جمعه 14 دی 1397-17:36

معرفی یک هنرمند جوان هنرهای تجسمی

مجسمه به علاوه کاریکاتور و طراحی

«سیامک نصر»اهل قائم شهر است. آثار او تلفیقی است از مجسمه، کاریکاتور و طراحی شخصیت با نمادهای مفهومی و اجتماعی. نصر در زمینه نقاشی، طراحی، مجسمه و چیدمان در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در تهران و مازندران شرکت کرده است.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، بیژن هنری‌کار: «سیامک نصر» زاده ۱۳۶۲ قائم شهراست. دوره‌ی دبستان و دبیرستان را در تهران پیمود. سال ۱۳۸۰ به رشته‌ی متالوژی دانشگاه صنعتی شریف راه یافت.

پس از پایان دانشگاه، مدتی دریک کارخانه‌ی تولید کوره های صنعتی و هیترهای پالایشگاه کار کرد و تجربه اندوخت. ازهمان سال ها به هنر روی آورد و هرچه را که در دانشگاه و مدرسه‌ی زندگی آموخته بود، با خود به این پهنه کشید.

این هنرمند تجسمی در مازندران زندگی و کار می کند. نخستین تجربه های تجسمی نصر کاریکاتور و ساخت سازه های متحرک مکانیکی با تکه های اوراق اسباب بازی بود. نقاشی و طراحی را هم مدتی پی گرفت. علاقه او به جمع آوری فرم های موجود در طبیعت، در کنار اشیای دست ساخت و یا دورریز انسانی و تجربه در کار صنعتی، زمینه ساز تمرکز بیشتر او بر کارهای حجمی شد.

نصر در زمینه نقاشی، طراحی، مجسمه و چیدمان در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در تهران و مازندران شرکت کرده است.

در ۱۳۹۲نخستین نمایشگاه گروهی را تجربه و سالی پس از آن دو نمایشگاه انفرادی در گالری های هما و خورشید تهران برپا کرد.

او این روزها(۱۴ تا ۲۴دی ماه۱۳۹۷) در یک نمایشگاه گروهی در گالری «آ» در تهران حضوریافته است.

این هنرمند برای دوری از فرم کلاسیک مجسمه سازی و نزدیک تر شدن به زبان دنیای جدید، شیوه های متفاوت تکنیکی را امتحان کرده و در دوره های مختلف، اشیای آماده، رزین، چوب، سیمان و آهن را در کارهایش استفاده کرده است.

آثار او تلفیقی است از مجسمه، کاریکاتور و طراحی شخصیت با نمادهای مفهومی و اجتماعی.

سیامک در حال حاضر به دنبال فضایی مرتبط بین دو مدیای مجسمه سازی و انیمیشن (تک فریم) در ارائه آثار خود است.

او درسال 92 به همراه محبوبه پرنیان به مازندران نقل مکان کرد و کارگاه آیدیمتو را در این استان دایر کرد.