دوشنبه 28 مرداد 1387-0:0

استعفاي غيرقانوني؟

سخنگوی شورای شهر قائمشهر گفت:قضيه استعفاي شهردار مسائل و مشکلات خانوادگی و داخلی بوده است!


رئيس شوراي شهر قائمشهر گفت: استعفاي شهردار قائمشهر به طور غير قانوني انجام شده است.

 كميل گوران در خصوص استعفای رحمت ا... معافی مدنی شهردار قائمشهر اظهار داشت :طبق قانون استعفای شهردار فقط باید به شورا نوشته شود که تا امروز هيچ درخواست قانوني در این خصوص به دست ما نرسیده است .

وي افزود:شنیده ها حاکی است شهردار یادداشتی برای فرماندار  و بعضی اعضای شورا نوشته است ولی مسئله تعجب آور این است که نامه رسمی و قانونی نبوده و در هیچ جای قانون نيز نیامده که نامه به مراجع دیگر رونوشت شود .


گوران ادامه داد : طبق آخرین اطلاعات نامه ای نوشته شده که کپی آن در اختیار شورای شهر است . نامه ها خطاب به اعضای شورای شهر بوده ولی ابلاغ رسمی به شورا انجام نشده است .

 
رئیس شورای شهر قائمشهر با تصریح اینکه اقدام شهردار کاملاً غیرقانونی بوده در خصوص محتویات نامه گفت : در این نامه آمده است دخالت بعضی اعضای شوراي شهر که خارج از فضای قانون به اسم نظارت دخالت انجام می دهند باعث کندی کارها شده است .


ابراهیمی سخنگوی شورای شهر قائمشهر نیز گفت : با توجه به فضای جدید ایجاد شده امیدواریم شهردار  سرکار حاضر شود .


وی در خصوص مشکلات پیش آمده گفت :قضيه استعفاي شهردار مسائل و مشکلات خانوادگی و داخلی بوده که حل شده است .


ابراهیمي افزود : طبق رایزنی انجام گرفته مقرر شده شهردار بعد از تعطيلات نيمه شعبان در محل کار حاضر شود که اگر اين اتفاق نيفتاد در خصوص وضعیت پیش آمده تصمیم گیری خواهیم کرد .


سخنگوی شورای شهر قائمشهر خاطر نشان کرد : استعفای ایشان هنوز پذیرفته نشده و بعد از انجام جلسات مربوطه نتیجه  اعلام می شود .


رحمت ا... معافی مددی شهردار قائمشهر نیز با بیان اینکه مشکلاتی بوده که در حال پیگیری آن هستیم، گفت : هنوز جلسه اي بابت اين موضوع تشکیل نشده ولي طبق صحبت هاي انجام شده مشكلات و اختلافات پيش آمده در  حال حل شدن است .

 گقتني است شهردار قائمشهر روز بيست و سوم مرداد ماه جاري استعفاي خود را به اعضاي شوراي شهر تقديم كرد.


رحمت الله معافي مدني دخالت برخي از مسئولان در امور شهرداري را عمده‌ترين دليل استعفاي خود عنوان كرد.


حامد ابراهيمي سخنگوي شوراي شهر نيز يك روز پس از استعفاي شهردار گفته بود: معافي روز دوشنبه به شهرداري باز مي‌گردد و اگر بازنگشت شورا در اين مورد تصميم‌گيري مي‌كند.


اعضاي شورا از اين هفته به تعطيلات 10 روزه رفته‌اند و بررسي استعفاي شهردار همچنان مسكوت مانده است.


شوراي شهر استعفاي شهردار قائمشهر را بايد در نشستي فوق‌العاده بررسي كند و استعفاي شهردار بايد با راي اكثريت اعضاي شورا تصويب شود.


تا زماني كه شورا در خصوص استعفا تصميمي نگرفته باشد، شهردار همچنان بايد به فعاليت‌هاي اجرايي خود ادامه دهد.


معافي مدني در سال گذشته به شهرداري قائمشهر منصوب شده بود و از سوابق وي مي‌توان به سابقه حضور وي در سال 60 در جهاد سازندگي تنكابن، سال 61 تا 70 در شبكه بهداشت و درمان شهرستان رامسر، سال 71 تا 72 به مدت 27 ماه به عنوان بخشدار رودان استان هرمزگان، سال 72 تا 76 به عنوان بخشدار مركزي بندرلنگه، سال 76 تا 78 به عنوان بخشدار رودهن، سال 78 تا 84 به عنوان شهردار رودهن، مدت يك سال مشاور حوزه عمراني استانداري تهران، مدت دو سال مسئول آموزش كاركنان شهرداري‌هاي استان تهران و مسئول امور استخدامي شهردارهاي تهران اشاره كرد.(isna+farsnews)