چهارشنبه 30 آبان 1386-0:0

روحي:كانديداها نبايد وعده‌هاي غيرقابل اجرا به مردم دهند

نماينده بابلسرگفت:مردم بايد اين اطمينان را به دست آورند كه راي و نظر خودشان از صندوق‌ها خارج مي‌شود.


يك عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: تبليغات و تبعيض قائل نشدن بين كانديداها، ايجاد امكانات يكسان براي كانديداهاي قشرهاي مختلف و هم‌چنين حضور نمايندگان مختلف كانديداها و ناظران و هيات‌هاي اجرايي بر سر صندوق‌هاي راي در زمان انتخابات، اطمينان بيش‌تري براي مشاركت بيش‌تر مردم در انتخابات ايجاد خواهد كرد.

حجت‌اله روحي با تاكيد بر اين كه اعتماد مردم به مراحل اجرايي انتخابات سبب مشاركت بيش‌تر آنان مي‌شود، افزود: در اين مساله شروع ثبت نام، تاييد صلاحيت‌ها و حضور همه جناح‌ها، در مشاركت مردم موثر است.

به گفته‌ي نماينده مردم بابلسر در مجلس سعه صدر مسوولان اجرايي و نظارتي در انتخابات، مشاركت حداكثري احزاب در انتخابات را بيش‌تر كرده و در مرحله اول طبيعتا گرايش‌هاي مختلف مي‌توانند در انتخابات حضور يابند.

او يادآور شد: در اين راستا طيف‌ها و قشرهاي مختلف مردم در انتخابات حضور بيش‌تري يافته و در مراحل بعد هيات‌هاي اجرايي و نظارتي بايد براي مردم اين اطمينان را ايجاد كنند كه از رايشان صيانت خواهند كرد.

وي افزود: مردم بايد اين اطمينان را به دست آورند كه راي و نظر خودشان از صندوق‌ها خارج مي‌شود.

اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس در ادامه با تاكيد بر اين كه كانديداها بايد خود را اثبات كرده و در جهت اثباتشان برنامه ارايه دهند يادآور شد: برنامه و اقدامات كانديداها در بحث تبليغات و ... نبايد در جهت نفي ديگري باشد. چرا كه در نظر گرفتن اين امر مهم قطعا در حضور و مشاركت بيش‌تر مردم در انتخابات تاثير مثبتي دارد.

به گفته‌ي نماينده مردم بابلسر در خانه‌ي ملت، كانديداها هم‌چنين نبايد وعده‌هاي غيرقابل اجرا به مردم دهند چرا كه پس از گذر از دوره‌هاي مختلف انتخابات مجلس، رياست جمهوري و شوراها مردم به اين درك رسيده‌اند كه چه سخناني قابليت اجرايي دارد و چه وعده‌هايي غيرقابل اجراست.

او افزود: وعده‌هاي دروغين به مردم سبب دلسردي آنان و مشاركت كم‌ترشان در انتخابات خواهد شد.

روحي در مورد رفتار معتدل كانديداها در انتخابات گفت: رفتار ميانه رو براي كانديداها، احزاب و هم‌چنين مسوولان لازم است كه دور از افراط و تفريط باشد. چرا كه همه كانديداها گرايش‌هاي سياسي خاص خود را دارند اما در زمان انتخابات بايد بحث بي‌طرفي و ميانه روي رعايت شود.

اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس خاطرنشان كرد: قطعا رفتار دور از افراط‌گري تاثير بالايي در مشاركت مردم در انتخابات خواهد داشت.

وي در مورد عملكرد احزاب براي دلزده نشدن مردم در انتخابات اظهار كرد: احزاب بايد از سياسي‌كاري و از شعارهاي غيرقابل اجرا پرهيز كنند. هم چنين يكديگر را تخريب نكنند.

روحي يادآور شد: جناح‌هاي مقابل نيز با برنامه‌هايي كه قابليت اجرايي دارد و منطقي است بايد به اثبات توانمندي‌هاي خود و حزبشان پرداخته و مسايل حاشيه‌يي را در نظر نگيرند؛ چرا كه اين امر سبب مي‌شود هم خود مورد اقبال عمومي واقع شده و هم جو عمومي انتخابات مسموم نشود تا در اين شرايط به سمت مشاركت حداكثري پيش روند.(isna)