سه شنبه 11 دی 1386-0:0

شایعه برکناری رحیم مشایی باز هم داغ شد

احمدی نژاد به رحیم مشایی گفته است که بیشتر وقت و توان خود را مصروف مرکز ملی مطالعات جهانی شدن نماید.


با انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به ریاست مرکز ملی مطالعات جهانی شدن، شایعه کنار گذاشتن وی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برخی محافل سیاسی مطرح شده است.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهور، رحیم مشایی را پس از آن به ریاست مرکز ملی مطالعات جهانی شدن منصوب کرد که مرکز گفت و گوی تمدن ها منحل و تمام امکانات و نیروهای آن تحت پوشش مرکز مطالعات جهانی شدن قرار گرفت و بدین ترتیب، بر اهمیت آن افزوده شد.

شنیده ها حاکی است که احمدی نژاد به رحیم مشایی گفته است که بیشتر وقت و توان خود را مصروف مرکز ملی مطالعات جهانی شدن نماید.

با این حال، برخی منابع نزدیک به سازمان میراث فرهنگی خبر می دهند که احمدی نژاد تصمیمی برای برکناری رحیم مشایی از ریاست این سازمان ندارد و سپردن مرکز ملی مطالعات جهانی شدن به وی صرفا از روی اعتمادی است که احمدی نژاد به رحیم مشایی دارد.

پیش از این، بارها اخبار و شایعات متعددی درباره برکناری رحیم مشایی در رسانه ها و محافل سیاسی مطرح شده و حتی از افرادی مثل مهدی کلهر به عنوان جانشین وی یاد شده بود.

اسفندیار رحیم مشایی،اهل رامسر و  از نزدیکان محمود احمدی نژاد است که در دوران شهرداری احمدی نژاد، ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را بر عهده داشت.

رحیم مشایی، همچنین جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز هست و در اکثر سفرهای خارجی رییس جمهوري او را همراهی می کند.(asriran)