سه شنبه 21 خرداد 1387-0:0

وزير راه:ازهزينه هاي آزاد راه شمال اطلا‌ع دقيق ندارم!

اگر و مگرهاي وزير راه و ترابري: اگر اعتبارات لازم براي تكميل پروژه آزاد راه تهران - شمال تامين شود، اين پروژه طي سه سال و نيم بعد به بهره‌برداري مي‌رسد!


 محمد رحمتي درباره آزاد راه تهران - شمال گفت: پيمانكار چيني همچنان مشغول به‌كار بوده و حدود هفت ماه نيز از قرارداد 40 ماهه براي انجام پروژه قطعه سمت تهران گذشته است.

وي افزود: قطعه طرف چالوس كه حدود 20 كيلومتر است توسط پيمانكار بنياد مستضعفان نيز در حال انجام است.

 وزير راه در پاسخ به سوالي مبني بر هزينه‌هاي صرف شده براي آزاد راه تهران - شمال گفت:10 سال از اجراي اين پروژه مي‌گذرد و هزينه‌هاي زيادي بابت آزادسازي راه‌ها و كارهاي مطالعاتي شده، ولي به طور دقيق اطلاعي از هزينه‌هاي انجام شده ندارم و اين قضيه را مي‌توانيد از مجري پروژه بپرسيد.

 وي حفر تونل شش كيلومتري در زير تونل كندوان را يكي از اقدامات مهم و پرهزينه اعلام كرد و گفت: در حال حاضر حفر حدود پنج كيلومتر از اين تونل انجام شده است.

 رحمتي در پاسخ به اين سوال كه چه زمان پروژه آزاد راه تهران - شمال به اتمام مي‌رسد، تصريح كرد: زماني مي‌توانيم زمان اتمام پروژه را اعلام كنيم كه اعتبار هزار و 300 ميليارد توماني اين پروژه تامين شود.

 وي با اشاره به اينكه اعتبار پروژه آزاد راه تهران - شمال مي‌تواند توسط سرمايه‌گذار خارجي نيز تامين شود، گفت: متاسفانه به غير از قطعه اول كه توسط پيمانكار چيني در حال انجام است سرمايه گذار دو قطعه ديگر آن هنوز مشخص نشده است.

وزير راه و ترابري با اعلام اينكه اين وزارتخانه با نصب سرعت‌گير در راه‌هاي اصلي مخالف است، افزود: طبق مقررات نصب سرعت گيرها فقط در حد 5/2 سانتي متر مجاز است و اگر مغاير آن در جاده‌ها مشاهده مي‌شود بر اثر دخالت خود مردم، بخشداران و فرمانداران و به دليل تصادفات زياد در آن مناطق است.

رحمتي با بيان اينكه30 ميليون تن آسفالت در سال صرف نوسازي راه‌ها مي‌شود، گفت: هزينه اين پروژه تاكنون حدود600 ميليون تومان قبل از تغيير و تحولات در قيمت قير بوده است.(isna)