شنبه 10 آذر 1386-0:0

از میراث فرهنگی خود حمایت کنیم

بيانيه انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو،در اعتراض به پخش فیلم سينمايي "نیما یوشیج" ازشبکه دوم سيما.


هویت واقعی ما، برخاسته از آیین ها و فرهنگی ست که با تلاش مفاخر گرانقدر ایران زمین به نسل حاضر رسیده است و وظیفه ی هر انسان زاده شده در این آب و خاک، حمایت و صیانت از تفکر ریشه دار و دیرپای سرزمین خود است.

بی شک با حذف تاریخ، ادبیات، هنر و فرهنگ، آدمی مولودی بی ریشه و سرگردان است که زمین را آواره می پیماید و سرزمینی نیست که به جستجوی تاریخ برگذشته و معرفی شایستگان سرزمین خود نباشد. در تاریخ 22 آبان ماه سال جاری شبکه ی دوم سیمای جمهوری اسلامی با پخش فیلمی با عنوان - نیما یوشیج – به نویسندگی و کارگردانی نادر کجوری، زندگی پدر شعر نو ایران را به شکلی غیرواقعی و پر از اشتباهات فاحش پخش نمود.

نبود کارشناسان مطلع در گروه فرهنگ و ادب شبکه دوم سیما موجب شده است تا با صرف هزینه ای عبث، فیلمی مجعول و بی توجه به اسناد، آثار و کتب موجود از نیما ساخته شود. نام نیما یوشیج به عنوان شاعری نوآور و افتخار شعر و ادبیات ایران، در لیست مشاهیر جهان ثبت شده است و اجازه ی ساخت فیلمی در معرفی شخصیت ادبی و زندگی نیما باید به شایستگی توسط متخصصین حوزه ی نیما شناسی انجام پذیرد که متاسفانه فیلم اخیر هیچ نشانه ای از زندگی نیما را به نمایش نگذاشته است.

 انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو اعتراض خود را نسبت به ساخت و پخش این فیلم نادرست اعلام داشته و خواستار حذف این فیلم از شناسنامه ی ساخت فیلم های سیمای جمهوری اسلامی و تاریخ سینمای ایران می باشد.

 انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو آبان ماه 1386 (hotongo@yahoo.com)