جمعه 3 خرداد 1387-0:0

عارف:از خاتمي خواهش كنيم كانديدا شود

رييس هيئت مديره بنياد باران در ساري گفت: ما بايد با مردم ارتباط نزديك داشته باشيم و اين ايراد بر اصلاح‌طلبان وارد است كه در بين مردم نيستند.


 محمدرضا عارف پنج شنبه شب در جمع اصلاح‌طلبان شهرستان ساري در مسجد امام حسين (ع) اين شهر گفت: نبود وحدت بين جبهه اصلاحات منجر به شكست آنان شد و علاوه بر آن اصلاح‌طلبان در انتخابات نهم رياست جمهوري مردم را به جاي ياري، سرگردان كردند.


وي گفت: نقش ستادهاي استاني در انتخابات رياست جمهوري كه قرار است در كمتر از يك سال ديگر برگزار شود، بسيار پررنگ خواهد بود.


وي اظهار داشت: ما بايد با مردم ارتباط نزديك داشته باشيم و اين ايراد بر اصلاح‌طلبان وارد است كه در قلب مردم هستند، ولي در بين مردم نيستند.


عارف با اشاره به اينكه اختلاف ديدگاه در جبهه اصلاح‌طلبان بايد مورد بررسي قرار گيرد، تصريح كرد: با زبان مردم بايد شرايط موجود كشور تبيين شود.


وي به چگونگي حادثه دوم خرداد در سال 76 پرداخت و گفت: با تحقق حادثه دوم خرداد، فصل جديدي از زندگي سياسي مردم ايران آغاز شده است.


عارف با اشاره به اينكه انتخابات مجلس هشتم با وجود شرايط نابرابر نتايج بهتر از مجلس هفتم داشته است، اضافه كرد: ستادهاي شهرستاني و استاني اصلاح‌طلبان بايد علت شكست خود را در برخي حوزه‌هاي انتخابي مورد بررسي قرار دهند تا از نتايج آن در انتخابات‌هاي بعدي استفاده شود.

 
عارف به نقش و جايگاه مجلس در قانون اساسي اشاره و اضافه كرد: هيئت امناي صندوق ذخيره ارزي مي‌توانست با نظارت دقيق مجلس منحل نشود.
وي ادامه داد: تشكيل صندوق ذخيره ارزي يكي از موفقيت‌هاي دولت گذشته بود تا براي كارهاي زيربنايي و رفع بيكاري از اعتبارات اين صندوق استفاده شود.


معاون اول خاتمي در دولت هشتم با اشاره به اينكه جهت گيري دولت در استفاده از اعتبارات اين صندوق براي رفاه مردم باشد، گفت: تا پايان برنامه پنجم، توسعه ميزان مصرف درآمد نفتي در هزينه‌هاي جاري كشور بايد به صفر برسد.


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: جهت‌گيري پول نفت بايد براي كاهش بيكاري، توليد ثروت و كاهش تورم باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  در اين ديدار به پرسش‌هاي مختلفي از سوي حضار پاسخ داد.


عارف درباره كانديداتوري خاتمي براي انتخابات رياست جمهوري بيان كرد: خاتمي به دلايل مختلف فرد اصلح براي انتخابات رياست جمهوري به شمار مي‌رود، ولي هنوز اعلام آمادگي نكرد.


وي تصريح كرد: بنا داريم از خاتمي براي اين كار خواهش كنيم، ولي تصميم نهايي با شخص خاتمي است.
عارف ادامه داد: در جبهه اصلاحات، هركس تواناست بايد خود را براي انتخابات رياست جمهوري خود را مطرح كند.


وي با اشاره به تمايل شخص خاتمي براي انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: خاتمي تاكنون جواب مثبتي براي انتخابات رياست جمهوري نداده، ولي هنور پاسخ منفي هم در اين مورد از او نشنيده‌ايم.

وي گفت: تاكنون 24 درصد اشكالات قانوني اصل 44 برطرف شد.


عارف با اشاره به اينكه اختلاف بين شوراي نگهبان و مجلس در بعضي موارد وجود داشته است گفت: اشكالات قانوني اجراي اصل 44 بايد رفع شود كه در بعضي موارد مجمع به نفع دولت و شوراي نگهبان تصميم‌گيري مي‌كند.


وي با اشاره به اينكه دولت براي اين قانون بار مالي نديده است گفت: دولت عزم جدي خود را براي رفع اين مشكل جزم كرده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام مهم ترين وظيفه دولت را اجراي قانون برشمرد و اضافه كرد: مكانيزم قانوني در اختيار مجمع تشخيص مصلحت نظام است و اگر دولت وظيفه‌اش را به درستي انجام دهد نيازمند به اهرم هاي نظارتي نيست.(farsnews)