شنبه 30 دی 1396-12:6

نماینده ساری و میاندورود:

انتقال آب خزر منتفی است/ مدیرانی که سیاست‌های دولت را اجرا نمی‌کنند، تغییر یابند

علی اصغر یوسف نژاد: حذف ۳۳ میلیون یارانه‌بگیر صحت ندارد/ سالی ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بخش عمرانی است و ۲۵ سال طول می‌کشد پروژه‌های موجود به پایان برسد/ در مازندران حدود سه هزار پروژه نیمه‌کاره داریم/۱۰۷۹ میلیارد تومان اعتبارات ملی عمرانی مازندران است/ر بودجه برای انتقال آب خزر ردیف نداریم، انتقال آب خزر از نظر ما منتفی است/ چنانچه وزیری موضوع انتقال آب را مطرح کند نمایندگان مازندران وزیر را استیضاح می‌کنند و اگر نمایندگان نتوانند، مردم با اینها مقابله می‌کنند و تصور نمی‌کنم دولت بخواهد در چنین مسئله‌ای خود را در مقابل مردم قرار دهد/ پذیرفته نیست مدیری بیاوریم که هیچ آشنایی با آن حوزه کاری ندارد/ ادامه فعالیت مدیرانی که سیاست‌های دولت را اجرا نمی‌کنند و سال‌ها در مسند قرار دارند طبیعی نیست.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: علی‌اصغر یوسف‌نژاد در نشست خبری اظهار کرد: در مورد یارانه‌ها همان چیزی که دولت پیشنهاد داده را تصویب کردیم، توصیه ما این بود کسی را حذف نکنند، حذف ۳۳ میلیون یارانه‌بگیر صحت ندارد.

وی با بیان اینکه از نفت سعی کردیم در حد ۱۰۱ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، افزود: از معدود دفعاتی است که درآمد غیرنفتی از درآمد نفتی در بودجه پیشی گرفته و این مثبت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به اینکه باید بر مبنای عملکرد و تحرک سال گذشته به دستگاه‌ها بودجه دهیم نه اینکه رقم سال قبل به اضافه درصد افزایش جدید باشد، گفت: هر دستگاه که بهتر کار کرده باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاهی که فقط بودجه را توزیع کرده باید بودجه کمتری دریافت کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش ما بر این بود بودجه انفعالی نبوده و بودجه‌گیری از کمیسیون تلفیق بر اساس منطق باشد، تصریح کرد: کمیسیون تلفیق ممیز نهایی نیست و بودجه باید در صحن مجلس بررسی شود اما تعیین بودجه با مجلس بوده و دولت پیشنهاد دهنده است.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه در مورد اشتغال و تولید هم جهت‌گیری مثبتی در بودجه داریم، ادامه داد:  ۵۷ هزار میلیارد تومان کمک به اشتغال و تولید در نظر گرفتیم که به شکل یارانه پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 71 هزار پروژه نیمه‌کاره در کشور داریم که از این تعداد، پنج‌هزار پروژه ملی است و نیاز به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد تا تکمیل شود، خاطرنشان کرد: سالی ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بخش عمرانی است و ۲۵ سال طول می‌کشد پروژه‌های موجود به پایان برسد. در مازندران هم حدود سه هزار پروژه نیمه‌کاره داریم.

یوسف‌نژاد یادآورشد:  کمیسیون تلفیق تصمیم گرفته ۱۴ هزار پروژه در سطح کشور به مردم واگذار شود.

وی اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق، هیچ تقابلی با دولت نداشتیم و سعی کردیم پیشنهادهای دولت را اجرایی کنیم و رسیدن به نقطه مشترک در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه بود.

یوسف‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درآمدهای مازندران محدود است، افزود: بخشی از درآمدها از محل مالیات است که با توجه به معافیت‌های بخش کشاورزی، از این درآمد محروم هستیم.

