دوشنبه 20 خرداد 1387-0:0

مختاباد:‌اركستر رودكي با سازهاي بومي كنسرت مي دهد‌

 كــــنـــســــــرت اركـــســـتــــــر رودكــــــي بــــــه سـرپـرسـتـي و خـوانـنـدگـي عـبـدالـحـسـيـن مختاباد-خواننده ساروي- روزهاي ‌26‌، 27 و 28 تيرماه در تالار وحدت برگزار مي شود.

 


عبدالحسين مختاباد گفت : گروه موسيقي "رودكي" با حضور تعدادي نوازنده سازهاي ‌بومي در سال جديد گسترش يافته وقصد دارم با اين گروه كنسرتي متفاوت ‌از آنچه تا به حال اجرا كرده ايم را در راستاي معرفي موسيقي ايران ارائه دهم. ‌

 سرپرست گروه موسيقي "رودكي" در ادامه افزود: بخشي از اجراي اين كنسرت به ‌نوازنده هاي بومي با اجراي قطعات فولكلور اختصاص دارد ودر بخش ‌ديگرقطعاتي از آلبوم " ماه مجلس" و چند قطعه جديد از ساخته هاي آهنگسازان ‌مختلف را اجرا مي كنيم .

 وي در خصوص زمان برگزاري نمايشگاه موسيقي گفت : ‌طبق صحبتي كه سال گذشته با وزير ارشـاد داشـتـيـم قرار شد تا دومين دوره نمايشگاه ‌موسيقي را در ايام شعبانيه برگزار كـنـيـم ومن به عنوان دبير اين نمايشگاه و دست ‌اندركاران اجرايي در نظر داريم هـر چـه زودتـر مـقـدمات برگزاري اين نمايشگاه ‌فراهم شود.

 مختاباد ضمن انتقاد از برخي معضلات در حوزه موسيقي گفت : متاسفانه ‌ذهن هنرمندان موسيقي و مخاطبان اين هنر هنوز در سالهاي بسيار دور جا مانده و ‌هر زمان كه صحبت از موسيقي مي شود از درخشش برخي هنرمندان و برنامه هايي ‌چون گلها نام مي بريم و اين در حالي است كه نسل جديد موسيقي با عرضه كارهاي ‌خوب وارد ميدان شده و به نوعي نيازها و خواسته هاي نسل خود را مي داند و درك ‌مي كند و براساس اين نيازهاست كه موسيقي مي سازد و متاسفانه اين موج جديد در هنر موسيقي ناديده گرفته شده است.‌‌(mehrnews)