چهارشنبه 20 تير 1386-0:0

هنرمند زنده را عشق است

هنرمندان ساروي خواستار ايجاد قطعه هنرمندان در گورستان اين شهر شدند.


بسياري از شهرهاي كشور قطعه‌اي از گورستان شهر را به هنرمندان اختصاص دادند كه هنرمندان متوفي در رشته‌هاي گوناگون در كنار هم قرار گرفته باشند تا اين خود شناسنامه‌اي از اين افراد براي مراجعه‌كنندگان باشد.

شهرستان ساري به رغم مركزيتي كه در استان دارد و از جمعيت بيشتري از هنرمندان برخورداراست، فاقد اين قطعه بوده و تاكنون اقدامي جدي در اين زمينه صورت نگرفته است.

اين درحاليست كه گورستان بسياري از شهرهاي مجاور داراي اين قطعه ويژه هنرمندان است.

تعدادي از هنرمندان ساروي خواستار احداث چنين قطعه‌اي توسط مسوولان استان شدند.

"جهانگير بريماني" خوشنويس و پيشكسوت موسيقي گفت: در كانون پيشكسوتان موسيقي كه در سال ‪ ۱۳۷۷‬تاسيس شده بود، اين امر به صورت جدي و مستمر پيگيري شد كه متاسفانه به نتيجه قطعي نرسيد.

وي نبود اين قطعه در آرامگاه ساري را يك كمبود فرهنگي دانست وافزود:
بايد از طريق نشست، گفت و گو و برنامه‌ريزي هرچه زودتر اين اقدام صورت گيرد.

استاد ‪ ۷۰‬ساله فلوت اضافه كرد: يكجا بودن مقبره هنرمندان متوفي توقع كليه هنرمندان و هنردوستان شهر است.

"جهانگير شكوهي" مدير فرهنگسراي "صبا" در ساري گفت: اين امر اقدامي است كه خيلي پيش از اينها بايد در اين شهر انجام مي‌گرفت.

وي افزود: تدفين در يك جاي مناسب و در كنار هم كه در شان هنرمندان باشد، موجب مي‌شود كه هنرمندان از دست رفته‌مان فراموش نشوند.

شكوهي افزود: هنرمندان متوفي در گورستان ساري (ملامجدالدين) به صورت پراكنده دفن شده‌اند و طرفدارانشان براي دسترسي به مزارشان دچار مشكل هستند.

وي از ادارات و نهادهاي ذي ربط بويژه استانداري، شهرداري و شوراي اسلامي شهر خواست تا در اين راستا اقدام جدي كنند.

"محمد رضايي" نقاش و گرافيست ساروي گفت: وجود قطعه هنرمندان شناسنامه معتبري از هنرمندان همان شهر است.

وي افزود: اين كار تنها به موافقت مسوولان نيازمند است و به هزينه خاصي نياز ندارد.

"رامين جمالي" مسوول آموزشگاه "هارموني" گفت: متولي هنرمندان، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي است و اين كار نيز ابتدا بايد از طريق اين نهاد اقدام شود.

"جمال باقري" سخنگوي شوراي اسلامي شهر ساري گفت: نشستهاي گوناگوني با هنرمندان داشته‌ايم ولي تا كنون آنان چنين تقاضايي نداشتند.

وي افزود: شخصا نظر مثبت دارم ولي بايد در اين خصوص با شهردار ساري صحبت شود.

باقري گفت: هنرمندان شاخص شهر بايد اين درخواست را به صورت مكتوب به شوراي اسلامي شهر ساري ارائه كنند تا در اين زمينه اقدام شود.

وي اضافه كرد: گورستان كنوني ساري (ملامجدالدين) ديگر ظرفيت ندارد و قطعه هنرمندان بايد در آرامگاه جديد ساري (بهشت رضا) احداث شود.(irna)