سه شنبه 8 خرداد 1397-8:10

سردار اسکندر مومنی در ساری آمار داد:

غرق شدگان خارج از طرح دریا، 90 درصد!

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران: سال گذشته ۸۶ نفر در سه استان شمالی غرق شدند که نسبت به سال قبل از آن، ۲۵ درصد کاهش داشت/ بیش از ۹۰ درصد در مناطق خارج از طرح و در مناطق ممنوعه غرق شدند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سردار اسکندر مومنی در کنفرانس خبری در ساری اظهار کرد: طرح‌های دریا در سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان در ۱۵۸ نقطه و با حضور ۵هزار نفر از ۲۵ خردادماه آغاز شده است.

وی افزود: برای ایجاد امنیت مردم و گردشگران  در این طرح‌ها ۱۴۰ فروند شناور به کارگیری می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خانواده هایی که به استان می آیند انتظار محیط امن دارند و مطالبه عموم مردم همین است، گفت: از ۲۵ خرداد طرح دریا شروع شده و تا پایان تابستان اجرا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: از همه مردم و مسافران تقاضا می‌کنیم هنجارهای اخلاقی و دینی را رعایت کنند.

مومنی با اشاره به اینکه از همه گردشگران و مردم تقاضا داریم برای حفظ امنیت و آرامش ضمن رعایت مقررات، هنجارهای اجتماعی را رعایت کنند، پلیس وظیفه خود می‌داند با ناهنجاری اجتماعی برخورد قانونی کند و مطمئن هستیم مردم و گردشگران مانند سال‌های گذشته با ما همکاری می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سال گذشته ۸۶ نفر در سه استان شمالی غرق شدند که نسبت به سال قبل از آن، ۲۵ درصد کاهش داشت.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد در مناطق خارج از طرح و در مناطق ممنوعه غرق شدند، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد افراد که در طرح‌های دریا غرق شدند در ساعت‌های ممنوع، به شنا اقدام کردند.

مومنی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی با متولیان شهرک‌های ساحلی جلسه برگزار و ضوابط ابلاغ شد، اظهار کرد: شهرک‌ها تفاوتی با دیگر اماکن ندارند.  

وی با اشاره به اینکه انتخاب نقاط طرح‌های دریا به عهده ناجا نیست و هرجا طرح باشد مسئولیت امنیت طرح با ما است، گفت: اینکه طرح دریا استاندارد است یا نه باید از مسئولان مرتبط پرسیده شود و ما در این زمینه دخالتی نداریم.