سه شنبه 7 اسفند 1397-9:36

مهدی عبوری در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری ساری:

مدیریت شهری خدمات فراوانی را برای بانوان انجام داده است

شهردار ساری گفت: گفت: مجموعه مدیریت شهری با اعتقاد به حضور فعال بانوان در عرصه های مختلف، خدمات فراوانی را برای بانوان شهر انجام داده است.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، به همت امور بانوان و خانواده شهرداری مرکز استان، به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور مهدی عبوری شهردار ساری، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران شهرداری برگزار شد، شهردار ساری در سخنانی ضمن ارج نهادن به مقام و منزلت زنان اظهار داشت: حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی با همت جریان عملگرایی در مسیر توسعه و پیشرفت شهر اتفاق افتاده است و این حضور در شهرداری مرکز استان در میان تمام شهرهای شمال کشور مثال زدنی و بی نظیر است.

 عبوری یکی از عمده ترین راه های رشد و شکوفایی و تعامل جامعه را افزایش حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: بدون تردید یکی از عوامل رشد جامعه افزایش حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی است؛ که این مهم با همت جریان عملگرایی در مسیر توسعه و پیشرفت شهر اتفاق افتاده است.

 شهردار ساری، اعتقاد مدیریت شهری به استفاده از توانمندی بانوان را زمینه ساز رشد و شکوفایی سازمانی دانست و گفت: مجموعه مدیریت شهری با اعتقاد به حضور فعال بانوان در عرصه های مختلف، خدمات فراوانی را برای بانوان شهر انجام داده است؛ ایجاد پارک های محلی، ساخت 15 پارک در این دوره مدیریت شهری، اجرای عملیات ساخت باغ بزرگ بانوان برای استفاده بانوان شهر در راستای امیدآفرینی، نشاط و شادابی، از جمله اقدامات مدیریت شهری و عملگرایی است.

وی به ایجاد فضاهای اختصاصی در باغ بانوان ساری اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد محیط اختصاصی با امکانات کم نظیر، مانند پیست دوچرخه سواری، اسکیت، دو و میدانی، زمین چمن فوتبال، زمین والیبال، تنیس، سالن سرپوشیده، مهدکودک، رستوران، کافی شاپ، قهوه خانه سنتی، پارکینگ، نمازخانه و یک مرکز متنوع خرید در باغ بانوان، بخشی از اقدامات مدیریت شهری برای بانوان ساروی است که امروز نوید افتتاح آن در آینده ای نزدیک را به شهروندان می دهم و امیدوارم این فضا، زمینه ساز رشد، آگاهی، سلامت و شجاعت بانوان شهرم را فراهم آورد.

 در ادامه، این مسئول، حضور بانوان در شهرداری را عامل موفقیت برخی از طرح های اجرا شده در شهرداری ساری دانست و گفت: اگر از ظرفیت بسیار خوب بانوان در طرح تپش استفاده نمی کردیم، این طرح نیز مانند 5 طرحِ قبل از خود شکست می خورد؛ اگر از ظرفیت بانوان در اجرای طرح ممیزی استفاده نمی کردیم، این طرح نیز مانند 4 طرحِ قبل از خود با شکست مواجه می شد؛ و این موفقیت ها نتیجه اعتماد مدیریت شهری ساری به توانمندی بانوان بوده است.

 عبوری گفت: 30درصد ظرفیت اشتغال مدیریت شهری را در اختیار بانوان قرار گرفته است و به هیچ وجه از این اتفاق پشیمان نیستیم؛ عملگرایی با جذب بانوان و واگذاری مسئولیت های اداری و اجتماعی به آنان، وعده بزرگ کشوری مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان را جامه عمل پوشاند.



 در ادامه این مراسم راحله حاجیان مشاور شهردارساری در امور بانوان و خانواده ، حضرت فاطمه زهرا (س) را بانوی دو عالم در حوزه های اجتماعی، سیاسی فرهنگی و الگوی ولایت پذیری در  جهان دانست و تاکید کرد:  همواره تلاش خواهیم کرد که در همه امور از ایشان تبعیت کنیم.

 وی افزود: در حوزه بانوان و خانواده تدوین بانک اطلاعاتی را از بانوان شاغل در شهرداری در دستور کار قرار دادیم .

 این مسئول میزان تحصیلات بانوان شاغل شهرداری را 1 درصد دکتری، 26 درصد کارشناسی ارشد، 59 درصد کارشناسی، 9 درصد فوق دیپلم، ومابقی دیپلم عنوان کرد و ادامه داد: امروز حضور بانوان تحصیل کرده در شهرداری ساری یک ظرفیت پیشرو در راستای کمک به پیشبرد اهداف تیم مدیریت شهری  می باشد

حاجیان با قدردانی از نگاه و توجه ویژه شهردار ساری به فراهم آمدن بستر مناسب جهت ظهور و بروز استفاده از ظرفیت بانوان توانمند و تحصیل کرده در مجموعه شهرداری ادامه داد: رفاهیاتی که شهردار برای بانوان همکار در نظر گرفته شامل استفاده از مرخصی یک ساعته برای مادرانی که کودک زیر 6 سال و یا کودک معلول دارند، همچنین برگزاری اردوهای تفریحی، زیارتی، تعطیلات آخر اسفند و هفته دوم فروردین، پاداش به بهانه تولد حضرت زهرا (س) و ... بوده که سبب ارتقاء روحیه خدمتی بانوان شاغل در شهرداری شده است.

 مشاور امور بانوان و خانواده شهرداری ساری در پایان سخنان خود خطاب به عبوری شهردار ساری گفت : مطالبات بانوان با توجه به کسب توانمندی و تحصیلات عالیه امروزه  ارتقاء یافته کرد وشایان استا ز ظرفیت ان ها  در پست های مدیریتی استفاده شود.  

 در ادامه این مراسم با دستور شهردار ساری از بانوان شاغل در شهرداری که مزین به نام فاطمه هستند تجلیل شده و هدایایی نیز برای کلیه بانوان شاغل در مجموعه مدیریت شهری در نظر گرفته شد.