دوشنبه 8 بهمن 1386-0:0

نامه به رييس جمهوري

نمايندگان شهرهاي مازندران در مجلس به منظور تسريع در جبران خسارت ناشي از برف و كولاك شديد به كشاورزان مازندراني به احمدي نژاد نامه نوشتند.

 


 گزارش هاي اوليه كارشناسي شده از ميزان خسارت ها تاكنون در بخش توليدات محصولات باغي، دامي، زراعي و صنايع تبديلي بخش كشاورزي بالغ بر 450 ميليارد تومان برآورد شده كه پيش بيني مي‌شود اين ميزان قابل افزايش نيز باشد.

نمايندگان مردم مازندران در مجلس در اين نامه تاكيد كردند، بارش سنگين نزولات آسماني به ويژه برف و بوران ضمن اختلال در روند جاري زندگي مردم، متاسفانه باعث بروز خسارت بسيار سنگين بر بخش كشاورزي شده است.

عمق و وسعت خسارت به ويژه در زير بخش باغباني براساس برآوردهاي فني و دقيق كارشناسي به حدي بود كه زيان‌هاي ايجاد شده موجب ياس و دلسري كشاورزان و باغداران مازندراني شده است. حمايت دولت خدمتگذار از درخواست هاي كشاورزان و باغداران مازندراني است كه انتظار مي رود از منابع اعتبارات دولتي و تسهيلات بانكي اين خسارت ها جبران شود.

 نمايندگان مردم مازندران در مجلس پيشنهاداتي براي جبران اين خسارت ها به رئيس جمهور ارائه دادند كه اعطاي كمك بلاعوض، اعطاي تسهيلات يارانه‌دار با حداقل مدت بازپرداخت 7 تا 10 ساله، اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش با بازپرداخت 3 ساله، اعطاي كمك بلاعوض به بهره‌برداران خرده‌پا و كم بضاعت به صاحبان واحدها و صنايع تبديلي و استمهال بازپرداخت كليه تسهيلات اعطا شده سنوات قبل به توليدكنندگان بخش كشاورزي از جمله مهم‌ترين اين پيشنهادات بوده است.(farsnews)