پنجشنبه 14 تير 1386-0:0

ياد يک معلم

 يادي از:دکتر احمد حسن پور،معلم پيشکسوت رياضي بابل،(مهندس ايرج آسودگان)


 

 

 

آقاي سيد احمد حسن پور متي كلايي در سال 1325 در روستاي متي كلا متولدشد.او تا كلاس سوم را در همان روستا و كلاس 4 و 5 و 6 و دبيرستان را دربابل به اتمام رساند. سپس وارد دانشگاه تربيت معلم تهران و پس از فراغت از تحصيل از دانشگاه مذبور و اخذ مدرك ليسانس در سال1349 در دبيرستان هاي بندر گز،كرد كري و گرگان مشغول كار شد.

 

 در ارديبهشت ماه 1350 به عنوان دبير سپاه دانش به شهرستان نور اعزام و در دبيرستان هاي آن شهرستان مشغول به تدريس شد.

حسن پور در شهريور ماه 1352 به عنوان تكنولوژيست آموزشي در تلويزيون آموزشي تهران انتخاب و پس از چهار ماه و نيم آموزش در تهران از طرف تلويزيون عازم آمريكا شد. او در دانشگاه ايندينا دوره مزبور را به پايان رساند.در بازگشت به ايران به دليل عشق و علاقه وافري كه به امر آموزش داشت تلويزيون را رها كرد و در آبان ماه 1354 به عنوان دبير رياضي در دبيرستان هاي بابل مشغول به كار شد.

 

استاد از 1364 به طور مستمر در دانشگاه آزاد واحد قائم شهر و متناوباً در دانشگاه فني مازندران به تدريس رياضي مشغول شد.

 در سال 1370 در كنكور سراسري دانشگاه آزاد اسلامي شركت کرد و با رتبه اول در دوره فوق ليسانس  رشته رياضي پذيرفته شد.

 

وي در آذر ماه 1371 به عنوان معلم رياضي مدارس ايراني آنكارا به تركيه اعزام شد.

در تركيه ضمن تدريس به محصلان ايراني به دانشگاه آمريكايي خاورميانه آنكارا (METO) راه يافت و به تحصيل در رشته ي دكتراي رياضي پرداخت.

 آبان ماه 1373 با پايان يافتن دوره تدريس به محصلان ايراني مجدداً به ايران و به شهر بابل مراجعت کرد و مشغول تدريس در دبيرستان ها و دانشگاه ها شد.

 

دکتر حسن پور مهر ماه 1375 از آموزش و پرورش بابل بازنشسته شد اما به دليل تقاضاي دوستان و همكاران يك سال ديگر به كار تدريس در دبيرستان هاي بابل ادامه داد و در سال 1376 رسماً از آموزش و پرورش بابل بازنشسته شد.

 

 از مهر ماه 1375 به عضويت هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي بابل در آمد و مدير رياضي دانشگاه آزاد اسلامي در بابلسر شد. او رساله دكترايش را در فروردين 1385 به پايان رساند.گفتني است سال گذشته با حضور استاد پرويز شهرياري از دکتر حسن پور در بابل تجليل شد.

 

تاليفات:

1-كتاب رياضي عمومي براي دانشجويان رشته هاي رياضي و فني مهندسي 1381

2-كتاب رياضي كاربردي در مديريت 1382

3-كتاب معادلات ديفرانسيل به زبان ساده در حال چاپ.

و انتشار انتشار چهار مقاله علمي (Transaction) در آكادمي علوم دانشگاه دولتي باكو در سال‌هاي 80، 81، 82 و 83.