يکشنبه 5 فروردين 1397-14:4

در نوروز 97 اتفاق افتاد؛

افزایش 17 درصدی ورود گردشگر به مازندران

نماینده قائمشهر: مدیریت بعدی گردشگری مازندران باید به حوزه صنایع‌دستی توجه بیشتری کند/استاندار مازندران: استاندار نمی‌تواند برای رفع ترافیک معجره کند باید مسیر ریلی را توسعه دهیم/ معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران: ورود گردشگران به مازندران۱۷ درصد افزایش داشت.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: عبدالله رضیان در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: گردشگری در مازندران از مهمترین و محوری‌ترین مسائل توسعه‌ای استان محسوب می‌شود.

وی افزود: فضای خوبی در استان حاکم است و با وجود افزایش حجم گردشگران اما ترافیک تحت کنترل است.

نماینده قائمشهر در مجلس با اشاره به اینکه نظارت بر مراکز ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی افزایش یابد، گفت: بومگردی نکته مهم گردشگری استان است که به ایجاد اشتغال و گردش مالی کمک می‌کند.

رضیان تصریح کرد: مدیریت بعدی گردشگری مازندران باید به حوزه صنایع‌دستی توجه بیشتری کند چون نقطه قوت در اقتصاد گردشگری است.

استاندار مازندران: رفع ترافیک نیازمند توسعه ریلی است

محمد اسلامی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: نوروز فرصتی نو شدن برای انسان‌هاست تا با نگاه نو و رویکردی متفاوت سال جدید را شروع کنیم.

وی افزود: تحول و دگرگونی ضرورت رشد و نمو جوانع بشری است و نیازمند تحول پیاپی هستیم.

استاندار مازندران گفت: جلوه حضو در این ستاد باید به جلوه ماندگار در دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود و با هم بودن و همگرایی و هم‌افزایی را تکرار کنیم و تسری دهیم.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران تصریح کرد: پروژه راه‌آهن تهران مازندران و آزاد راه کناره کمک می‌کند مسیر توسعه را سریع‌تر طی کنیم، اینها پروژه‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: استاندار نمی‌تواند برای رفع ترافیک معجره کند باید مسیر ریلی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی باید برای وضعیت نرخ رشد آینده از اکنون پیش‌بینی شود، ادامه داد: با بودجه دولتی نمی‌توان به سمت این مسائل رفت و سرمایه‌گذاری مردمی، تاثیر بیشتری در این مسیر دارد.

استاندار مازندران گفت: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات را باید به شکل دائمی برگزار کنیم، فرصتی است که سوغات سفر بیشتر معرفی شود، گردشگران هم از این نمایشگاه‌ها استقبال می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران: افزایش ۱۷ درصدی ورود گردشگران به مازندران

احمد حسین‌زادگان در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: تعداد گردشگران مازندران نسبت به گذشته ۱۷ درصد رشد دارد و تمهیدات مناسبی برای پذیرایی از گردشگران تدارک دیده شده است.



وی افزود: از مردم تقاضا داریم‌قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: این مسائل نیازمند فرهنگ‌سازی است و با اطلاع‌رسانی مناسب می‌توان حوادث را کاهش داد و رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دارند.