وی با اشاره به اینکه درآمد‌ما ۱۷۰۰ میلیارد تومان و هزینه‌ها ۲۷۰۰ میلیارد تومان است، گفت: ۱۰۷۹ میلیارد تومان اعتبارات ملی عمرانی مازندران است و ۷۰ درصد پروژهای ما در این حوزه، مربوط به بخش آب است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زباله مشکل مازندران بوده و فقط مربوط به ساری نیست، تصریح کرد: زباله جزو دو سه مسئله نخست مازندران حساب می‌شود. البته در ساری برای زباله‌سوز اقداماتی انجام شده است و حدود ۲ میلیارد دلار دولت پیش‌بینی کرده که به زباله‌سوز در سطح کشور اختصاص دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شائعه تکلیف دولت به پلیس راهور برای درآمد سه هزار میلیاردی از محل جریمه، گفت: این موضوع صحت ندارد و چنین تکلیفی در قانون بودجه برای پلیس نداریم و ماهیت بودجه‌ای ندارد. در شهر تهران و شهرهای آلوده تکلیف کردیم تمام جرایم درآمد ناشی از خودروهای آلوده در خزانه متمرکز و به حساب شهرداری آن شهر واریز شده و برای کاهش آلودگی هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور فرار مالیاتی زیاد داریم. به دولت توصیه کردیم پایه‌های مالیاتی جدید به کار بگیرد.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه در بودجه برای انتقال آب خزر ردیف نداریم، انتقال آب خزر از نظر ما منتفی است و موضوعیتی ندارد، ادامه داد: چنانچه وزیری موضوع انتقال آب را مطرح کند نمایندگان مازندران وزیر را استیضاح می‌کنند و اگر نمایندگان نتوانند، مردم با اینها مقابله می‌کنند و تصور نمی‌کنم دولت بخواهد در چنین مسئله‌ای خود را در مقابل مردم قرار دهد.

وی درباره روند کند تغییرات در مازندران، اظهار کرد: تغییرات سیاسی در مازندران اتفاق افتاده، نقطه‌نظرات را به دلیل کمک فکری به استاندار اعلام می‌کنیم. می‌خواهیم مجمع نمایندگان به استاندار و سایر مسئولان کمک کند. از ابتدا با حضور نیروی غیر بومی مخالف بودیم. پس از انتصاب اسلامی، مخالفت با وی بی‌معنی است.

یوسف‌نژاد افزود: درباره مدیران ضعیف باید با دقت و سرعت برخورد شود به ویژه دستگاه‌های اصلی و اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پذیرفته نیست مدیری بیاوریم که هیچ آشنایی با آن حوزه کاری ندارد، گفت: مجمع نمایندگان در این باره جلساتی داشته و وظیفه داریم نقطه نظرات را اعلام کنیم.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان باید برنامه‌های دولت را اجرا کرده و مدیران بی‌اثر و تکراری را با نیروهای جوان، جایگزین کند، تصریح کرد: استاندار باید  این خواست و نظر عمومی را عملیاتی کند. ادامه فعالیت مدیرانی که سیاست‌های دولت را اجرا نمی‌کنند و سال‌ها در مسند قرار دارند طبیعی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، بسیاری از تشکل‌های سیاسی و غیرسیاسی به استاندار نیرو معرفی می‌کنند در حالی که باید برنامه ارائه شود، گفت: مردم به دنبال تغییر در عملکردها هستند و تغییر در افراد هم یکی از زمینه‌ها است. تغییر در افراد نباید صرف جابه‌جایی مدیران باشد و به نظرم این بی‌توجهی به شان افکار عمومی و بازی با احساسات است.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه اتفاقات خاصی باید در حوزه گردشگری و کشاورزی مازندران رقم بخورد، چون ظرفیت غیرقابل انکار است، ادامه داد: اقتصاد مازندران از محل کشاورزی و گردشگری است.

وی افزود: مازندران در شرایط جدیدی قرار گرفته و همه باید کمک کنند و رسانه‌ها می‌توانند کمک صادقانه و مخلصانه در این زمینه داشته باشند.

نماینده مردم ساری و میاندورود د رپایان گفت: در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم و علاقه‌مند هم نیستم. ایده ارائه می‌دهم و در حد معرفی نیرو است.