يکشنبه 6 اسفند 1396-8:50

نماینده قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس:

ذخیره سد لفور کاهش یافت/تا پایان سال دو قطعه پرترافیک سوادکوه بازگشایی می شود

سیدعلی ادیانی: دو قطعه پر ترافیک سرخکلا و نارنج بن لپر شیرگاه، تا پایان سال جاری به اتمام می رسد/50 میلیارد تومان برای تملک اراضی و خرید املاک مردم در بالازیراب، سرخکلا و لپر شیرگاه اختصاص پیدا کرد که به طور اورژانسی 30 میلیارد آن تخصیص اعتبار شد/ کاهش ذخیره آب سد لفور را نسبت به سنوات قبل شاهدیم.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، حلیمه خادمی: روز شنبه سید علی ادیانی –نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس- از پروژه های در حال ساخت، واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شورمست و دانشگاه آزاد سوادکوه بازدید کرد. او هم چنین با فرماندار سوادکوه جلسه گذاشت و معضلات کارخانه روغن نباتی با حضور مدیران این شرکت بررسی و جلسه ای نیز با شهردار و شورای اسلامی پل سفید برگزار شد..

این نماینده مجلس در  حاشیه بازدیدها  در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: در سال95 تسریع و تامین اعتبار لازم برای اتمام چهار خطه  محور سوادکوه به قائم شهر، با اولویت اتمام و راه اندازی تونل های سه گانه مطرح بوده که در عید 96 اتفاق افتاد.

وی درباره انسداد ترافیکی سرخکلا و لپر شیرگاه گفت: باید تملک اراضی با پرداخت پول به مردم انجام شود. 50 میلیارد تومان برای تملک اراضی و خرید املاک مردم در بالازیراب، سرخکلا و لپر شیرگاه اختصاص پیدا کرد که به طور اورژانسی 30 میلیارد آن تخصیص اعتبار شده و از این مبلغ تا کنون 13 میلیارد و 600 میلیون تومان در چند مرحله پرداخت شده است و مابقی در همین هفته در اختیار مدیران ذی ربط قرار می گیرد.
این مسئول افزود: دو قطعه پر ترافیک سرخکلا و نارنج بن لپر شیرگاه، تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

 ادیانی تصریح کرد: بررسی های انجام شده  از شهرک صنعتی شورمست و نشست با مدیران و سرمایه گذاران این واحد نشان می دهد اغلب واحدها با نبود سرمایه در گردش روبه رو هستند. مشکل دیگر پرداخت نشدن تسهیلات است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی با بیان این که برخی واحدهای شهرک صنعتی شورمست سالهاست رها شده، تاکید کرد:  اداره کل صنعت و معدن و تجارت و شهرک های صنعتی استان مکلف است نسبت به زمین های مانده، تعیین تکلیف کنند. اگر سرمایه گذران اهلیت انجام کار دارند به آنها کمک شود و غیر این، باید مشخص شود این تسهیلات کجا هزینه شده است.

وی با بیان این که  بعد نظارتی واحد های صنعتی با مشکل رو به رو است، ادامه داد:  بخشی از تعطیلی ها به دلیل ضعف در سوء مدیریت است. کسانی که اهلیت این کار را نداشتند، تسهیلات دریافت کرده و به ورشکستگی رسیدند.

 ادیانی با بیان این که کاهش ذخیره آب سد لفور را نسبت به سنوات قبل شاهدیم، گفت: شرایط رودخانه های تامین کننده آب سد مناسب است و احساس منفی به این موضوع وجود  ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به این که در سرتنگه محور خطیر کوه دو مسئله ی جدی وجود دارد، بیان کرد: یک مسئله لجن ها و پساب های همراه گل ولای معادن است که در دو طرف جاده تخلیه شده و نارضایتی مردم را به دنبال دارد و باید مشخص شود آیا مجوز های لازم اخذ شده یا خیر؟ و مشکل دیگر آن است که دو کیلومتر از املاک برای تعریض جاده باید خریداری شود که به بیان اهالی روستای ملرد، وزارت راه هنورز ارزیابی قیمت را انجام نداده است. با توجه به اینکه محور  پرترافیک و نقطه اتصال سوادکوه به سمنان است، باید هر چه سریعتر در این خصوص اقدام شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد خط 24 اینچ جویبار - قایم شهر که به شاه لوله اصلی گاز مازندران متصل شده، هم چنین احداث خط تغذیه گاز دامغان –نکا، گاز پایدار و غیر قابل افت در مازندران تثبیت شد.

ادیانی اظهار کرد: خانه کشتی سوادکوه وضع نگران کننده ای دارد، بوی رطوبت و پوسیدگی تشک ها مشکل ساز شده است که طی پیگیری که با وزارتخانه و متولیان ورزش استان داشتیم، منابع مالی جهت رفع مشکل تامین می شود.

وی با بیان این که در جلسه با شهردار و اعضا شورای اسلامی شهر پل سفید، موانع ساخت ساز و دریافت هزینه های کارشناسی مربوط به نظام مهندسی مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: یکی از علت های اقدام نکردن مردم به ساخت و ساز، گرفتن این تعرفه هاست و ایجاد انگیزه برای صدور پروانه موجب افزایش در آمد می شود و باید تعرفه های نظام مهندسی تخفیف پیدا کند.