چهارشنبه 23 خرداد 1397-16:32

درباره متراژ اتاق کار آقای معاون!

کسانی که در ماه های اخیر در برابر پرسش ها و افشاگری های اسفندیار عشوری –عضو منتقد شورای شهر ساری- که اسناد متعددی را از ریخت و پاش ها و بذل و بخشش های بی حساب و کتاب شهرداری مرکز استان علنی کرده، سکوت اختیار کرده اند، حالا نوسازی دفتر معاونت سیاسی برای شان مهم شده است!


مازندنومه، سرویس سیاسی: نشست خبری احمد حسین زادگان –معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران- پیش از ظهر امروز برگزار شد و اهالی رسانه توانستند پرسش های خود را از این مسئول بپرسند.

در حالی که این نشست قابلیت طرح پرسش های اساسی در مورد اوضاع سیاسی، امنیتی و به خصوص اجتماعی استان را داشت، یکی از رسانه ها که مدت هاست ساعتش را به وقت شهرداری ساری کوک کرده، ترجیح داد فضایی دوقطبی ایجاد کند و به جای طرح مسایل مهم استان، از حسین زادگان درباره هزینه های افزایش متراژ اتاق کارش بپرسد!

البته همین دوستان در ماه های اخیر در برابر پرسش ها و افشاگری های اسفندیار عشوری –عضو منتقد شورای شهر ساری- که اسناد متعددی را از ریخت و پاش ها و بذل  و بخشش های بی حساب و کتاب شهرداری مرکز استان علنی کرده، سکوت اختیار کرده اند!

در باره موضوع مطروحه هر چند خود حسین زادگان در جلسه امروز توضیحاتی داد، لیکن چند نکته را می توان بیان کرد:

1-بازسازی و افزایش متراژ دفتر کار معاونت سیاسی، با نامه نگاری و کسب مجوز از سوی استاندار محترم بوده و این تغییرات فیزیکی ضرورت داشته که مهندس اسلامی هم همراهی کرده است.

2- برخی مخالفان و منتقدان معاون سیاسی استاندار مازندران، لحظه ای به این نیندیشیدند که آن چه حسین زادگان انجام داد، شخصی نبوده و استانداری شرکت و موسسه خصوصی و ملک او نیست. حسین زادگان هم قرار نیست تا ابد در این سمت بماند. این تغییرات و بازسازی برای مدیران بعدی استانداری هم خواهد  ماند و همه بهره خواهند برد.

3-نوسازی و بازسازی و افزایش بنا در ساختمان های شخصی یا اداری امری عادی و طبیعی است. بالاخره هر بنا به دلایل مختلف مانند فرسودگی و استهلاک یا کمبود فضا دچار بازسازی و تخریب می شود. حسین زادگان اولین نفری نیست که متراژ دفتر کارش را افزایش داده و تجهیزات و امکانات جدیدی را مهیا کرده است. اقدام او خارج از ضوابط و عرف هم نبوده و کاملاً طبیعی و معمولی است.

4-اتاقی در کنار دفتر معاون سیاسی قرار داشت که به عنوان استراحتگاه معاون سیاسی تعبیه شده بود. حسین زادگان استراحتگاه خود را به دفتر کار اداری اش اضافه کرده است. یعنی از حق داشتن اتاق استراحت شخصی، به نفع عموم گذشته که از این منظر، اقدام او قابل تحسین است.

5-هزینه های این بازسازی و نوسازی نرم طبیعی خود را داشته و مانند برخی دستگاه ها، فاکتورسازی و ریخت و پاش نشده است. بخش اصلی هزینه نیز برای خرید و نصب تجهیزاتی مانند ویدئو پروجکشن و میز و صندلی پرداخت شده است.

6- مراجعه کنندگان به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران فراوان هستند. جلسات متعددی نیز هر روزه در این معاونت تشکیل می شود. از سویی استانداری دو سالن جلسه بیشتر ندارد و گاهی جلسات این معاونت با سایر واحدها تداخل پیدا می کرد. اکنون اما این مشکل حداقل برای معاونت سیاسی مرتفع شده است. میز و امکانات قبلی نیز دور انداخته نشده و به دفتر مدیرکل سیاسی منتقل شده است.

حسین زادگان مدیری نوگرا و روبه جلوست. استاندار مازندران هم در این گونه موضوعات همراهی می کند و تمایل دارد ساختمان استانداری درخور کارمندان و مردم باشد. از طرفی در سال های اخیر استانداری مازندران فربه شده و نیروهای زیادی جذب کرده است، اما اتاق های آن به همان شکل سابق سنتی و کوچک مانده است. طبیعی است که در آینده نیز برخی مدیران با طراحی مناسب، تغییراتی را در محل کار خود و دستگاه مربوطه ایجاد کنند که به هیچ وجه اسراف و ریخت و پاش نیست و بعضاً ضروری است.

این که  برخی رسانه ها ریخت  و پاش های بزرگ و تخلفات عدیده را در نزدیکی خود نمی بینند و به چند متر افزایش بنا و خرید تجهیزات اداری برای معاونت مهمی در استانداری مازندران می پردازند، منظور نظر مولانا هستند که: گفت: پیلی را آوردند بر سر چشمه ای که آب خورد. خود را در آب می دید و می رمید. او می پنداشت که از دیگری می رمد نمی دانست که از خود می رمد.

پیش چشمت داشتی شیشۀ کبود
  زان سبب عالم کبودت می نمود
 گرنه کوری، این کبودی دان ز خویش
خویش را بد گو، مگو کس را تو بیش
 در خود این بد را نمی بینی عیان
ور نه دشمن بودیی خودرا به جان