پنجشنبه 11 بهمن 1386-0:0

جلسه

رييس مازندراني ميز احزاب گفت:با مسوولان هيات نظارت جلسه مي‌گذاريم.



رييس ميز احزاب گفت: ميز احزاب در حال رايزني با بازرسي ستاد انتخابات است تا سهميه‌اي از بازرسان ويژه در استان تهران و ساير استان‌ها در اختيار اين ميز قرار بگيرد، ولي تا كنون به توافقي در اين زمينه نرسيده است‌.

«مرتضوي كياسري» با بيان اين كه در حال پي‌گيري فعال‌سازي ميز احزاب در استان‌ها هستيم افزود: تنظيم ليست نهايي مسوولان ميز احزاب استان‌ها از مهم‌ترين فعاليت‌هاي ما در اين شرايط است و تلاش مي‌كنيم تا از احزاب با گرايش‌هاي گوناگون براي حضور در ميز احزاب استان‌ها استفاده كنيم.

وي درباره ارائه اعتراضات از سوي برخي احزاب و افراد به ميز احزاب نيز تصريح كرد: برخي افراد و احزاب اعتراضات خود را به طور رسمي به ما منتقل كرده‌اند و ما هم اين اعتراضات را دريافت كرديم و در اختيار مسوولان انتخابات قرار مي‌دهيم.

رييس كميته عالي نظارت بر انتخابات خانه احزاب هم‌چنين با اشاره به جلسه شوراي مركزي اين خانه درباره رسيدگي به موضوع رد صلاحيت‌ها اظهار كرد: مقرر شد تا موضوع اعتراضات و روش پي‌گيري آن با اختيارات تام در اختيار ميز احزاب قرار بگيرد و بر اين اساس در جلسه روز دوشنبه كميته كه با حضور اعضاي ميز احزاب برگزار شد، مقرر كرديم در نشستي با حضور آقاي رازيني مسوول نظارت استان تهران و آقاي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان، ديدگاههاي معترضان و ميز احزاب را به آن‌ها ابلاغ كنيم.

مرتضوي كياسري ادامه داد: چون ميز احزاب جزء بخش نظارت بر انتخابات است و پي‌گيري ما تنها ويژه احزاب نيست، افراد و احزاب مختلف مي‌توانند نظرات و ديدگاه‌هايشان را به مسوولان ميز احزاب ارائه دهند تا در اختيار دست‌اندركاران قرار دهيم و آنها را پي‌گيري كنيم.

وي با تاكيد بر اين كه عده‌اي هنوز تصور مناسبي از پي‌گيري‌هاي ميز احزاب ندارند، خاطرنشان كرد: در طول اين مدت بسياري از افراد در تماس‌هاي مختلف ديدگاه‌هاي خود را به ما منتقل كرده‌اند؛ ولي ما به همه اعلام كرده‌ايم بايد مستندات خود را به صورت مكتوب در اختيار ما قرار دهند و ما هم پي‌گيري مي‌كنيم.

رييس ساروي ميز احزاب افزود: حدود دو ماه پيش در نشستي كه با آقاي جنتي داشتيم، دبير شوراي نگهبان به ما گفت در صورتي كه احزاب و افراد ديدگاههاي خود را به ميز و خانه احزاب منتقل كرده‌اند، ما مي‌توانيم اين ديدگاه‌ها را به آقاي كدخدايي ارايه دهيم و بر اين اساس ما نظرات را به مسوولان منتقل مي‌كنيم.(isna)