پنجشنبه 22 فروردين 1387-0:0

رییس کادو پیچی نمی خوایم!

گزارشي از تجمع روز چهارشنبه دانشحويان دانشگاه صنعتی بابل


isna خبرداد: امروز دکتر علیرضا جهانگیریان معاون فن آوری وزیر علوم در مراسم تودیع پرفسور قاسم نجف پور، دکتر شکراله شکری کجوری را به عنوان اولین رئیس دانشگاه صنعتی بابل معرفی کرد.


در این مراسم دکتر جهانگیریان ضمن قدردانی از تلاش های پرفسور نجف پور در دانشکده فنی بابل که به عنوان دانشگاه ارتقاء یافت گفت: قطعا زحمات پرفسور نجف پور در کارنامه های مدیریتی وی ثبت خواهد شد .
وی ادامه داد: امیدورایم دکتر شکر اله شکری با سابقه 20 ساله خود در حوزه تدریس و مدیریت در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی نوآوری و توانایی های خود را هر چه بیشتر نشان دهند.

 
اما عده ای از دانشجویان این دانشگاه که با انتصاب دکتر شکری مخالف بودند به دادن شعارهایی مانند " نجف پور حمایتت می کنیم "، " رئیس انتصابی نمی خواهیم" و خواندن سرود یار دبستانی مانع از ادامه سخنرانی دکتر جهانگیریان شدند.


ابوطالب شفقت استاندار مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه مخالفتهای بی اساس و دادن این گونه شعارها فضای علمی دانشگاه را خدشه دار می کند از زحمات پرفسور نجف پور تشکر کرد و افزود: انتصاب رئیس دانشگاه ها هیچ ارتباطی به مدیران استانی ندارد و مقاوم وزیر علوم در این خصوص تصمیم می گیرد.


شفقت خاطر نشان ساخت : دانشجویان معترض به انتصاب دکتر شکری می توانند با کمی صبر و مشاهده شیوه درست مدیریتی این شخصیت دانشگاهی سطح کمی و کیفی دانشگاه خود را بیش از این ارتقاء دهند.

همچنین پرفسور نجف پوربرای آرام کرن فضا این مراسم با تشکر از دانشجویان گفت: از اینکه این مسئو لیت از دوش من برداشته شده بسیارخوشحالم زیرا همراه دانشجویان  این دانشگاه می توانم بهتر از گذشته فعالیتهای علمی خود را ادامه دهم.


 اعتراضات دانشجویی بعد از اتمام مراسم تودیع ومعارفه نیز ادامه داشت تا جائی که  خارج شدن از آمفی تئاتر این دانشگاه برای  مدعوین و خبرنگاران به سختی صورت گرفت.

اما autnews نوشت:در پی انتصاب ناگهانی دکتر شکرالله شکوری کجوری، از اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، به سمت سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و برکناری رییس پیشین این دانشگاه، پروفسور نجف پور، جلسه معارفه و تودیع رئیس دانشگاه با اعتراض دانشجویان این دانشگاه روبرو شد.

 تغییر در سمت ریاست دانشگاه در حالی صورت گرفت که بعدازظهر روز سه شنبه، بدون موافقت اساتید و هیئت علمی دانشگاه خبر انتصاب رییس جدید به مدیران دانشگاه اعلام شد.

 در پی این امر، دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امروز چهارشنبه با پخش بیانیه در صحن دانشگاه اعتراض خود را نسبت به این مسئله نشان دادند و این شیوه تغییر در مدیریت دانشگاه و انتصاب فردی از خارج مجموعه دانشگاه به عنوان رییس دانشگاه را توهین به هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه، و همچنین امری در جهت تهدید استقلال آکادمیک و علمی دانشگاه دانستند.

 در ساعت ۱۱ با شروع جلسه معارفه ریاست جدید دانشگاه دانشجویان با تجمع در صحن دانشگاه به سمت آمفی تئاتر، محل جلسه معارفه، حرکت کردند. دانشجویان با سر دادن سرود یار دبستانی و شعار های «رییس انتصابی نمی خوایم نمی خوایم»، «اساتید دانشگاه حمایت حمایت»، «رییس کادو پیچی نمی خوایم،نمی خوایم»، «شکری برگرد خواجه نصیر»، «نوشیروانی شرمنده شرمنده»، «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد» اعتراض خود را نشان دادند.

 به علت اعتراض دانشجویان بارها سخنان معاون وزیر علوم و استاندار قطع شد و رییس جدید به دلیل شعار های دانشجویان موفق به سخنرانی نشد. جلسه معارفه که با اعتراض گسترده دانشجویان همراه بود پیش از موعد مقرر و در ساعت ۱۲ در حالی که ریاست جدید دانشگاه و اعضای همراه او از درب پشت آمفی تئاتر خارج شدند، پایان یافت.

تجمع دانشجویان در مقابل آمفی تئاتر و پس از قدردانی از دکتر نجف پور، ریاست پیشین دانشگاه، و سر دادن شعارهایی در حمایت از وی و اعتراض به انتصاب رییس جدید خارج از مجموعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با سر دادن سرود یار دبستانی پایان یافت. 

دکتر شکری عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است و پیش از این معاون آموزشی، مدیر کل تحصیلات تکمیلی و رئیس گروه سیستم قدرت این دانشگاه بوده است.

شش عکس رسمي مراسم را اين جا ببينيد:http://mazandaran.isna.ir/mainnews.php?ID=News-15641