شنبه 22 تير 1387-0:0

روحانی:آمار بالاي دختران فراری برای جامعه اسلامی ما ننگ است

امام جمعه بابل گفت:بعضی از زن ها برای کوچک ترین کاری که می خواهند بيرون از خانه انجام دهند، ساعت ها خود را آرایش و آماده می کنند.


حجت اسلام و المسلمین حاج شیخ مجتبی روحانی امام جمعه بابل با انتقاد از عدم رعایت عفت عمومی در جامعه گفت: صحنه های ضجر آفرین بی عفتی  متاسفانه در جامعه ما نمود پیدا کرده است.

وي گفت: بی عفتی برای جامعه خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت و اگر این صحنه ها ادامه پیدا کند لطمات جبران ناپذیری بر پیکره فرهنگی جامعه ایجاد خواهد شد.

امام جمعه بابل ادامه داد:روزگاری با چماق رضاخانی سعی کردند تا عفت و حجاب را از زنهای ما بگیرند و امروز هم با شگردهای مختلف تهاجم و ناتوی فرهنگی می خواهند تا نسل های جامعه ما را آلوده و منحرف کنند.

روحاني افزود: خداوند متعال در قرآن تذکر می دهد در درجه اول مردها با رعایت عفت چشمان شان را از دیدن زن های نامحرم باز بدارند و سپس  زنان هم حیا را رعایت کنند و با چشمان خود بی عفتی نکنند و زینت های خود را برای نامحرمان مشخص نکنند.

خطیب جمعه بابل با انتقاد شدید از عدم توجه کافی به مساله رعایت حریم عفت و حجاب در جامعه گفت : متاسفانه آن گونه که به مسائل اقتصادی و ... توجه می شود به مسائل فرهنگی علی الخصوص عفت عمومی توجه نمي شود.

روحاني اذعان داشت:آمار دختران فراری متاسفانه آمار بالایی است که برای جامعه اسلامی و دینی ما یک ننگ محسوب می شود.

وي گفت:چرا هر کس احساس می کند با هر وضع و هر نوع لباس و پوشش و آرایشی می تواند در سطح جامعه حاضر شود و خود را به نمایش بگذارد؟

امام جمعه بابل گفت:بعضی از زنها برای کوچکترین کاری که می خواهند از خانه بیرون بروند ساعت ها خود را آرایش و آماده می کنند.

 حجت الاسلام حاج شیخ مجتبی روحانی در ادامه به مصرف زیاد وسائل و مواد آرایشی و ترویج خودآرایی برخی از زنها اشاره کرد و گفت: وضعیت رعایت حریم عفت عمومی در ادارات ما قابل قبول نیست.

وي گفت:برای مصرف نکردن نوشابه و تاکید برای مصرف دوغ در ادارات ما بخشنامه صادر می شود و به شدت اجرایی می شود،اما آیا آن گونه که شایسته است برای رعایت عفت برخورد اقدامي صورت می گیرد؟(miadbabol)