شنبه 25 اسفند 1386-0:0

اصول گرايان 9 به 3 بردند

بيشتر نماينده هاي کنوني مردم مازندران،درانتخابات جمعه گذشته شکست خوردند.


 نمايندگان حوزه هاي مختلف انتخابيه مارندران مشخص شدند.رعيت؛نماينده قائم شهر،راهب؛نماينده تنکابن،ناصري و قاسم زاده؛نمايندگان بابل و روحي ها(نمايندگان ساري و بابلسر)جاي خود را به چهره هاي تازه دادند.

جمشيدي؛نماينده بهشهر و نعمت زاده؛نماينده قائم شهر هم در اين انتخابات پا پيش نگذاشتند وجاي آن ها، نيز حسن شجاعي،نماينده ساري را هم افراد تازه نفس گرفتند.تنها يوسفيان نماينده آمل وناطق نوري،نماينده نور توانستند از آزمون 24 اسفند بار ديگر سربلند بيرون بيايند.شايد يک ماه ديگر نام محسني،نماينده نوشهر هم به اين جمع اضافه شود.

 اسامي نماينده هاي جديد با گرايش هاي آنان بدين شرح است:

*بابلسر: يک از سه!

درحوزه انتخابيه "بابلسر، فريدونكنار و بهنمير"با تشتت وپخش شدن آرا بين حجت‌الله روحي و رحمت‌الله قلي‌پور؛ "مقداد نجف نژاد" با‪۲۹‬ هزارو‪ ۷۹۶‬راي به عنوان نماينده انتخاب شد.

در اين حوزه "حجت‌الله روحي" و "رحمت‌الله قلي‌پور" به ترتيب با ‪ ۲۳‬هزار و ‪ ۲۴۷‬و ‪ ۱۴‬هزار و ‪ ۵۹۳‬راي دوم و سوم شدند. نجف نژاد به طيف اصول گرايان وابسته است.

*بهشهر بسان بابلسر!

داستاني که درحوزه انتخابيه بابلسرافتاد،در حوزه انتخابيه "بهشهر، نكا و گلوگاه" هم تکرار شد.اصلاح طلبان که در اين منطقه دو نامزد داشتند،با پخش شدن راي ها مجبور به پذيرش شکست شدند.

از در مجموع ‪ ۱۳۶‬هزارو ‪ ۲۲۸‬راي صحيح ماخوذه "احمدعلي مقيمي" با ‪ ۴۶‬هزارو‪ ۲۴۳‬راي به عنوان نماينده به مجلس راه يافت و "ايوب برزگرنژاد" با ‪ ۳۸‬هزار و ‪ ۱۷۶‬راي و "علي اصغررحماني" با ‪ ۲۹‬هزارو‪ ۸۱۹‬راي ، دوم و سوم شدند. مقيمي به طيف اصول گرايان وابسته است.

*اين نام نيک است که مي ماند!

در حوزه انتخابيه "تنكابن و رامسر " از مجموع ‪ ۱۰۳‬هزار و ‪ ۷۵۵‬راي صحيح، "ابوالفتح نيكنام" با ‪ ۳۵‬هزار و ‪ ۹۵۹‬راي به عنوان نماينده انتخاب شد و "جلال‌الدين حيدري" با ‪ ۲۳‬هزار و ‪ ۷۲۶‬راي دوم شد.نام نيک نام هم درفهرست جبهه متحد اصول گرايان قرار داشت.جعفرقلي راهب-نماينده کنوني- با ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۲۲۳‬راي سوم شد.بهروز ماچياني،صديقه پورعيسي،سيد باقرحسيني،مرتضي شكوهي و... در رده هاي بعدي قرار گرفتند.

* قائم شهر:تا سه نشه، بازي نشه!

در حوزه انتخابيه "قائمشهر، سوادكوه و جويبار" از ‪ ۳۱۰‬شعب اخذ راي و از مجموع ‪ ۱۶۲‬هزار و ‪ ۲۷۴‬راي صحيح "علي ادياني‌راد" با‪ ۵۵‬هزار و ‪ ۲۸‬راي به عنوان اولين نماينده و "عزت‌الله‌اكبري تالارپشتي" با ‪ ۵۴‬هزار و ‪ ۱۱۲‬راي به عنوان دومين نماينده اين حوزه انتخابيه انتخاب شدند.پيش بيني ها از حضور رعيت-نماينده کنوني- واکبري حکايت داشت که اين گونه نشد.رعيت سوم شد واصلاح طلب ديگر-دلاور بزرگ نيا-هم رتبه چهارم را به دست آورد.ادياني که سومين بار است در انتخابات شرکت مي کند به طيف اصول گرايان تعلق دارد.اکبري هم مستقل معطوف به اصول گرايان است.وي پيش تر در مجلس پنجم هم نماينده قائم شهري ها بود.

*ساري:اصول گرايان با اصلاح طلبان مساوي کردند!

درساري از مجموع ‪ ۱۵۷‬هزار و ‪ ۵۳۶‬راي صحيح "علي‌اصغر يوسف نژاد" با ‪ ۴۸‬هزارو‪ ۷۷۲‬راي به عنوان نماينده اول و "سيدرمضان شجاعي" با ‪ ۴۳‬هزار و ‪ ۷۴۷‬راي به عنوان دومين نماينده به مجلس راه يافته‌اند.

 "محمدباقر صباغي" با ‪ ۲۴‬هزار و ‪ ۱۱۱‬راي و "علي اسدي" با ‪ ۲۰‬هزار و ‪ ۹۷۳‬راي نفرات سوم و چهارم اين حوزه هستند.روحي-نمايده فعلي-هم راي نياورد.

