دوشنبه 25 تير 1397-8:38

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران:

تلاش می‌کنیم فضای خادم‌یاری به سیاست آلوده نشود

محمداسماعیل امامزاده: تلاش می‌کنیم فضای خادم‌یاری به فضای سیاسی آلوده نشود. هیچ خادم‌یاری میزان ارادت خود را فدای یک جریان سیاسی نمی‌کند. معتقدیم صیانت از سیره امام رضا نباید مصروف هیچ جریان سیاسی شود/ در گذشته ۲۵تا۳۰ سال طول می‌کشید الان به مدت ۳ ماه رسیده است و هر کسی در زادگاه خود حداقل ۶ ساعت در هفته برای خدمت به امام‌رضا کار می‌کند همزمان می‌توانند برای کشیک در حرم هم اعزام شوند/۱۲۴۰ سبد کالا با اعتبار ۱۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در دهه کرامت توزیع می‌شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: محمداسماعیل امام‌زاده در نشست خبری اظهار کرد: گسترش فرهنگ زیارت و محقق کردن منویات امام رضا (ع) مبنی بر خدمت به مردم را در آستان قدس دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ کانون خادم‌یاری موضوعی داریم که ۱۶ کانون فرهنگی است، افزود: از خادم‌یاران در ۲ حوزه کانون خادم‌یاری محلی، موضوعی و تخصصی استفاده می‌کنیم.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران گفت: کسانی که خادمیاری محلی هستند محرومان را شناسایی کرده و زمینه حضور کسانی را که برای نخستین بار به مشهد می‌روند فراهم می‌کنیم و ۳ روز مهمان ما هستند. سال گذشته ۳ هزار نفر اعزام شدند و امسال هم تاکنون ۱۲۰۰ نفر را اعزام کردیم.

امام‌زاده تصریح کرد: خادمی امام رضا(ع) در شکل جدید این فرصت را ایجاد می‌کند که هر کسی خواستار خادمی است در کمترین فرصت به این خدمت برسد. در گذشته ۲۵تا۳۰ سال طول می‌کشید الان به مدت ۳ ماه رسیده است و هر کسی در زادگاه خود حداقل ۶ ساعت در هفته برای خدمت به امام‌رضا کار می‌کند همزمان می‌توانند برای کشیک در حرم هم اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت ماه رمضان ۵هزار سبد کالا و ۲ تن گوشت گرم در اختیار خانواده‌های محرومان قرار دادیم، ادامه داد: ۱۲۴۰ سبد کالا با اعتبار ۱۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در دهه کرامت توزیع می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۳۴۹۶ نفر کمک جهیزیه به مبلغ ۲میلیون و ۵۰۰ هزار  تومان دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر را هم برای تسهیلات ازدواج ۳میلیون تومانی بدون کارمزد به بانک معرفی می‌کنیم و این کمک زمانی تقدیم می‌شود که زوج‌ها از کالای تولید داخل استفاده کنند.

امام‌زاده اظهار کرد: در این دهه به ۲۰۸ گروه جهادی ۱۰۴ میلیون تومان برای تامین مصالح اهدا می‌شود.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران خاطرنشان کرد: ۱۶۵۰ میلیارد تومان سال گذشته هزینه رفع محرومیت شد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال ۲تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد و می‌توانیم این میزان طرح ارائه دهیم، افزود: طرح‌ها را در یک ماه آینده باید به آستان قدس ارائه دهیم، از دغدغه‌های مهم آستان قدس ایجاد اشتغال است و هر فرد خادم نیکوکاری بتواند فرصت شغلی ایجاد کند بخشی از نیازهای فنی و مالی را آستان قدس بر عهده می‌گیرد و تامین می‌کند.

امام‌زاده با اشاره به اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید چندین سال است در مازندران برگزار می‌شود و جشن‌های مردم‌محور هستند، ادامه داد: آستان قدس در فصل جدید فعالیت‌ها از نیروهای مردمی داوطلب استفاده می‌کند.

مسئول نمایندگی آستان قدس در مازندران خاطرنشان کرد: خادم‌یاری در مازندران مورد استقبال قرار گرفته است به نسبت جمعیت بالاترین رکورد زائران را داریم. بر اساس آمار ۲ماه قبل بیش از ۳۴۰۰ نفر برای خادم‌یاری ثبت‌نام کردند و برای ۲۵۰۰ نفر کلاس برگزار کردیم و کشیک حرم ۱۴۰۰ خادم مازندرانی فعال است.

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبار ارائه خدمات ۲ میلیارد تومان بود، افزود: امسال تاکنون خدماتی که آستان قدس به محرومان ارائه کرد ۲میلیارد و یکصد میلیون تومان بوده است.

امام‌زاده با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم فضای خادم‌یاری آلوده به فضای سیاسی نشود، تصریح کرد: هیچ خادم‌یاری میزان ارادت خود را فدای یک جریان سیاسی نمی‌کند و بیشترین معترضان در این موارد خود خادم‌یاران هستند. به شدت با آن برخورد می‌کنیم چون معتقدیم صیانت از سیره امام رضا نباید مصروف هیچ جریان سیاسی شود.

وی ادامه داد: البته به این معنا نیست که خادم‌یاران دارای رویکرد سیاسی نباشند چون ما از همه گروه‌های سیاسی خادم‌یار داریم. مهم این است آستان قدس مورد سوءاستفاده هیچ جریانی قرار نگیرد.