چهارشنبه 10 بهمن 1397-11:54

استاندار مازندران در نشست خبری:

قرار نیست به تنهایی معجزه کنم/ برنامه‌های 100 روزه نماد است

احمد حسین‌زادگان: اگر آرمان‌های انقلاب را به خوبی ترجمه می‌کردیم امروز با برخی سوال‌ها مواجه نبودیم/ در دهه فجر امسال ۷۶۶ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۴۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شود/ از واگذاری چوب و کاغذ در این مرحله جلوگیری کردیم/ شعار ما این است که با کمک سمن‌ها و رسانه‌ها مازندران را یک سال تمیز نگه داشته باشیم/ قرار نیست به تنهایی معجزه کنم، برنامه‌های 100 روزه نماد است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: پیش از ظهر چهارشنبه نشست خبری استاندار مازندران برگزار شد. فرازهای مهم اظهارات احمد حسین‌زادگان به شرح زیر است:

-فلسفه جشن‌های انقلاب اسلامی، ارائه دستاوردها به مردم است و دهه فجر به عنوان سنت حسنه با وجود تمام تهدیدها و تحریم‌ها، به چهلمین سال رسیده است.

-دستاوردهای انقلاب اسلامی باید از طریق رسانه به نسل جوان اطلاع‌رسانی شود.

-می‌توانیم ادعا کنیم ایران یکی از مستقل‌ترین کشورهای دنیاست و مردم ما جز عزت‌مندترین مردم دنیا هستند، اگرچه با مشکلاتی مواجه هستیم.

-اگر آرمان‌های انقلاب را به خوبی ترجمه می‌کردیم امروز با برخی سوال‌ها مواجه نبودیم و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه کم‌کاری کردند. دستگاه‌های فرهنگی می‌توانستند به شکل بهتری این آرمان‌ها را تبیین کنند تا دستاوردهای نظام اسلامی زیر سوال نرود.

-نظامی اسلامی به عنوان نظام مردم‌سالار، در عرصه‌های مخالف انتخابات برگزار کرده و مردم سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

-در دهه فجر امسال ۷۶۶ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۴۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

-گردشگری یک اولویت برای مازندران است، در این زمینه کاری را شروع کردیم و رسانه‌ها هم به ما کمک کنند.

-تسهیلگرانی را انتخاب کردیم تا بروکراسی‌هایی که در کار داریم رفع کنند، بوم‌گردی در ۱۲۰ روستا در حال اجرا است که پایلوت بومگردی هستند.

-از واگذاری چوب و کاغذ در این مرحله جلوگیری کردیم، اما اگر سرمایه‌گذاری ضمانت حفظ اشتغال و تولید را بدهد واگذار می‌کنیم.

--شعار ما این است با کمک سمن‌ها و رسانه‌ها مازندران را یک سال تمیز نگه داشته باشیم و شما ایده‌ها را به ما ارائه دهید.

-از ظرفیت لشکر ۵۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم، در فاز نخست از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بهره می‌بریم. هیچ راهی نداریم جز اینکه با اجتماع‌محور کردن مسائل، مشکلات را حل کنیم.

-قرار نیست به تنهایی معجزه کنم، برنامه‌های صد روزه نماد است، به دستگاه‌ها گفتیم با امکانات موجود، اقداماتی انجام دهند.

-وظیفه خودم و مدیران اجرایی می‌دانم ارتباط با مردم را معمولی کنند، مدیر نباید از مردم فاصله داشته باشد انقلاب ۵۷ برای این مسائل و دوری از تبعیض، به پیروزی رسید.

-بانک اطلاعاتی کامل از مازندرانی‌های مقیم دیگر استان‌ها نداریم که از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده کنیم. تاکنون ۳۵۰ مدیر شاغل در سیستم اداری را شناسایی کردیم اما تکمیل نشده و گستره حضور مازندرانی‌ها بیشتر است.

-هدف ما افزایش حضور بانوان در پست‌های مدیریتی است.

-معاونت مهمی را می‌خواهم انتخاب کنم و در این زمینه حق آزمون و خطا ندارم، افرادی را به من معرفی کردند، با توجه به انتخابات سال آینده، در حال بررسی هستیم تا معاون سیاسی معرفی کنیم.

-در حوزه کشاورزی باید به سمت اصلاح امور و تکنولوژی رویم، اصلاح نژاد دام و طیور را شروع کردیم.

-نماینده دولت و مجری برنامه‌های دولت هستم، در انتقال آب خزر، عده‌ای موافق و مخالف هستند. این طرح نیازمند جلسات کارشناسی است. در کلیات طرح، نمایندگان مجلس و کارشناسان، صحبت‌هایی داشته‌اند.

این رفتار و رویه منصفانه نیست، ما کشور کم آبی هستیم، از حوزه رسانه و حوزه‌های تخصصی توقع دارم نظرات کارشناسانه ارائه دهند.

معتقدم اگر کاری انجام شود حتما طرح کارشناسی شده است، چنانچه طرح بخواهد اجرا شود پیوست‌های اجتماعی و اقتصادی آن بررسی می‌شود، تاکنون طرحی برای ما نفرستاده‌اند.