پنجشنبه 30 فروردين 1397-21:52

جانشین فرمانده انتظامی کشور در ساری مطرح کرد:

افزایش 40 درصد جرم در فضای مجازی

سردار اسکندر مومنی: بیش از ۴۰ درصد جرائم در فضای مجازی افزایش یافته و جرم ها در این فضا رو به رشد است/ بیش از ۳۰ درصد جرایم هم کلاهبرداری است که ۴۸ درصد مربوط به تلگرام است.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سردار اسکندر مومنی در نشست خبری در ساری اظهار کرد: رسانه‌ها همکاری خوبی با پلیس داشتند که نتیجه آن امنیت برای مردم بود.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استفاده پلیس از کالای ایرانی و اجرای طرح امنیت اخلاقی و طرح دریا از اولویت‌های ما است، افزود: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷ هم استمرار می‌یابد و با ظرفیت و برنامه‌ریزی جدیدتر در همه ابعاد از دریا تا نقاط صفر مرزی تلاش می‌کنیم از تولید ملی حمایت شود.

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کنترل فضای مجازی، تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد جرائم در فضای مجازی افزایش یافته و جرم ها در این فضا رو به رشد است. بیش از ۳۰ درصد جرایم هم کلاهبرداری است که ۴۸ درصد مربوط به تلگرام است.

مومنی ادامه داد: به دلیل اینکه سرور این پیام‌رسان در کشور نیست، کشف ابن جرایم به دشواری و اندک است اما با تقویت پلیس فتا این فضا را امن می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح امنیت اخلاقی و دریا از دیگر اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: مردم می‌خواهند از این مواهب طبیعی استفاده کنند هنجارها رعایت شود، ناجا طرح ویژه پیش بینی کرده و طرح دریا نسبت به سال‌های قبل، زودتر اجرا می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: سال گذشته جانباختگان تصادفات در مازندران سال گذشته  ۵ درصد کاهش داشته و از مردم برای رعایت قوانین تشکر می‌کنیم.

مومنی با بیان اینکه کشفیات جرایم خشن و عمده هم در مازندران افزایش یافته است، افزود: انجام وظایف ۱۱۰ کیفی‌تر می‌شود.

وی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر صحت ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی که یک پلیس در در حال ضرب و شتم فرد دیگری است، گفت: تاکید فرمانده ناجا بر این است که پلیس وظایف خود را بر اساس قانون و مقتدرانه انجام دهد در عین اینکه رعایت احترام مردم هم صورت گیرد و هرجا تخلف انجام شود ناجا برخورد می‌کند.

مومنی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر نصب دوربین بر روی لباس پلیس و محلات آلوده، تصریح کرد: نصب آزمایشی دوربین از سال گذشته شروع شده و به سراسر کشور گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شاید تصور شود دوربین‌ها را فقط برای کنترل ماموران گذاشتیم، ادامه داد: بسیاری از تخلفات در جامعه اتفاق می‌افتد که ممکن است مجرم انکار کند یا دور از چشم پلیس باشد اما این دوربین‌ها به ادله‌سازی کمک می‌کند که در تهران و چند مرکز استان و در خودروها نصب شده است.

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کشفیات قاچاق افزایش داشته است، گفت: پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است و تمرکز ما بر باندهای بزرگ و کالاهای با حجم زیاد است و بیشترین کالای کشف شده کفش و پوشاک و پارچه بوده است.