چهارشنبه 15 شهريور 1396-22:27

با موضوع استاندار آینده مازندران و در گفتگو با سه نماینده مجلس مطرح شد:

دولت صدای مردم را بشنود/با مجمع نمایندگان مذاکره ای نشده است

علی ادیانی راد: تاکنون از تغییر یا تثبیت استاندار مذاکراتی با نمایندگان مازندران نشده است. شاید هیچ یک از افراد مطرح شده در رسانه‌ها استاندار نشوند اما معتقدم باید این افراد نمره‌گذاری شده تا بهترین تصمیم گرفته شود/ علی نجفی: دولت در انتصاب‌های خود صدای مردم مازندران را بشنود و انتظار داریم تا دولت در برکناری مدیران ناکارآمد کوتاهی نکند/ محمد دامادی: اصل شایسته‌‌‌سالاری و توانمندی اجرایی در انتخاب استانداران مورد توجه قرار گیرد تا مدیران توانمند و شایسته منصوب شوند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: سید علی ادیانی‌راد، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس دهم و نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در گفت‌‌و‌گو با ما با بیان اینکه تشکیل کابینه و انتخاب مدیران ارشد از حقوق دولت و مجموعه مدیریتی آن است، گفت: انتخاب مسئولان و مدیران به تشخیص دستگاه‌های اجرایی بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در رسانه‌های مکتوب و مجازی مازندران، هم‌چنین در خطبه‌های نماز جمعه و اظهار نظرها مطالبی در خصوص افراد مدنظر برای استانداری مطرح می‌شود، اظهار کرد: ما به عنوان سربازان مردم در خانه ملت این موضوع را رصد می‌کنیم و باید بگویم تاکنون در این‌باره از تغییر یا تثبیت استاندار مذاکراتی با نمایندگان مازندران نشد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با تاکید بر اینکه طبق قانون اساسی اصل تفکیک قوا را داریم، تصریح کرد: اگرچه به این موضوع معتقدیم که عزل و نصب‌ها از اختیارات وزرا است، به لحاظ منطق حکم‌رانی درست برای افزایش ظرفیت‌افزایی و ایجاد روابط منطقی بین قوا انتظار داریم تا مسئولان نظرات مشورتی را نمایندگان  اخذ کنند.

ادیانی‌راد با بیان اینکه مجمع نظرات وزرا و روسای قوا را برای تصویب طرح‌ها جویا می‌شود، گفت: مسئولان بدون مشورت برای عزل و نصب‌ها اقدام می‌‌کنند، منکر اصل تفکیک قوا نیستیم اما هر طرح، لایحه و عزل و نصبی که کارشناسی شده باشد، موثرتر واقع خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس دهم با تاکید بر اینکه مشورت، مقدم در انجام امور است، اظهار کرد: نظر کارشناسی به معنای مداخله نیست، در گذشته و در مجلس هشتم در مجمع نمایندگان جلساتی را تشکیل می‌دادیم که نمایندگان برای تعیین مسئولانی نظیر استاندار وارد شور شده و نظر مشاوره‌ای نه مداخله‌ای خود را به دولت می‌دادند.

ادیانی‌راد با بیان اینکه مجمع نمایندگان و دولت باید از تجربه گذشته استفاده کند، گفت: اگر کارشناسان، دانشگاهیان و نمایندگان شاخص‌های استاندار موفق و کارآمد را تعیین کنند این نظر می‌تواند دولت را در تعیین استاندار راهنمایی کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس دهم با بیان اینکه عده‌ای در حال چانه‌زنی در انتخاب مسئولان هستند، اظهار کرد: شاید هیچ یک از افراد مطرح شده در رسانه‌ها استاندار نشوند اما معتقدم باید این افراد نمره‌گذاری شده تا بهترین تصمیم گرفته شود.

 صدای مردم در انتصاب‌های دولت شنیده شود

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت در انتصاب‌های خود صدای مردم مازندران را بشنود، گفت: دولت و احزاب به عنوان رکن چهارم حلقه واسط بین دولت و ملت، در مسیری گام بردارند که همبستگی و وحدت ملی حاصل شود.

علی نجفی خوشرودی با بیان اینکه انتظار داریم تا دولت با مشورت تغییرات مثبت و سازنده‌ای را در مازندران ایجاد کند، اظهار کرد: دولت برای تداوم همکاری با مسئولان باید کارنامه آنها را مورد بررسی قرار دهد و به زمینه‌‌سازی در مورد همکاری با مسئولانی که می‌توانند در تحقق وعده‌‌های دولت موثر باشند، ادامه دهد.

