شنبه 22 تير 1398-20:25

«محمود»، در رود بسته!

سخنرانی غیرقانونی رئیس جمهوری سابق در حالی در بابلسر برگزار شد که شورای تامین استان با این برنامه مخالفت کرده بود، اما محمود احمدی نژاد که به اجرای کارهای غیرقانونی شهرت دارد، در منزلی در رودبست برای روستاییان سخنرانی کرد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: سفرها و سخنرانی های پیشین محمود احمدی نژاد به مازندران بارها در آستانه اجرا، ناکام مانده بود. این بار اما هوادارانش به بهانه جشن میلاد امام هشتم، این چهره جنجالی را به رودبست دعوت و با وجود مخالفت نهادهای اداری، امنیتی وقضایی، آن را اجرا کردند.

عصر جمعه، در فضای مجازی استان، خبرهایی مبنی بر لغو سفر رئیس دولت بهار منتشر شد، ولی کانال های منسوب به بهاریون، از قطعی بودن سفر  وسخنرانی 22 تیرماه احمدی نژاد خبر دادند.

 کانال دولت بهار، جمعه شب استشهادیه ای را با چند امضا انتشار داد که برخی از دعوت کنندگان احمدی نژاد در رودبست، از فرماندار بابلسر خواسته بودند از پاره شدن بنرهای این مراسم جلوگیری کند.

با وجود نداشتن مجوز و مخالفت شورای تامین استان، محمود احمدی نژاد غروب جمعه وارد فرودگاه دشت ناز شد؛ این بار نه با اتوبوس، بلکه از راه هوایی!

در ابتدای ورود رئیس دولت مهرورزان، مهدی محمدی –مدیرکل سیاسی استانداری مازندران- پیام مخالفت شورای تامین استان را به احمدی نژاد رساند؛ این که او حق سخنرانی را در رودبست ندارد. البته عکس های محمدی در کنار احمدی نژاد، به کام کانال های وابسته به بهاری ها خوش آمد و آن را استقبال استانداری مازندران از  توصیف کردند؛ موضوعی که در ارتباط تلفنی محمدی با مازندنومه تکذیب شد.

مهدی محمدی در گفتگو با مازندنومه در مورد تصاویری که از او در کنار محمود احمدی نژاد در فرودگاه دشت ناز منتشر شده، توضیحاتی ارائه داد که متن پرسش و پاسخ چنین است:

*آقای محمدی، ضمن خداقوت، توضیح بفرمایید که حضور عصر امروز شما در فرودگاه دشت ناز، بر اساس پروتکل و تشریفات استانداری بود یا موضوع دیگری در میان بود؟

- عصر امروز من به استقبال محمود احمدی نژاد نرفتم، بلکه حامل پیام شورای تامین استاندار مازندران بودم.

*یعنی شما به عنوان نماینده شورای تامین استان به فرودگاه رفتید؟

-بله، شورای تامین استان تصویب کرد که احمدی نژاد حق سخنرانی را در رودبست بابلسر ندارد، بنابراین نمایندگان استانداری، نیروی انتظامی، دادگستری و سپاه استان در فرودگاه حاضر شدند تا پیام غیرقانونی بودن این سخنرانی را به رئیس جمهوری سابق اعلام کنیم.

*در فرودگاه به احمدی نژاد چه گفتید؟

-در فرودگاه به احمدی نژاد گفتم بر اساس مصوبه شورای تامین استان، شما نمی توانید در رودبست سخنرانی کنید و ممکن است حضور شما، تبعات امنیتی داشته باشد. رئیس جمهوری سابق هم توضیح داد که من با کسی کاری ندارم و به فردی توهین نمی کنم. من دعوت شده ام و کار خودم را انجام می دهم!

*یعنی علی رغم این که شما بر غیرقانونی بودن این سخنرانی تاکید کردید، احمدی نژاد تصمیم به رفتن به رودبست گرفت؟

-بله، گفت من کار خودم را می کنم. کل حضورم در فرودگاه در همین حد بود، وگرنه بحث استقبال از احمدی نژاد در میان نبود. در یک جمله من این پیام را به او رساندم که طبق قانون، حق سخنرانی ندارید.

*احمدی نژاد هم که هیچ وقت قانون‌مدار نبوده! از قرار در ایوان خانه ای در رودبست سخنرانی کرد. ولی کانال های منسوب به دولت بهار از تصاویر شما در کنار احمدی نژاد استقبال شدیدکرده اند.

-نه استانداری مازندران بنای استقبال از این شخص را داشته و نه شخص من که با اکراه به فرودگاه رفتم.



به هرحال، احمدی نژاد از فرودگاه به کیاکلا –بر سر مزار شهید کشوری- می رود، شهری که در یکی از سفرهای استانی اش یک شبه شهرستان سیمرغ شد!

هنگامی که رئیس جمهوری سابق به رودبست می رود، با درهای بسته مسجد جامع مواجه می شود. میزبانانش او را با نیسان آبی به منزلی می برند تا از ایوان خانه یکی از روستائیان سخنرانی و همان حرف های همیشگی اش را تکرار کند.

او که هر جا تریبون پیدا می کند، بدون اشاره به فجایع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دولت متبوعش، دولت  ومسئولان کنونی را مورد انتقاد قرار می دهد، در رودبست گفت: «متاسفانه امروز ضعف مدیریت،کشور و مردم را ضعیف و دشمن را به افزایش فشار و رسیدن به آرزوهای تاریخی اش علیه ملت ایران امیدوار کرده است .اگر مردم قوی باشند کشور قوی و شکست ناپذیر خواهد بود.»

او با بیان این که بنده به عنوان فردی آشنا به کشور و محیط بین الملل تضمین می دهم که با انجام چند کار شرایط کاملا به نفع مردم، کشور و انقلاب تغییر خواهد کرد، باز هم تکرار کرد: «توسعه وتکمیل مسکن مهر و باغ شهر، اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه‌ها، ادامه طرح بنگاههای کوچک زودبازده و استفاده از معادن سرشار و زمین خدادادی راه عبور سریع از وضع فعلی است .»

احمدی نژاد که مانند همیشه متوهمانه مشغول سخنرانی بود، ادعا کرد: «آیا این ظلم به ملت وانقلاب نیست که به دلیل دشمنی با این فرزند کوچک ملت، ویا اینکه طرح های اساسی متعلق به دولت اوست، طرح ها معطل بمانند وملت وکشور ضرر کنند؟»

او بدون این که از غیرقانونی بودن برنامه سخرانی اش حرفی بزند، از بسته شدن در مسجد جامع رودبست انتقاد و اظهار کرد: «امشب شب میلاد امام رضا(ع) است. آن دوست مان هم گفتند، این مسجد را بستند، این درب مسجد به این قشنگی را بروی مردم بستند. آقا این مسجد مگر مال غیر از شماست؟ اختیار این مسجد با شماست یا با مسئولین این استان؟»

رئیس دولت بهاری ها در پایان از دو رفیق گرمابه و گلستان اش هم یادی کرد و گفت: «خدایا همه بی‌گناهان دربند و خصوصاً عزیزان بهاری آقای مشایی و آقای بقایی را نجات عنایت بفرما.»