چهارشنبه 15 شهريور 1396-22:28

خروجی جلسه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مازندران:

دکتر علی کریمی مله گزینه نخست اصلاح طلبان برای تصدی استانداری مازندران

عصر چهارشنبه جلسه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مازندران با حضور اکثریت اعضا برگزار و با رای گیری، دکتر علی کریمی مله به عنوان گزینه نخست اصلاح طلبان برای تصدی استانداری مازندران انتخاب شد. برخی از اظهارنظرهای مطرح شده در این جلسه از جمله سخنان بهاری، زراعتی، عشوری، احمدی فولادی و ستاری را در گزارش مازندنومه بخوانید.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: نشست شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مازندران با حضور حداکثری اعضا، عصر امروز برگزار شد.

این نشست با موضوع انتخاب گزینه های اصلاح طلبان برای استانداری مازندران،  قرار بود ساعت 18 در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شود که مدعوین پشت درهای بسته ماندند و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم ترجیح داد موبایلش را خاموش کند تا پاسخگوی مشکل پیش آمده نباشد!

  اعضای شورای سیاست گذاری به ناچار در هتل اسرم ساری گردهم آمدند و در حالی که اکبر بهمنش -یکی از حامیان پروپاقرص شهردار ساری- خبرنگارها را اخراج کرد، جلسه بدون حضور نمایندگان افکار عمومی آغاز شد.

البته اطلاعات جلسه هایی از این دست، حتی بدون حضور خبرنگارها هم رد وبدل می شود و امثال بهمنش باید بدانند به هیچ وجه جلوی درز اطلاعات را نمی توانند بگیرند.

در پایان این جلسه با رای اعضا دکتر علی کریمی مله با 17، مهدی عبوری با 14 و جعفر رحمان زاده با 11 رای به عنوان گزینه های پیشنهادی اصلاح طلبان برای تصدی استانداری مازندران معرفی شدند.

بخشی از اظهارات این جلسه را از فایل صوتی پیاده کرده ایم که در زیر از نظرتان می گذرد:

*صمد زراعتی:

در فضای سیاسی یک عده حساسیت هایی ایجاد کردند که شورا چه تصمیمی خواهد گرفت و الان همه پشت این در منتظر هستند ببینید چه تصمیمی می گیریم.

اینکه هر دو جریان سیاسی همدیگر را متهم کنند، یک سو بگوید جهت مقابل اصلاح طلب نیست و دیگری بگوید تلکه خور و مواجب بگیر، این رفتارها زشت و ناپسند بوده و هیچکدام قابل قبول نیست. نمی خواستم به این جلسه بیایم. چرا یکدیگر را متهم کرده و خودمان را اصلاح طلب تر تصور کنیم؟

تصور می کنم در ذهن ما چنین است فردی را به عنوان استاندار بیاوریم که فقط اصلاح طلب باشد. البته نمی خواهم اصلاح طلبی را نفی کنم اما اگر فرد معتدل بیاوریم که کار را پیش ببرد بهتر از اصلاح طلبی است که کاری نکند.

* حجت الاسلام بهاری:

بعضی بزرگواران انگار اصلاح طلبی را برای خود مصادره کرده اند و نگاه خودملاکی دارند، یعنی هر آنچه آنها می گویند اصلاح طلبی است. در حالی که اینجور نیست، همه ما که اینجا نشسته ایم اصلاح طلب هستیم. مشکل ما این است که هر کسی منافع پشت صحنه را می بیند، توقع دارند دیگران با نگاه اصلاح طلبی اینها هماهنگ باشند در حالی که این درست نیست.

*اسفندیارعشوری:

هیچکس نمی تواند دیگری را در این جمع متهم کند که اصلاح طلب نیست، همه ما نمایندگان رسمی تشکیلات اصلاح طلب و نمادهای اصلاح طلبی هستیم. بسیاری از مسائل را به راحتی می توانیم ارزیابی کنیم، از سال 76 تاکنون افرادی که در بدنه اصلاح طلبی بوده و برای اصلاحات هزینه دادند و در انتخابات مختلف بودند قابل شناسایی هستند. کسی که در اردوگاه کردان بزرگ شده و زیر علم علی لاریجانی قرار دارد و هنوز در ورودی شهر ساری، کردان را مرد ماموریت های دشوار می داند، نمی تواند در شاخص های اصلاح طلبی قرار گیرد.

