يکشنبه 26 فروردين 1386-0:0

ربايش؟!

يكي از فعالان دانشجويي دانشگاه مازندران ديروز از جلوي در اصلي دانشگاه ربوده شد.


شنيديم بیژن صباغ  دانشجوی دانشگاه مازندران که به دلیل فعالیت در مراسم ۱۶ آذر سال گذشته توسط کمیته انضباطی این دانشگاه از تحصیل محروم شده بود، ديروز از مقابل دانشگاه مازندران توسط نیروهای امنیتی ربوده شد.

بیژن صباغ که قصد داشت در اعتراض به حکم کمیته انضباطی دست به اعتصاب غذا بزند توسط نیروهای ناشناس ربوده شد. هنوز از محل نگهداری او خبری در دست نیست.

 گفتني ست كه وي در پي وقايع اخير دانشگاه مازندران به حكم كميته انضباطي دانشگاه ، به همراه چند تن ديگراز هم دانشگاهيانش به مدت يك ترم تحصيلي (‌ترم جاري ) محكوم به تعليق شده بود.

 در ادامه تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه در مقابل ساختمان رئیس دانشگاه تجمع اعتراضی برپا کردند و خواهان روشن شدن وضعیت بیژن صباغ و لغو احکام صادره کمیته انضباطی برای دانشجویان این دانشگاه شدند.

در همين زمينه روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) درباره حوادث اخير در دانشگاه مازندران ( دانشكده فني )‌اطلاعيه‌اي صادر كرد.

در اين اطلاعيه با بيان اينكه بي‌شك آغاز سال جديد زمان خوبي براي تجديدنظر در روش‌ها و شيوه‌هاست، ابراز عقيده شده است: « اميد مي‌رفت كه برخي مسوولان وزارت علوم با پي‌بردن به بي‌حاصلي برخورد با جنبش دانشجويي در روش‌هاي خود تجديدنظر كنند اما صد افسوس كه عبرت نمي‌گيرند.»

نويسندگان اين اطلاعيه با اشاره به آنچه از آن تحت عنوان "ربوده شدن" يكي از فعالان دانشجويي دانشگاه مازندران كه حكم يك ترم تعليق از تحصيل برايش صادر شده بود، ياد كردند، مسوولان اين دانشگاه را به بي‌كفايتي متهم كرده و نسبت به حاضر نشدن و عدم پاسخگويي مسوولان دانشگاه به دانشجويان انتقاد كردند.

در پايان اين اطلاعيه آمده است: «دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) ضمن محكوم كردن صدور احكام كميته انضباطي و ورود نيروهاي لباس شخصي به دانشگاه و ربوده شدن يك دانشجو حمايت خود را از اعتراض دانشجويان براي تحقق خواسته‌هاي زير اعلام مي‌دارد: 1ـ آزادي آقاي بيژن صباغ، 2ـ لغو احكام كميته انضباطي و عدم احضار مجدد دانشجويان، 3ـ برگزاري هرچه سريع‌تر جلسه پرسش و پاسخ با مسوولان دانشگاه و 4ـ آغاز فعاليت مجدد كانون‌هاي دانشجويي كه منحل يا تعليق شده‌اند.»