 "علي اصغر يوسف نژاد" در ليست اصلاح طلبان و "سيد رمضان شجاعي" در ليست اصولگراها قرار داشتند.

*بابل:نه بزرگ به نماينده هاي کنوني!

 از مجموع ‪ ۱۸۷‬هزارو‪ ۵۱۰‬راي صحيح، "محسن نريمان" با ‪ ۶۶‬هزارو‪ ۴۲۳‬راي به عنوان نماينده اول و "علي كريمي فيروزجايي" با ‪ ۵۷‬هزارو ‪ ۱۵۱‬راي به عنوان نماينده دوم به مجلس راه يافتند.

 حجت‌الاسلام "علي اكبرناصري" كه نماينده مردم بابل دردور هفتم مجلس شوراي اسلامي بوده است با ‪ ۴۷‬هزار و ‪ ۴۹۹‬راي سوم و "حسينعلي قاسم‌زاده" كه سه دوره گذشته نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي بوده است با ‪ ۱۸‬هزارو ‪ ۸۲۴‬راي هفتمين نفر اين حوزه شد.ناصري وقاسم زاده هم بسان رعيت،روحي ها(ساري وبابلسر) و راهب نتوانستند به مجلس راه يابند.

 "محسن نريمان" استاندار سابق خراسان شمالي و دو دوره نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي،به طيف اصلاح  طلبان وابسته است،اما کريمي به اصول گرايان گرايش دارد.

*نور:ناطق؛هميشه نماينده!

"احمدناطق نوري " نماينده شش دوره مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه نور و مجمودآباد با كسب آراي لازم، دوباره به مجلس راه يافت.

وي با كسب ‪ ۴۳‬هزار و ‪۵۵۸‬ راي ازاين حوزه به مجلس راه يافت.بعد از ناطق،علي اسماعيلي،كريم شكري،حسين اسماعيل زاده،ولي الله واعظي و...قرار گرفتند.ناطق نوري به طيف اصول گرايان وابسته است.

 بيش از ‪ ۷۵‬درصد واجدين شرايط در حوزه انتخابيه نور و محمودآباد در هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي شركت كردند.

*نوشهر:شهر دو مرحله اي!
انتخابات در نوشهر فعلا" برنده اي نداشته است،چرا که دو نفر اول نتوانستند آراي لازم را براي ورود به مجلس کسب کنند.اما مي توان گفت برنده اين حوزه قطعا" وابسته به طيف اصلاح طلبان است.در اين حوزه قاسم احمدي ‪ ۲۷۶۵۱‬راي را به دست آورد و نماينده کنوني-انوشيروان محسني- ‪ ۲۶۵۶۱‬راي را از آن خود کرد.
 نعمت الله پوستين دوز(مستقل) با ‪ ۲۵۴۸۸‬راي سوم و ‬اسحاق صلاحي كجور(اصول گرا)با  ‪ ۲۵۱۷۵‬راي چهارم شد.‬حسين انگورج تقوي ، ‬سيد رفيع كاظمي،‬صادق كيا دليري ‪و ‬حسن لطفي نژاد ‪در رده هاي بعدي قرار گرفتند. 

*آمل: نماينده اي که نماينده ماند!

در حوزه انتخابيه آمل عزت‌الله يوسفيان ملا توانست حدنصاب لازم را به دست بياورد و دوره نمايندگي خود را تا چهار سال ديگر تمديد کند.(با كسب 50 هزار و 240 رأي)وي مستقل معطوف به اصولگرايان است.

*دو نفر کشته!


رييس ستاد انتخابات مازندران ميزان مشاركت مردم استان در انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را ‪ ۵۶/۵‬درصد اعلام كرد و گفت: اين مقدار نسبت به دوره ششم كمتر و نسبت به دوره هفتم بيشتر بوده است.

"جواد قناعت" گفت: در دوره ششم ‪ ۷۳/۸‬و در دوره هفتم ‪ ۵۵/۹‬درصد از واجدان شرايط در انتخابات مجلس در مازندران شركت كرده بودند.

وي ادامه داد:در هشت حوزه انتخابيه مازندران نمايندگان با كسب آراي مورد نظر به مجلس راه يافتند و فقط در حوزه نوشهر و چالوس انتخابات به دور دوم كشيده شد.

وي مجموع شركت‌كنندگان در انتخابات دوره هشتم در مازندران را يك ميليون و ‪ ۱۸۴‬هزار و ‪ ۴۰۰‬نفراعلام كرد و گفت: مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابيه نوشهر و چالوس هفته اول ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد.

رييس ستاد انتخابات مازندران گفت: كشته شدن دو نفر در حوزه انتخابيه تنكابن يكي از رخدادهاي تلخ انتخابات اين دوره بوده است.

"قناعت" گفت: متاسفانه سهل‌انگاري يكي از ماموران محافظ صندوق موجب كشته شدن دو نفر در شعبه اخذ راي ولي‌آباد تنكابن شد.

وي با بيان اينكه فرد ضارب كه بسيجي مسلح بوده است دستگير شده است و پرونده در حال پيگيري است، گفت: كشته‌شدگان يك پسر ‪ ۱۶‬ساله و يك خانم ‪۱۸‬ ساله بوده‌اند.

وي در عين حال گفت: اين رخداد در خارج از محوطه شعبه اخذ راي بوده و ربطي به انتخابات نداشته است و گويا مسائلي بين ضارب و فردي كه كشته شده وجود داشته كه خانوادگي بوده است.