يکشنبه 31 شهريور 1387-0:0

ترافيک هم امنيت ما را تهديد مي کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت:معضل ترافیک برای استان یک تهدید امنیتی محسوب می شود.



سرهنگ رمضانعلی سوادکوهی با مهم شمردن مسئله ترافیک در شهرهای بزرگ اظهار داشت : ترافیک عوامل متعددی دارد که تخلفات رانندگان از مهمترین آنها محسوب می شود .

وی افزود : رفتار رانندگان باید قانونمند و اخلاقی باشد که بعضاً به دلیل بی توجهی به این امور مشکلات زیادی برای مردم و پلیس ایجاد می شود .

سوادکوهی چیدمان و مبلمان شهرهای استان را از دیگر عوامل ترافیک عنوان کرد و گفت : متأسفانه وضعیت زباله مهمتر از مسئله ترافیک مطرح می شود و هزینه ای که مردم در رابطه با ترافیک می پردازند بیشتر از هزینه دفن زباله است .

وی با بیان اینکه تعدد مراکز تجاری درمانی و خدماتی در شهرهای بزرگ استان آزاد دهنده است افزود : برای صدور پروانه مراکز تجاری پارکینگ و سایر امکانات لحاظ شده ولی چگونگی دسترسی به آن پیش بینی نمی شود .

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان خاطر نشان کرد : قائمشهر جزء  پر ترافیک ترین شهرها و دومین شهر تصادف خيز استان محسوب می شود .

سوادکوهی ادامه داد : مردم امروز فقط پلیس را متولی ترافیک نمی دانند چون زیرساخت های مناسب برای ساخت مراکز در هسته های مرکزی شهر فراهم نیست .

 سوادکوهی خاطر نشان کرد : توسعه بی رویه این گونه ساختمان ها و مراکز تجاری به طور جدی مردم را در رنج قرار داده و فضای خستگی را در شهر چیره ساخته است در حالی که شهر باید با نشاط و شادی همراه باشد .

وی اظهار داشت : متأسفانه به ظرفیت و پتانسیل موجود استان توجهی نمی شود و فضاهای تفریحی شهرهای ما به معنای واقعی قابل بهره برداری نیستند .

سوادکوهی افزود : ساری در سال 57 ، 30 هزار نفر جمعیت داشت که امروز این مقدار به 300 هزار نفر یعنی 10 برابر قبل رسیده است .

وی گفت : سالانه یک میلیون و 300 هزار وسیله نقلیه تولید می شود که این تعداد تا 10 سال آینده ، 3 برابر خواهد شد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران ترافیک سطح شهر را بیمار عنوان کرد و افزود : متأسفانه رنج این بیماری فقط بر دوش مردم است و باید برای حل مشکل ترافیک فکر اساسی کرد.

سوادکوهی با تأکید بر این مطلب که مسئولین قبل از صدور مجوز برای ساخت مراکز راه های دسترسی به آن مرکز را مورد بررسی قرار دهند اظهار داشت : متأسفانه کمتر به مسئله فوق پرداخته شده که مهمترین فاکتور در ایجاد ترافیک است .

وی با طرح این سوال که کدام ارگان باید برای حل مشکل ترافیک اقدام کند افزود : معضل ترافیک برای استان یک تهدید امنیتی محسوب می شود و ترافیک استان در درون خود با بحران جدی مواجه است.(isna)