شنبه 15 تير 1398-22:36

با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران،

مرکز تخصصی علوم ورزشی و تندرستی «آسا» در ساری افتتاح شد

عصر شنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، مرکز تخصصی علوم ورزشی و تندرستی آسا به همت و سرمایه گذاری دکتر شادمهرمیردار -عضو هیات علمی دانشگاه مازندران- در ساری افتتاح شد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: مرکز تخصصی علوم ورزشی و تندرستی آسا به همت و سرمایه گذاری دکتر شادمهرمیردار -عضو هیات علمی دانشگاه مازندران- در رو به روی پایانه مسافربری دولت ساری افتتاح شد.

موسس و مدیر این مرکز مدرن علوم ورزشی و تندرستی در مراسم افتتاحیه اظهار کرد: آسا به دنبال آسایش و ایجای فضایی برای ورزش توام با آرامش، علم و پژوهش است. برای همه فعالیت‌هایی که در این مرکز اجرا می‌شود، برنامه‌ریزی کردیم.

میردار گفت: امیدواریم آسا به عنوان کسب و کار دانشگاهی، فضایی فراهم کند تا دانش آموختگان دانشگاهی با فضای جامعه ارتباط برقرار کنند و این نگاه علمی باشد.

میردار با بیان این که سعی کردیم از تولید داخلی در این مرکز استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: ورزش کودکان، زنان باردار و سالمندان هم در این مرکز مورد توجه قرار گرفته است.

استاد دانشگاه مازندران یادآوز شد: خود را رقیب باشگاه‌های ورزشی نمی‌دانیم بلکه خودمان را همکار اینها می‌دانیم تا ورزش به شکل علمی انجام شود.

وی گفت: در بخش استعدادیابی ورزشی با توجه به متدهای ویژه‌ای که در دنیا وجود دارد بهره می‌بریم.

میردار با بیان اینکه در این مرکز پیش از فعالیت‌های ورزشی، غربالگری عملکردی انجام می‌شود، تصریح کرد: بررسی ساختار قامتی، ارزیابی وضعیت تعادل بدنی، عملکرد بدنی و نیم رخ آمادگی جسمانی برای ارائه برنامه‌های تمرینی از جمله موارد مربوط به غربالگری عملکردی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی فعالیت الکتریکی، شتاب و واکنش عضلانی هنگام انجام حرکات ورزشی و اجرای تکنیک EMG در این مرکز، اظهار کرد: ثبت و تجزیه و تحلیل انقباض‌های ناشی از فعالیت‌های الکتریکی عضلانی هنگان انجام تکنیک‌های ورزشی، حرکات و فعالیت روزانه با الکترودهای بی‌سیم سطحی به منظور شناسایی شتاب، عکس‌العمل و ضعف و قوت عضلات در این راستا است.

*نگاه دولت ارتقای ورزش عمومی برای سلامت مردم است

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: در زمینه رابطه دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی همواره با خلا مواجه بودیم و خرسندم امروز در بخش ورزش، این خلا در حال کاهش است.

حبیب حسین‌زادگان افزود: به دلیل ژن خوب ورزش در مازندران و علاقه‌مندی مردم، ورزش در استان وضعیت خوبی دارد.

وی ادامه داد: نگاه دولت ارتقای ورزش عمومی برای سلامت مردم است.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه نیازمند گسترش مراکز این چنینی هستیم تا ورزش به شکل علمی دنبال شود، گفت: گاهی ورزشکاران به دلیل تمرین غیر حرفه‌ای از گردونه ورزش قهرمانی خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هیات ورزشی در مازندران فعال است، تصریح کرد:  نزدیک به ۲هزار باشگاه تخصصی در استان داریم، ولی این مجموعه کار تخصصی علمی انجام‌ می‌دهد.

این مسئول با تاکید بر حمایت از مراکز علمی ورزشی، گفت: نیازمند برقراری رابطه منطقی بین باشگاه، تیمداری و ورزشکاران هستیم.