پنجشنبه 24 اسفند 1396-9:9

فرمانده انتظامی سوادکوه:

سرنشین ها شئون اسلامی را رعایت نکنند، خودرو توقیف می شود

سرهنگ مهدی خادمی: در تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته  کاهش ۹ درصدی داشته‌ایم/ در ایام نوروز اسباب‌کشی باید با مجوز کلانتری محل صورت گیرد/ مازندران خلوتگاه جرایم برخی استان‌ها نیست/ دستور توفیف ماشین هایی که سرنشین ها شئون اسلامی را رعایت نکنند صادر می شود و داخل ماشین جزو جرایم مشهود به حساب می آید.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: سرهنگ مهدی خادمی -فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه- در نشست خبری، بر تجهیز خودروها به سیستم قفل پدال پا و فرمان تأکید کرد و افزود: پل سفید مشهور به شهر پله هاست و این شهرستان در شیب تند واقع شده است، به همین علت بسیاری از خانه ها روی شیب قرار دارند و خودروها بیرون خانه پارک می‌شوند و امکان سرقت خودروها وجود دارد، اما سرقت خودروهای  مجهز به سیستم  قفل پدال پا وجود ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از افزایش ۵۰ درصدی تماس با پلیس ۱۱۰ در سال ۹۶ به نسبت سال گذشته در این شهرستان خبر داد و تعداد آن را ۵ هزار و ۳۱۸ تماس برشمرد.

وی با اشاره به ترانزیتی بودن محور سواکوه گفت: ۹۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر، طی سال جاری، توسط نیروی انتظامی شهرستان، کشف و ضبط شد که این کشفیات مربوط به داخل شهرستان نبوده، بلکه مرتبط با محور موصلاتی شهرستان است و در این رابطه ۲۷ قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه پلیس راهور کاهش ۵۰ درصدی را در تصادفات منجر به فوت داشت، ادامه داد: در تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته  کاهش ۹ درصدی داشته‌ایم. با تلاش راهداری حدود ۹۰ درصد از تعریض محور سوادکوه انجام شده که باید آن را اقدامی در جهت کاهش تصادفات رخ‌به‌رخ دانست.
 
خادمی بیان کرد: افرادی که قصد مسافرت دارند با پر کردن فرم پلیس پیشگیری، امین خانه خود را معرفی و در اختیار کلانتری قرار دهند تا همکاران ما اقدامات مراقبتی لازم را انجام دهند. در ایام نوروز اسباب‌کشی باید با مجوز کلانتری محل صورت گیرد و بدون اخذ مجوز لازم نمی توانند اسباب کشی انجام دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه بیان کرد: در چهارشنبه سوری هیچ گونه تلفاتی نداشتیم و تنها دو نفر به دلیل اخلال در نظم عمومی در جاده اصلی دستگیر و به مراجع قضایی فرستاده شدند. 204هزار و685عدد انواع مواد محترقه هم در طی سال جاری کشف شده است.

خادمی  بیان کرد: فعالیت ویژه نیروی راهور و نیروی انتظامی از روز پنج شنبه 24 اسفند آغاز  تا 17 فروردین سال آتی ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره به حضور مسافران و گردشگران در تفرج‌گاه‌ها، طول مسیر و اقامت شبانه در امام‌زاده‌ها و پارک‌های شهرستان، از گشت ماشین و پیاده در این مکان‌ها برای امنیت مسافران خبر داد و گفت: پلیس در مناطق جنگلی وکانس های پلیس، دریاچه شورمست، امام زاده ها در بخش امنیت حضور خواهند داشت.

خادمی با اشاره به اینکه در سوادکوه جرایم خشن وجود ندارد، گفت: شهرستان سوادکوه یکی از اولین های استان در ثبات  امنیت و به وقوع نپویستن جرایم خشن است و این امنیت جز با همکاری همه ی دستگاه های اجرایی ایجاد نمی شود.

این مسئول با اشاره به نصب دوربین پایش در تمام محورهای اصلی با تعیین سرعت مجاز خاطر نشان کرد: برای حفظ امنیت در تمامی  نقاط شهرستان در محورهای فرعی نصب دوربین در بیشتر نقاط انجام شده و مابقی در حال انجام است. در نقاط دور دست هم با به کارگیری نگهبان محله و شبگردها در روستاها تلاش در جهت برقراری و حفظ امنیت داریم و تمام دوربین‌های سرعت در شهرستان فعال هستند.

خادمی با تاکید بر اینکه  مازندران خلوتگاه جرایم برخی استان‌ها نیست، افزود: با اجرای طرح ناظر، دستور توفیف ماشین هایی که سرنشین ها شئون اسلامی را رعایت نکنند صادر می شود و داخل ماشین جزو جرایم مشهود به حساب می آید.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف و امحای دو هزار بوته خشاش در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: نیروی انتظامی مراقبت لازم را در این زمینه انجام می دهد.

وی با اشاره به حضور نیروی کمکی از استان جهت پوشش نقاط ترافیکی بخش راهور ادامه داد: افزایش حجم تردد در شهرستان در ایام نوروز را خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی سوادکوه با اشاره به فرمایش های رهبری مبنی بر برخورد با انواع قاچاق، گفت: ما این کار را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و کشفیات قابل ملاحظه‌ای در شهرستان داشته‌ایم، از جمله این کشفیات در سال جاری کشف ۱۲.۵ تن انواع چوب‌آلات قاچاق، ۴۶ تن برنج قاچاق در زمان برداشت برنج، ۳۰ دستگاه دوچرخه قاچاق و کشف اقلام قابل توجهی از لوازم خانگی و بهداشتی است.