جمعه 7 دی 1386-0:0

انصراف قطعي نعمت زاده از شرکت در انتخابات

نماينده مردم قائم شهر در مجلس گفت:پيگيري مطالبات شخصي مردم آفت نمايندگي مجلس است.


 قربانعلي نعمت‌زاده اظهار داشت: برخورد فرد به فرد با اشخاص و برآوردن نيازهاي شخصي آنان از آفات نمايندگي مجلس است.

 
وي اين گونه خواست هاي مردم از نمايندگان را نادرست و غيرمنطقي خواند و افزود: اهداف تعيين شده و مورد تاكيد امام راحل و مقام معظم رهبري براي نمايندگان ،قانونگذاري و نظارت مي‌باشد كه پرداختن به جزئيات مسائل و امور حوزه انتخابيه، نمايندگان را از هدف اصلي و بلندمدت آنان دور مي كند.


نعمت زاده با بيان اينكه نمايندگي مجلس شوراي اسلامي كار اجرايي نيست خاطرنشان كرد: نمايندگان مجلس وظيفه قانونگذاري و نظارت بر عملكرد دولت را برعهده دارند و بازخواست فعاليت هاي اجرايي از آنان غيرمنطقي است.


نماينده مردم قائم شهر، جويبار، كياكلا و سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي با اعلام انصراف از شركت در انتخابات آتي، يادآور شد: شروع زودهنگام تبليغات انتخاباتي در اين حوزه نشان دهنده شادابي، شور و نشاط انتخاباتي مي باشد.


وي آراي مردم در اين شهرستان ها را به دور از جبهه گيري‌هاي حزبي و گروهي توصيف كرد و اظهار داشت: كمتر اتفاق افتاده كه مردم در چارچوب يك دسته و گروه در انتخابات شركت كنند.


نعمت‌زاده يكي از دلايل عدم وجود آراي حزبي در شهرستان ها را، نبود احزابي قدرتمند و مردمي دانست و گفت: در حال حاضر احزاب به معناي تشكلات سازمان يافته وجود ندارد و اين دسته ها و گروه‌ها تنها از فشار و بار رواني نامزدهاي انتخاباتي مي كاهد.


وي درباره اصولگرايي اظهار داشت: اصولگرايي فراتر از يك حزب است و هر فرد مسلمان، معتقد به نظام و ولايت و ارزش هاي انقلاب در طيف اصولگرا جاي مي گيرد.
اين نماينده مجلس محدود و محصور كردن اصولگرايي در يك جمع خاص را منطقي ندانست و تصريح كرد: اصولگرايي يك اعتقاد و عقيده است.


نعمت‌زاده در بخش ديگري از سخنانش تعامل مجلس و دولت در اين دوره را مفيد ارزيابي كرد و افزود: بخش عمده پيكره دولت و مجلس ارتباط تنگاتنگي با هم دارند.
وي انتقاد و نظارت را حق طبيعي مجلس عنوان كرد و يادآور شد: در مجموع و با تفكيك قوا اين ارتباطات از دوره هاي گذشته پررنگ تر مي باشد و اظهارنظرهاي ظاهري در جابجايي افراد در كابينه دولت نهم خدشه اي به اين ارتباط وارد نمي كند.


نماينده مردم قائم شهر، جويبار، كياكلا و سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي در توصيه به نامزدهاي انتخابات 24 اسفند سالجاري ادامه داد: كانديداها بايد از پرداختن به مسائل شخصي، قبيله اي، جغرافيايي و صنفي دوري كنند و منافع ملي را بر منافع ديگر ترجيح دهند.


وي افزود: يك نماينده مجلس بايد در سطح ملي و بين المللي اظهارنظر و دخالت داشته باشد.(farsnews)