جمعه 2 فروردين 1398-21:47

استاندار مازندران:

حضور نیافتن مدیران در جلسات بی معناست

احمد حسین زادگان: برخی مدیران در پاکسازی استان، اقدامی انجام ندادند/ گلایه هایی در زمینه سیل از اداره کل روستایی و راهداری داریم/ معنی ندارد وقتی جلسه می گذاریم مدیران حضور نیابند/ برخی دستگاه ها، احساس مسئولیت لازم ندارند و کار خروجی ندارد.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: سیف الله فرزانه اظهار کرد: از ۲۷ اسفند تا کنون ۲میلیون و ۳۷۰ هزار نفر گردشگر مقیم در مازندران داشتیم و مازندران در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه درصد چادرخوابی در شهرها به شدت کاهش یافته است بیش از ۸۰ درصد از واحدهای رسمی اسکان استفاده کردند.

دبیر ستاد  اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه ۱۶۹۳ بازدید نظارتی داشتیم، گفت: این واحدها ۲۵ مورد تذکر دریافت کردند.

فرزانه افزود: هفت گردشگر خارجی از کشور فنلاند و آلمان از موزه کلبادی در ساری بازدید کردند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری مازندران بازدید کردند.

*یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بارش در حوزه قائمشهر تا بهشهر

مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار کرد: دوشنبه و سه شنبه هفته آینده ارتفاعات مازندران دچار برف است.

محمدرضا رضوی افزود: منطقه هزار جریب بارش باران بیشتر خواهد بود و نیازمند توجه بیشتر است.

وی با بیان اینه سه شنبه بارندگی داریم، تصریح کرد: چهارشنبه این سیستم جوی از استان خارج می شود.

رضوی با  اشاره به اینکه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از قائمشهر حوزه رودخانه تلار تا حوزه بهشهر در سطح افق باران بارید، گفت:سد سلیمان تنگه ۱۳۵ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد.

* سیل اخیر وسعت بی سابقه ای داشت

احمد حسین زادگان  در جمع خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار کرد: پنج میلیارد تومانی که به سیل گلستان اختصاص دادند، به مازندران نیز اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه دولت نسبت به این موضوع حساسیت دارد، افزود: بازدید مدیران در صورتی که جبران خسارت نشود فایده ای ندارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در ساعت های اولیه، درخواست تنخواه کردیم، گفت: با وزیر کشور روزانه چند بار تماس داریم و گزارش های سیل ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر وسعت بی سابقه ای داشت افزود: در این حادثه که بار روانی بسیاری را به مردم تحمیل کرد، همه مسئولان از جمله شخص استاندار به مردم پاسخگو بوده و هستند.

حسین زادگان با بیان اینکه بنیاد مسکن در سیل اخیر اقدامات گسترده ای داشته و همه دستگاه ها پای کار هستند، افزود: بپذیریم وقتی 12 شهرستان در سطح وسیع دچار سیل می شود حجم کار افزایش می یابد و کاستی هایی وجود دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه با حجم ورود مسافران و سیلاب مواجه بودیم، گفت: حجم کار زیاد بود و ما ورود خوبی داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه به دنبال این هستیم مبلغ 2 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و 2 میلیون تومان تعمیرات مسکن بلاعوض به روستائیان اختصاص یابد، افزود: 35 میلیون تومان تسهیلات کم بهره روستایی، 50 میلیون تومان تسهیلات شهری و 12 میلیون تومان بلاعوض، اگر بتوانیم مبالغ بلاعوض را افزایش می دهیم.

وی با اشاره به اینکه روستائیان به کمک همدیگر آمدند، ادامه داد: دولت نمی تواند همه خسارت ها را بپردازد، در هر شهرستان پیش بینی می کنیم خسارت های زیادی وارد شده و آمار نهایی به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه درباره سیل، مردم هم باید نکات ایمنی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تجاوز به حریم روزدخانه، باعث خسارت جانی و مالی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه محورهای شریانی اولویت ما در پاکسازی سیل بود، گفت: تا راه های اصلی باز نشود راه فرعی کاربرد ندارد.

وی با بیان اینکه همزمان تمام محورهای روستایی بسته شد و این مساله بی سابقه بود، تصریح کرد: مردم پای کار آمدند و نقش مهمی در امدادرسانی داشتند.

استاندار مازندران همچنین اعلام کرد که در روزهای آتی شرایط زندگی در مناطق سیل زده به روال عادی باز می گردد.

    حسین زادگان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و نا مناسب بودن برخی از محور های اصلی استان، شاهد کاهش 12 درصدی مجروحان نیز بودیم.

