چهارشنبه 18 اسفند 1400-19:33

26 و 27 اسفندماه 1400؛

شادپیمایی در افتتاحیه‌ی رویداد ساری 2022

26 و 27 اسفندماه مراسم افتتاحیه رویداد ساری 2022 از ساعت 9 تا 14 همراه با شادپیمایی، نشست، ضیافت شام و چند برنامه‌ی دیگر اجرا می شود.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: مهدی ایزدی در نشست خبری رویداد ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ اظهار کرد: ۲۶‌ و ۲۷ اسفند مراسم افتتاحیه این رویداد در ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: اعتباراتی که برای رویداد ۲۰۲۲ درخواست کردیم، ناچیز است که برای افتتاحیه ابلاغ می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: افتتاحیه از ساعت ۹ تا۱۴ برگزار شده و پس از آن مراسم شادپیمایی داریم.

این مسئول ادامه داد: افتتاح نمایشگاه در پارک ملل، نشست و ضیافت شام از دیگر برنامه‌های افتتاحیه است.

ایزدی ادامه داد: سفرای کشورهای عضو اکو، دبیرکل حوزه اقتصادی اکو، وزارت امور خارجه و مدیران گردشگری حوزه اکو در مراسم افتتاحیه حضور دارند.

ایزدی درباره پای کار بودن شهرداری‌ها اظهار کرد: متولی رویداد ۲۰۲۲ وزارت گردشگری است و همه دستگاه‌ها باید با این رویداد همراهی داشته باشند.

این مسئول افزود: اقدامات خوبی از سوی شهرداری ساری و فرمانداری مرکز استان در حال اجراست.

مدیرکل گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: شهرداری بافت کهن را راه‌اندازی کرده و تمام ساخت و سازها باید در بافت تاریخی کنترل شود.

ایزدی افزود: شهرداری اعلام کرده برای محور گردشگری در محله آب‌انبار نو اعتباراتی اختصاص داده است.

وی گفت: موزه کلبادی به زودی راه‌اندازی می‌شود، ضمن اینکه شهرداری ساری هم چهار ساختمان برای موزه در اختیار ما قرار داده و این موزه‌ها را هم به زودی راه‌اندازی می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در گذشته باید طرح جامع گردشگری استان تدوین می‌شد، اظهار کرد: اکنون رفتن به دنبال این طرح، عایدی برای استان و گردشگری ندارد اما در حوزه گردشگری دریایی برنامه‌های جدی داریم و پنج هتل بزرگ در محور کناره در دست احداث است.

ایزدی یادآور شد: در حوزه گردشگری دریایی، اقداماتی انجام شده و آزادسازی ساحل در این راستا است.

وی تصریح کرد: ساماندهی ساحل اقدام دیگری است که به صورت تفاهمنامه‌ای اتفاق می‌افتد و در سفر رییس جمهور به مازندران انجام خواهد شد.