح طلب حضور داشتند)از کاندیداهای احتمالی تضمین و تعهد نگرفته بودند که به آرای مردم ساری و لیست امید وفادار بمانند؟

همان حرکت عهدشکنانه ای که در جریان رای اعتماد به برخی از وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم توسط جمعی از اعضای فراکسیون امید صورت گرفت در قصه شوراها در ساری و برخی از شهرهای ایران مثل کرج و اراک درباره رییس شورا و شهردار اتفاق افتاد.

با وجود ابهامات زیاد در عملکرد شهردار ساری که بخشی از آن روز چهارشنبه توسط عشوری بیان شد، آقایان کوروش یوسفی، سیدعلی آقامیری، فرامرز نقیبی و حتی علی اکبر زلیکانی که مدعی است تفکر اصلاح طلبی دارد، چرا از خودشان چنین رفتاری را بروز دادند؟

بدترین صحنه این است که بخش مهمی از آرای شما از قبل اصلاح طلبی و لیست امید حاصل شد اما شما در جمع بندی از پیش تعیین شده، به فردی غیر همسو با لیست امید رای دادید. این رفتار شما در نخستین جلسه شورا آزار دهنده و بر خلاف مرام اصلاح طلبی بود.

وقتی خواست ها و منفعت های شخصی بر منافع فراکسیونی و جریانی و جمعی می چربد، این مسائل پیش می آید. اگر شما از ابتدا می خواستید که در شورا به طور مستقل عمل کنید، چرا در چند جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که با حضور کاندیداهای احتمالی اصلاح طلب برگزار می شد شرکت کردید؟

اگر مدعی استقلال در رای و نظر و عمل هستید، چرا از اصلاح طلبان ساری و میاندرود به خاطر حمایت نکردن از شما در جریان انتخابات مجلس (اسفند94) مکدر و رنجیده خاطر شدید؟

امروز به این نتیجه می رسیم که آن روز حق با شورای اصلاح طلبان ساری و میاندرود بود. شما اگر نیم نگاهی به انتخابات آتی مجلس دارید یقین بدانید که مردم به شما اعتماد نخواهند کرد.

اینکه بخواهید چهار نبش باشید و جایی بروید که به نفعتان باشد و الهه راستگو وار فعالیت کنید، روشی مذموم و ناپسند است. لطفا شعار اصلاح طلبی ندهید. همین چند نبش بودن لطمه های زیادی به استان و شهرستان وارد کرده است.

اتفاقا باید سرهنگ علیجان شمشیربند را به عنوان یک اصولگرای چارچوب دار تحسین کرد که بهتر از اصلاح طلبان چند نبش بوده و حرمتش بیشتر است. شما که به اعتبار لیست امید برگزیده شدید باید مرزبندی و خط فکری تان را شفاف و آشکار تعیین کنید. این رفتار چند پهلوی شما از منظر رای دهندگان و هواداران اصلاح طلب و امیدی ها دقیقا رصد می شود.