نماینده بابل در مجلس با بیان اینکه عملکرد دولت بر اساس برنامه‌ها و زمینه های اجرایی و عمومی کشور سنجش می شود، اظهار کرد: در چهار سال گذشته دوره سختی بر کشور تحمیل و این کاستی سبب شد تا به دلیل عوارض تحریم و مشکلاتی که کشور با توجه به منابع در آمدی و رکود با آن مواجه بود، دچار عقب‌‌‌‌ماندگی شویم.

این نماینده با بیان یکی از دلایل ضعف در کشور و به طبع در مازندران به شرایط سنی و ترکیب مدیران بر می‌‌گردد، خاطر نشان کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم همان‌‌طور که شاهد حضور یک وزیر جوان بودیم، تیمی جوان‌تر، کارآمدتر و متخصص را در استان مازندران ببینیم.

وی با بیان اینکه مبانی اقتدار ایران، مردم و ارزش های والای نظام است، تصریح کرد: مردم ایران نشان دادند که اقتدار ایران در مردم سالاری دینی، اتکا به ارزش‌ها و آرمان‌‌ها و همبستگی از اهداف آن‌‌ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ادبیات سیاسی رایج در برخی تریبون ها در شأن ملت و خانه ملت نیست، گفت: نباید اجازه داد تا مدیران ناکارآمد باعث زیر سوال بردن دستاوردهای نظام شوند و انتظار داریم تا دولت در برکناری مدیران ناکارآمد کوتاهی نکند.

 استفاده از ظرفیت‌ نیروهای بومی مازندران

   محمد دامادی، نماینده مردم ساری و میاندورود در گفت‌و گو با ما با بیان اینکه انتظار داریم تا نظرات جریان‌های سیاسی در انتخاب مسئولان ارشد مازندران مورد استفاده قرار گیرد، گفت: این موضوع به معنای سهم‌خواهی نیست، بلکه معتقدیم تا افراد برجسته‌ای از هر جریان سیاسی پیشنهادهای خود را برای انتصاب‌ها ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نباید مدیران، نیروهای متخصص و امتحان پس داده‌ را خانه‌نشین کرد، افزود: از آنجایی که رئیس جمهوری باید پس از اتمام دوران ریاست جمهوری‌‌اش پاسخگوی عملکرد خود و کابینه اش باشد، بهتر است در این برهه هم به وی اجازه تصمیم‌گیری داده شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با تاکید بر اینکه اجازه دهیم نسیم اعتدال در حاکمیت کشور بپیچد، اظهارکرد: نباید با تندروی و فضاسازی حرف خود را به کرسی بنشانیم، بلکه باید از عقلانیت، کاردانی و با استفاده از ابزارها و روش‌‌هاى تقويت نیرو برای بهبود اوضاع پیش برویم.

دامادی با بیان اینکه هر فرد و جناحی پیشنهادی برای لیست مسئولان ارائه دهد، رئیس جمهور نمی‌تواند به خوبی این شرایط را مدیریت و تصمیم درستی اتخاذ کند، اظهار کرد: انتظار داریم مسئولانی که در مازندران باقی‌ مانده و یا مسئولانی که تازه منصوب می‌شوند، با هم اتحاد داشته باشند و منسجم زیر نظر رئیس جمهوری فعالیت کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارآمدی مهم‌ترین اصل و ملاک برای انتخاب مسئولان است، اظهار کرد: اصل شایسته‌‌‌سالاری و توانمندی اجرایی در انتخاب استانداران مورد توجه قرار گیرد تا مدیران توانمند و شایسته منصوب شوند.

وی با بیان اینکه انتصاب مسئولان کارآمد نیازمند تفکر، تدبر، شناخت و همفکری است، گفت: انتظار می‌رود مدیران ارشد و فعالان تاثیرگذار و رهبران فکری جامعه به دور از هرگونه گرایش سیاسی در کنار هم قرار گرفته و پارامتر‌های مسئولان موفق را تدوین کنند.

دامادی با اشاره به اینکه برای توسعه، تعالی و پیشرفت مازندران با نگرشی واحد پیش قدم شویم، اظهار کرد: مردم انتظار دارند در شرایط برابر از ظرفیت‌ نیروهای بومی این استان که منشاءخدمات شایسته و ماندگار بودند، در انتصاب‌‌ها استفاده شود.