سه شنبه 14 شهريور 1396-18:28

20 شهریور ساعت 19:30 برگزار می شود:

جشن شاد سوادکوهی ها در پایتخت

حمیدرضا اسدی، دبیر اجرایی همایش: پنجمین همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران علی رغم مذاکرات متعدد موفق نشد تا اسپانسر مالی جذب کند و تامین هزینه از طریق فروش بلیت و کمک مردمی دوستان توانمند سوادکوهی انجام می شود/در روز همایش امکان خرید بلیت به دلیل کمبود نیرو وجود ندارد/ محمدعلی کاظمی شاعر چکل، اکبر رستگار و گروه موسیقی وارش، گروه موسیقی اسماعیل عبدی، ابراهیم (ابی) ابراهیمی، علی گرائیلی، گروه زندگی علی حسن‌نژاد و گروه رستاک هنرمندان امسال همایش هستند.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، رضاشریعتی: حمیدرضا اسدی نفت چالی - رئیس ستاد و دبیر اجرایی پنجمین همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران- با بیان اینکه این مراسم 20 شهریور ماه 1396 برابر با 20 کرچه ماه 1529 تقویم تبری برگزار می شود، گفت: این همایش که به عنوان همایشی فرامنطقه‌ای تبدیل شده است با هدف هم افزایی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی میان هم زبانان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش مردم استان مازندران از سراسر کشور حضور می‌یابند، اظهار کرد: مردم در شهر بزرگی چون پایتخت، از دود و زندگی ماشینی خسته شدند، همین دلیل با برگزاری همایش‌های سوادکوهی‌های مقیم تهران به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی هستیم.

دبیر اجرایی همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران با بیان اینکه فرزندان ما متولد تهران هستند و از موسیقی و اداب و رسوم ما چیزی نمی‌دانند، گفت: معرفی آداب و سنت هایی که در حال فراموش شدن است از دیگر اهداف این جشنواره است.

اسدی نفت چالی با اشاره به اهمیت محیط زیست و حفظ آن برای آیندگان، اظهار کرد: حفظ محیط زیست به فرهنگ‌‌سازی نیاز دارد و یکی دیگر از اهداف این جشنواره آن است تا با تبلیغ در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست و جنگل‌های هیرکانی مازندران برای آیندگان از علاقه مندان به عنوان همیار محیط زیست ثبت نام کنیم، به همین منظور کمیته محیط زیست هم تشکیل شد.

دبیر اجرایی پنجمین همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران با بیان اینکه از اهداف انجمن سوادکوهی‌ها کمک به دولت در حل معضلات اجتماعی است، گفت: این موارد تنها اهداف همایش نیست و از اهداف دیگر جشنواره معرفی نخبگان علمی، ارزشی و ورزشی نظیرحسن یزدانی نخبه کشتی، دکتر فرخی متخصص کودک و نوجوان و قدردانی از خانواده شهید عمادی شهید مدافع حرم است.

اسدی نفت چالی با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم در استقلال کشور اظهار کرد: از دیگر اهداف همایش پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت، هم‌چنین معرفی شاعران است چراکه معتقدیم نباید اجازه داد فرهنگ ایثار و شهادت، همچنین ادبیات شعر مازندران به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران علی رغم مذاکرات متعدد موفق نشد تا اسپانسر مالی جذب کند، گفت: تامین هزینه از طریق فروش بلیت و کمک مردمی دوستان توانمند سوادکوهی انجام می شود.

دبیر اجرایی همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران با اشاره به اینکه تجلیل از کارآفرینان از دیگر بخش‌های این همایش است، اظهار کرد: از دوستانی که در حوزه اقتصادی دستی در آتش دارند درخواست می‌کنیم اگر آداب و رسوم مازندران برای شان اهمیت دارد، کمک حال ما باشند.

اسدی نفت چالی با اشاره به اینکه همایش اول در سال 89 برد اجتماعی زیادی داشت، تصریح کرد: انتشار فیلم همایش‌ها سبب ماندگاری آن در اذهان شد.

دبیر اجرایی همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران با بیان اینکه بلیط همایش 50 تا 90 هزار تومان است، گفت: علاقمندان می‌توانند از طریق سایت www.savadkooh.org (انجمن سوادکوهی های مقیم تهران) اقدام به تهیه بلیت کنند.

وی با بیان اینکه در روز همایش امکان خرید بلیت به دلیل کمبود نیرو وجود ندارد، تصریح کرد: در صورت وقوع مشکل دبیرخانه انجمن آمادگی رفع مشکل را دارد، هرچند خوشبختانه تا این لحظه به مشکلی بر نخوردیم.

اسدی نفت چالی با اشاره به اینکه شروع همایش از ساعت 19:30 دقیقه است، اظهار کرد: نمایشگاه جانبی داریم که از ساعت 17 عصر بازشده و محصولات فرهنگی و سنتی نظیر کچه، کتری، ظروف مسی، محصولات غذایی نظیر آش و... آن ارائه می‌شود، البته در اصلی سالن هم یک ربع به هفت باز می‌شود.

دبیر اجرایی همایش سوادکوهی‌های مقیم تهران با بیان اینکه غرفه کودک برای کودکان در نظر گرفته شد، اظهار کرد: به‌دلیل پیش بینی میزان بالای استقبال توصیه می‌‌‌کنیم برای بچه های بالا 5 سال بلیت خریداری کنند تا کودکان راحت باشند و خسته نشوند.

وی در خصوص علت نامگذاری نکردن این همایش با اسامی سنتی، گفت: برای سال‌های آینده حتما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم و اسامی فراگیر و بومی مازندرانی را برای جشنواره نام‌گذاری می‌کنیم.

اسدی نفت چالی از محمدعلی کاظمی شاعر چکل، اکبر رستگار و گروه موسیقی وارش، گروه موسیقی اسماعیل عبدی، ابراهیم (ابی) ابراهیمی، علی گرائیلی، گروه زندگی علی حسن‌نژاد و گروه رستاک به عنوان هنرمندان امسال این همایش نام برد.