ماموریت دشوار آقای کردان چه بود؟ کارناوال عصر عاشورا در سال 76. اگر  ادعا می کنند که این تابلو را من نزدم قبل از من زدند 6 سال است این تابلو در ورودی شهرستان ساری  آب و جارو می شود. جلساتش در اردوگاه اصولگرایان بود و کجا سابقه اصلاح طلبی دارد؟ این گونه نیست بگوییم اصلاح طلبی شاخص ندارد و هر کسی می تواند اصلاح طلب تلقی شود. مفهوم ندارد که بخواهیم کسانی را از امروز به عنوان اصلاح طلب معرفی کنیم، اصلاح طلبان از 76 تاکنون مشخص هستند.

*مهدی احمدی فولادی:

پیشنهاد می کنم برای اینکه نمی خواهیم نام کاندیداها را ببریم برگه هایی را تقسیم می کنیم که اسم 5 نفر را به عنوان کاندیداهای استانداری بنویسید. در مرحله بعدی می توانیم نام سه نفر را به عنوان گزینه از بین این پنج نفر انتخاب شوند.

*اصغر یوسف نژاد:

18 نفر تاکنون صحبت کردند اما باز نقطه سر خط هستیم، به رئیس جلسه اعتراض دارم. رئیس باید جلسه را هدایت کند نه اینکه هر کسی بتواند بدون وقت، صحبت کند. زمان نداریم، ممکن است هفته بعد هیات دولت، کسی را انتخاب کند. دو ماه و نیم است که درباره این موضوع صحبت می کنیم، خبرنگاری که زودتر از رئیس جلسه آمده را چرا نمی گویید چه کسی دعوت کرده، حالا که از جلسه بیرون کردند همه می گویند ما طرفدار خبرنگار هستیم. اگر قرار است خبرنگار حضور داشته باشد همه باید بیایند.

وقت نداریم، همه جاهایی که ممکن است مورد تقاضا و مشورت قرار گیرند مثل ستاد اصلاح طلبان در تهران، مجمع اصلاح طلبان و ... نظر داده اند. این جلسه باید جلسه نهایی باشد و تصمیم گیری کنیم. مسائل پیش روی دیگری هم داریم و یکی از کارهای جزئی ما، تعیین استاندار است.

وقتی نظرات همدیگر را می دانیم چرا شفاف عمل نمی کنیم، جلسات بیرون و شب نشینی هایی که وجود دارد آیا منفی است؟ من فکر می کنم جلسه ما را کسان دیگری اداره می کنند.
امروز روی دو یا سه نفر صحبت کنیم. می خواهیم استاندار تعیین کنیم نه اطلاح طلب. اگر می خواهیم اصلاح طلب تعیین کنیم که مشخص است. می خواهیم استانداری تعیین کنیم که مفاهیم اصلاح طلبی را در ذهن داشته و منافع اصلاح طلبان را تاحدودی تعیین کند. به خرد جمعی احترام گذاشته و افراد را معرفی و پیشنهاد دهیم.

*مهدی احمدی فولادی:

نام سه نفر در برگه رای نوشته شود

*فرشته احمدی:

کسانی به عنوان گزینه استانداری مطرح شوند که از اصول اصلاح طلبی، عدول نکرده باشند.

*رضا ستاری:

اینکه برخی از دوستان می‌فرمایند چگونه می‌توان ملاکی در نظر گرفت که گزینه‌ای را  اصلاح‌طلب دانست و گزینه‌ای را غیراصلاح، باید بگویم فاهمه عمومی اصلاح‌طلبان بهترین ملاک است. کسی را که بدنه اصلاح‌طلبی اصلاح‌طلب نداند، نباید از این شورا به عنوان گزینه استانداری معرفی کرد.

دیگر اینکه برخی دوستان شعار پاکدستی  بدهند و بگویند من به کسی بدهکار نیستم خیلی پذیرفته نیست. بعضی دوستان فاصله میان زبان و اعمال‌شان خیلی زیاد است. شعار دادن راحت است، ولی اعمال‌مان ما را بهتر معرفی می‌کند.

انتخابات مجلس دو سال دیگر در پیش است و سال ۱۴۰۰ مانند تصویر آینه بغل ماشین، از آنچه تصور می‌کنیم به ما نزدیکتر است، پس گزینه‌ای انتخاب نکنیم که اعتماد بدنه اصلاح‌طلبی و سرمایه اجتماعی‌مان مخدوش شود. خروجی جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید اصلاح‌طلبی با کارنامه شفاف اصلاح‌طلبی باشد.