وی همچنین علت این موضوع را بالا رفتن سطح آگاهی مردم، حضور بی وقفه رسانه ها برای آگاه سازی، تلاش مسئولان استانی در جهت خدمات رسانی بهتر به مردم و مدیریت جاده ها عنوان کرد.

استاندار مازندران در بخش دیگری با بیان اینکه گردشگری انبوه در استان جاری است، افزود: بهره برداری از این ظرفیت، دارای اهمیت است و باید ببینیم چه جذابیت و خدماتی به گردشگران ارائه می دهیم که مازندران در طول سال مقصد گردشگران باشد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه تمرکز ما بر بومگردی است و 135 روستا در فاز نخست تسهیلات دریافت می کنند، ادامه داد: این موج در استان راه افتاده و در حال فرهنگ سازی هستیم.

وی با بیان اینکه 131 نقطه در مازندران شناسایی شده و قابلیت دارد اسکله احداث شود، اظهار کرد: در کنار اسکله می توان سایر خدمات گردشگری دریایی را به خدمت گرفت و در اختیار گردشگران قرار داد و مسیر گردشگری پایدار هموار شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بروکراسی زائد باید در گدشگری حذف شود، افزود: مازندران استان هزار دریاچه است و ظرفیت سرمایه گذاری برای بخش گردشگری دارد.
وی با بیان اینکه در فاز نخست ساماندهی یکصد آببندان در برنامه است، گفت: این آبنبندان ها پس از ساماندهی می تواند در اختیار روستائیان قرار گیرد و به اقتصاد روستا کمک کند.

حسین زادگان با اشاره به اینکه 10 درصد آب های سطحی جمع آوری می شود، ادامه داد: دولت منابع خوبی به آببندان ها اختصاص داده و با لایروبی آببندان ها می توانیم ظرفیت را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: برخی مدیران در پاکسازی استان، اقدامی انجام ندادند.

این مسئول با بیان اینکه گلایه هایی در زمینه سیل از اداره کل روستایی و راهداری داریم، افزود: البته اداره کل روستایی در زمینه مازندران پاک اقداماتی انجام داده است.

استاندار مازندران گفت: وقتی ما نسبت به پاکسازی استان، جدی نباشیم چه انتظاری از گردشگران برای تمیز نگه داشتن استان داریم.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه اینجا جلسه زینتی نداریم، تصریح کرد: جلسات ستاد تسهیل باید همانند ستاد جنگ باشد.

حسین زادگان ادامه داد: معنی ندارد وقتی جلسه می گذاریم مدیران حضور نیابند، وقتی حضور ندارند چرا شعار نوروزبانان بی نوروز را سر می دهند.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه ها، احساس مسئولیت لازم ندارند و کار خروجی ندارد، خاطرنشان کرد: ستاد سفر به دنبال افزایش رضایتمندی مردم است اما این کار چگونه باید اتفاق افتد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اگر قرار است خروجی ستاد مثبت باشد باید احساس مسئولیت کنیم، اظهار کرد: بخشی از کار مربوط به مازندران پاک بود و اعلام کردیم این فرهنگ سازی شروع شود تا بتوانیم در دوره مدت چند ساله، نتیجه بگیریم.

وی با بیان اینکه به دنبال کاهش حوادث در این ایام هستیم، ادامه داد: خسارت وارد شده از محل فوتی ها در تصادفات، جبران شدنی نیست و باید در این زمینه عزم ملی داشته باشیم.

استاندار مازندران با تاکید بر هم افزایی های بین بخشی، گفت: این مورد تایید نیست که هر کمیته ای بخواهد ساز خود را بزند.

وی تصریح کرد: وقتی ساعت هایی که باید در کنار خانواده باشیم در ستاد سفر مستقر هستیم پس تلاش ها مضاعف شود تا خروجی بهتری داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه آمارها باید واقعی باشد، یادآور شد: نبودن نظارت بر بازار، به اقتصاد گردشگری مازندران ضرر می زند چراکه گردشگر با تصور قیمت های گزاف در مازندران، اقلام مورد نیاز را همراه خود می آورد و خریدی در مازندران انجام نمی دهد.

حسین زادگان با بیان اینکه در چند روز آینده وضعیت استان تثبیت می شود، تصریح کرد: غرب مازندران آسیبی در این زمینه ندارد و پذیرای گردشگران است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های صنایع دستی باید مورد توجه باشد، گفت: نمایشگاه های دائمی صنایع دستی باید ایجاد شود.