پنجشنبه 14 آذر 1398-16:44

رئیس اداره محیط زیست سوادکوه با اشاره به تبرئه ضاربان توله خرس،

پرونده‌ی دیگری را در دادگاه تجدیدنظر علیه ضاربان توله‌خرس تشکیل می‌دهیم

ابراهیم فلاحی: قاضی پرونده مرگ توله خرس با استناد به اظهار5 کارشناس دامپزشکی حکم برائت افراد ضارب را صادر کرد، اما اداره محیط زیست شهرستان شکایتی دیگر را در دادگاه تجدید نظر ارائه خواهد داد تا ضاربان حداقل برای عمل زشتی که انجام دادند مجازات شوند.


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، حلیمه خادمی: 25 خردادماه امسال یک توله خرس قهوه ای در منطقه دراسله سوادکوه، پس از سقوط از کوه مورد هجوم عده ای قرار گرفت و کشته شد.

محیط زیست پرونده قضایی علیه ضاریبان تشکیل داد، ولی قاضی پروند بنا به نظر دامپزشک، خاطیان را تبرئه کرد.

در همین زمینه ابراهیم فلاحی -رئیس محیط زیست سوادکوه- به مازندنومه گفت: توله خرسی که از کوه به پایین صخره پرت شده بود، توسط دو فرد با سنگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت و با ورود محیط بانان توله خرس به دامپزشکی منتقل و متاسفانه قبل از رسیدن به دامپزشکی تلف شد.

وی با تاکید براینکه محیط زیست شهرستان از دو فرد ضارب به جرم سنگ اندازی به سمت توله خرس و مرگ این حیوان به دادگاه شکایت کرده بود افزود: علاوه بر اداره محیط زیست، انجمن حمایت از حیوانات پارس نیز از افراد متخلف شکایت کرد.

فلاحی با بیان اینکه طرح شکایت از افراد حقیقی و حقوقی از سوی اداره محیط زیست شهرستان انجام و گزارش عملکرد به اداره کل ارسال می شود اظهار داشت: اداره محیط زیست سوادکوه با استناد به دلایل و شواهد از افراد مجرم به دادگاه شکایت کرد و دفاعیات خود را نیز ارائه داد و قاضی پرونده بر اساس مستندات پزشکی رای صادر کرد.

این مسئول با بیان اینکه قاضی پرونده با استناد به اظهار5 کارشناس دامپزشکی حکم برائت افراد ضارب را صادر کرد، افزود: اداره محیط زیست شهرستان شکایتی دیگر را در دادگاه تجدید نظر ارائه خواهد داد تا این افراد حداقل برای عمل زشتی که انجام دادند مجازات شوند.

 فلاحی استدلال کرد: 5 دامپزشک پرت شدن از صخره، استرس وارده به توله خرس، پرتاپ سنگ، و طنابی که ناشیانه به گردن توله خرس بود تا حیوان زخمی را جابه جا کنند، به عنوان  عامل های مرگ خرس ذکر کرده اند و بر این باور بودند که همه ی این عوامل در کنار یکدیگر موجب مرگ شده و یک عامل به تنهایی مرگ توله خرس را رقم نزده است.

وی با بیان این که نا آگاهی نحوه برخورد افراد حاضردر صحنه، زمانی که توله خرس به پایین صخره پرت شده بود نیز در مرگ حیوان تاثیر گذار بود، به استرسی که توله خرس نسبت به حضور انسان ها در اطراف خود داشته و همچنین آویختن طناب به گردن توله خرس زخمی اشاره کرد و گفت: افراد حاضر باید اطراف توله خرس را خالی می کردند و بدون اینکه حیوان را به وسیله آویختن طناب به گردن حیوان به طرز ناشیانه جابه جا کنند، سریعاً به محیط زیست اطلاع می دادند که متاسفانه این ناآگاهی ها در مرگ توله خرس نقش داشته است.

گفتنی است پیشتر احمد محمدی تازه آبادی -رئیس دادگستری سوادکوه- گفته بود: قبل از اینکه دستگاه قضایی در جریان قرار گیرد، خبر آسیب رساندن به توله خرس در فضای مجازی پخش شد که  این کار ناصحیح است، زیرا پخش این گونه اخبار در فضای مجازی موجب سو استفاده معاندان نظام و سوء استفاده های سیاسی افراد و به مردم شریف سوادکوه  توهین می شود. قدردانی از افرادی که خبر و فیلم را در فضای مجازی پخش می کنند هم نادرست است!

*مطالب مرتبط:

تجلیل از بانوی حامی حیات وحش در سوادکوه/ تقاضای اشد مجازات برای ضاربان توله خرس

پخش فیلم موجب سو استفاده معاندان شد