يکشنبه 31 شهريور 1387-0:0

آن هايي که مي روند،آن هايي که مي مانند

اکبري-نماينده قائم شهر- گفت:در صورت تمايل نداشتن مديران به احياي نساجي مازندران آنها را بركنار مي‌كنيم.


رئيس كميسيون صنايع مجلس گفت: مديران در اجراي برنامه مجلس پنجم در خصوص توسعه و جايگزيني نساجي مازندران كوتاهي كردند. 
   
 
عزت‌الله اكبري اظهار داشت: جايگزيني نساجي مازندران و توسعه به تناسب جمعيت از جمله برنامه‌هاي درنظر گرفته شده براي نساجي از مجلس پنجم تاكنون است.


وي افزود: برخي مديران در اجراي اين برنامه‌ها كاهلي كردند و هم‌اكنون در تلاش براي اجراي اين برنامه‌ها هستيم.


اكبري تصريح كرد: براساس مصوبه مجلس پنجم مقرر شده بود 12 كارخانه نساجي در جاده نظامي قائمشهر احداث شود كه تاكنون تنها سه كارخانه احداث شده است.


وي خاطرنشان كرد: مجوز دريافت 300 ميليون دلار از بانك مركزي به صورت فاينانس براي اجراي اين طرح‌ها دريافت شده بود كه با احداث سه كارخانه حدود 45 ميليون دلار دريافت شد.


رئيس كميسيون صنايع مجلس بر احياي كامل نساجي مازندران تاكيد كرد و گفت: به دنبال اجرا شدن كامل دستور رئيس جمهوري در بحث احياي نساجي هستيم.


وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه يكي از اقداماتي كه قرار است براي احياي نساجي انجام شود، افزايش سرمايه سهامداران است اين افزايش سرمايه از كدام محل تامين مي‌شود، اظهار داشت: اين امر برعهده سهامداران است، سياست كلي اين است كه احياي نساجي به طور كامل اجرا شود.


وي مصرف پارچه كشور را يك ميليارد و 500 ميليون مترمربع ذكر كرد و افزود: تنها 300 تا 400 ميليون متر آن در داخل توليد شده و بيش از يك ميليارد و 200 ميليون مترمربع وارد مي‌شود.


رئيس كميسيون صنايع مجلس تاكيد كرد: ممكن است برخي از مديران مانع تحقق مصوبه سفر رئيس جمهور در احياي نساجي شوند كه در اين صورت شك مي‌كنيم كه اين مدير وصل به باند قاچاق واردات است.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا سهامداران براي احياي نساجي تمايلي دارند، افزود: اين مصوبه ضرورت كشور و منطقه است و تمايل سهامداران براي ما مهم نيست و در صورت عدم تمايل مديران به احيا آنها را بركنار مي‌كنيم.


به گفته وي، دولت بر احياي نساجي تاكيد دارد و مجلس نيز در تمام مراحل با دولت همراه است.
اكبري گفت: خسارت‌هاي به‌ وجود آمده در بخش نساجي ناشي از بي‌تدبيري مديران بي‌اعتقاد است، مديري كه كار انجام ندهد از مردم نيست.


وي با اشاره به توافق كامل وزير اقتصاد و صنايع در احياي كامل نساجي افزود: اين صنعت توجيه اقتصادي دارد و بايد احيا شود.


به اعتقاد رئيس كميسيون صنايع، يك باند يا چند باند تلاش دارند صنعت نساجي را صنعتي بدون توجيه اقتصادي معرفي كنند.


وي يادآور شد: سياست كلي دولت خدمت به مردم است به همين دليل بايد از اين سياست دولت نيز حمايت كامل صورت پذيرد.


رئيس كميسيون صنايع با اشاره به وفور نقدينگي در سراسر دنيا گفت: مديران بايد اين نقدينگي‌ها را به كشور آورده و براي اشتغال به كار گيرند.


وي در مورد احتمال ابقاي مديران فعلي نساجي مازندران گفت: اگر مديران بااعتقاد در اجراي سياست مصوبه دولت تلاش كنند ماندني هستند در غير اين صورت بايد بروند.(farsnews)