سه شنبه 9 مهر 1387-0:0

خداحافظ رويای آکسفورد

سرانجام پس از دو ماه تعقیب و گریز سایتی، بررسی جعلی  بودن مدرک دکتری آقای علی کردان با انتشار نامه وی خطاب به رییس‏جمهور پایان یافت.


به گزارش "alef"  آقای علی کردان روز شنبه در نامه ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد که 1- مدرکش جعلی است، 2- بابت داشتن مدرک دکتری جعلی حقوق دریافت نکرده است و 3- از رابط صادرکننده مدرک جعلی شکایت کرده است.

بنابراین گزارش، دکتر احمدی نژاد در هامش این نامه دستور داده که نسخه ای از گزارش علی کردان جهت اطلاع نمایندگان در اختیار رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و رونوشتی از آن نیز با تاکید بر تعقیب قضایی متخلفان و جلوگیری از تکرار سوء استفاده برای رئیس قوه قضائیه ارسال شود.

در این نامه با بیان گزارشی از سیر پیگیری این پرونده ، خطاب به رئیس جمهوری آمده است : در جریان رأی اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به اینجانب که در فضایی آزاد و با اظهار نظرات موافق و مخالف و طرح موضوعات گوناگون همراه بود ، موضوع دکترای افتخاری بنده مطرح و مورد تشکیک قرار گرفت . مدرکی که در هشت سال پیش با ملاحظه سوابق مدیریتی و تجارب اجرایی اینجانب و ارائه رساله به‌نام دانشگاه آکسفورد لندن به‌واسطه فردی که از دانشگاه مذکور در امور زبان انگلیسی در تهران دفتر نمایندگی تأسیس کرده بود، صادر گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه « در طول هشت سال گذشته هرگز مسئله‌ای که صحت مدرک یاد شده را مورد سؤال قرار دهد در ذهنم خطور نکرده بود و لذا همواره به صحت مدرک مذکور اعتقاد و اطمینان کامل داشتم » ، افزوده :  بر‌اساس همین باور و درحالی‌که ضرورتی هم نداشت ، در ایام رأی اعتماد نسبت به ارائه آن اقدام نمودم.

 اما با طرح برخی نظرات تردیدآمیز نسبت به مدرک یاد شده،‌ احساس کردم ضروری است تا در باب اثبات صحت آن، مستندات هرچه بیشتری را ارائه نمایم. در ادامه این نامه آمده است : این امر نه از جهت اهمیت مدرک مذکور برای خود، بلکه از بابت رفع اتهام «جعل» بود که در برخی اظهارات متوجه اینجانب شده بود. اتهامی که برای حقیر بسیار سنگین می‌نمود. لذا همان‌گونه که حضرتعالی در جریان قرار داشتید، نسبت به ارزیابی مجدد مسیر اخذ مدرک اقدام نمودم.

کردان با اشاره به پیگیری های خود در این زمینه آورده است: در این جهت از رابط ارائه‌کننده مدرک خواستم تا با مراجعه به دانشگاه یاد شده، نسبت به اخذ مستندات تأیید‌کننده اقدام نماید. وی ضمن اطمینان دادن مجدد  به اینجانب نسبت به صحت مدرک مذکور، موضوع را از طریق وکیل دادگستری کشور انگلیس پیگیری نموده و ضمن ارائه اختیارات قانونی وکیل مذکور، تأییدیه وی مبنی بر صحت مدرک را برای اینجانب ارسال کرد.

وی افزود: تا این مرحله اینجانب بیش از گذشته نسبت به صحت مدرک اطمینان پیدا  کردم و موضوع را مجدداً به استحضار شما رساندم. لکن از آنجا که شخصاً برای کسب اطمینان کامل و همیشگی، تأییدیه مستقیم دانشگاه را لازم می‌دیدم نماینده‌ای را به دانشگاه مذکور اعزام کردم تا نسبت به اخذ تأییدیه اقدام نماید.

کردان با اعلام اینکه « با مراجعه نماینده اینجانب به یکباره و با ناباوری کامل با عدم تأیید دانشگاه مواجه شدم » تصریح کرده : لذا تلاش کردم تا چگونگی مسئله را از رابط مورد اشاره جویا شوم. لکن هر  چه کوشیدم ایشان را نیافته و متوجه شدم که وی تخلف کرده است.

وزیر کشور در ادامه خطاب به رئیس جمهوری آورده است : بر این اساس طی نامه شماره 87/12180/20 مورخ 87.6.24 در دادسرای عمومی و انقلاب تهران علیه مشارالیه شکایت کیفری نمودم تا تحت تعقیب قضایی قرار گیرد و اکنون پرونده در جریان رسیدگی است.

وی همچنین در این گزارش تاکید کرده است : اینجانب بر خود فرض می‌دانم از همه عزیزان و به ویژه جنابعالی که انگیزه این تحقیق و روشن شدن حقیقت را برای بنده فراهم آوردید صمیمانه سپاسگزاری نموده و  بر این موضوع تأکید و تصریح نمایم که بررسی‌های به‌عمل‌آمده پس از اخذ رأی اعتماد به روشنی نشان می‌دهد که اینجانب در طول دوره خدمت در صداوسیما و ... هیچ گونه وجهی از بابت مدرک دکترای افتخاری دریافت نکرده‌ام.

در پایان این نامه آمده است : بدیهی است اینجانب با قدرشناسی از حسن اعتماد ریاست محترم جمهوری و مجلس شورای اسلامی، با احساس آمادگی و انگیزه بیشتر، در خدمت اهداف بلند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهم بود و تمامی تلاش خود را در خدمت به کشور و مردم عزیز به‌کار خواهم بست.