شنبه 11 آبان 1387-0:0

شمارش معکوس:سه شنبه با استيضاح

دلال مدرک کردان شخصي به نام دکتر  امیر صفاپور است-اسامي استيضاح کنندگان وزير کشور-ماجراي  اعطاي چک هاي 5 ميليون توماني به نماينده هاي استيضاح کننده-جدال کيهان و کردان


پس از آنکه دادستان تهران اعلام کرد از فردی که مدرک جعلی دراختیار وزیر کشور قرار داده است، خبر ندارد و قوه قضائیه در حال پیگیری برای یافتن سرنخ‌هایی در این باره است alborznews جزئیات جدیدی از هویت این فرد به دست آورد.

  پس از طرح ابهام درباره مدرک دکتراي وزیر کشور - علي کردان- و تایید جعلی بودن مدرک وی پس از مدتی، وزیر کشور در نامه ای به رئیس جمهور با پذیرفتن تخلف صورت گرفته در این زمینه اعلام کرد که این مدرک توسط فردی که خود را نماینده دانشگاه آکسفورد معرفی می‌کرده، به دست وی رسیده است که او هم به محض اطلاع از مخدوش بودن مدرک از این فرد شکایت کرده است.

در نامه وزیر کشور هیچ اشاره ای به هویت این فرد نشده و کردان حتی در برابر پرسش خبرنگاران نیز حاضر نشد نام این فرد را ببرد وتصریح کرد که شرعا جایز نمی‌داند آبروی فرد مسلمانی را ببرد.  

با این حال کسب اطلاع شد که فرد مورد اشاره کردان در نامه خطاب به رئیس جمهور، فردی به نام دکتر امیر صفاپور است که در سال های گذشته به عنوان نماینده انتشارات دانشگاه آکسفورد در ایران فعالیت می‌کرده و هیچ گاه نماینده این دانشگاه یا کالج‌های آن نبوده است.

صفاپور در سال 79 در دیداری با یکی از مسئولین که اکنون معاون حقوقی یکی از مسئولان عالی رتبه اجرایی است، به وی قول مساعد می‌دهد که برایش مدرک دکتری حقوق از دانشگاه آکسفورد بگیرد که پس از تحقق این امر فرد مزبور صفاپور را به کردان که آن زمان معاون اداری مالی سازمان صداوسیما بوده معرفی می کند تا وی نیز از این امکان بهره‌مند شود.

جالب توجه اینجاست فردی که در این میان نقش دلال میان صفاپور و کردان و دوستش را بازی می‌کند در آن زمان با پاداش به دست آورده از این مسیر ویلایی در شمال خریداری می کند.

بر اساس برخی شنیده ها، دکترصفاپور 2هفته پیش از انتشار نامه کردان به رئیس‌جمهوری خانواده خود را راهی آمریکا می کند و خود نیز 5 روز مانده به انتشار نامه وزیرکشور از ایران می‌گریزد.

البرز نوشت: به نظر می‌رسد فرد مزبور به نوعی از افشای ماهیت خود مطلع بوده و آگاهانه ایران را ترک کرده است.

*رايزني هاي بي نتيجه!

بنابرآن چه که يک عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي بهisna گفته است رايزني ها براي پس گرفتن امضاهاي استيضاح وزير کشور بي نتيجه بوده و علي کردان بايد روز سه شنبه پس از اظهارات مخالفان و موافقان برکناري او از صدارت از خود دفاع کند.
 
به گزارش alborznews در جدي ترين موضع گيري يک مقام بلندپايه پارلماني ، نايب‌رييس اول مجلس شوراي اسلامي صبح روز جمعه در حاشيه اولين همايش جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي از استيضاح كردان دفاع و تاكيد كرد كه به نفع مصالح نظام است شخص ديگري سكاندار وزارت كشور باشد.


محمدحسن ابوترابي فرد همچنين گفت: من هم با بقيه نمايندگان نگاه مشتركي دارم و مجموعه مسائل، مصلحت نظام و حفظ اصول و شاخص‌هاي انقلاب اسلامي، اقتضا مي‌كند استيضاح راي مثبتي داشته باشد
 
اين آشکارترين اظهار نظر يک نماينده مجلس در طيف اصولگرايان از زمان مطرح شدن طرح استيضاح علي کردان است
 
از سوي ديگرغلامعلي حدادعادل رئيس دوره هفتم  مجلس شوراي اسلامي با کمي احتياط درباره پيش بيني نتيجه استيضاح کردان گفت: بگذاريد در مجلس در اين ارتباط صحبت كنيم . اما او نيز تصريح کرد: بزرگ‌ترين سرمايه ما در انقلاب اسلامي حفظ اعتماد ملت است و هر اقدامي در جهت حفظ اين سرمايه بشود، لازم است.
 
همچنين در پاسخ به اظهارات علي کردان که گفته: استيضاح او خلاف مصلحت نظام است غلامرضا مصباحي مقدم رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در حاشيه نشست فصلي خانه احزاب گفت: براي ما آمدن آقاي كردان يا كسي به جاي ايشان هيچ تاثيري در سرنوشت نظام ندارد ، البته با توجه به مسائلي كه مطرح شد ، بودن ايشان تاثير منفي روي نظام دارد.
 
يک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس هم تاکید کرد که هزینه استیضاح برای کردان بسیار بیشتر از استعفا است. محمد دهقان به mehrnews گفت: حال که قضیه جعلی بودن مدرک علی کردان برای همگان مشخص شده نمایندگان به این نتیجه رسیده اند که ناراستی کردان موجب شده است که هزینه سنگینی به دولت و شخص احمدی نژاد تحمیل شود که سرریز این هزینه به مجلس تحمیل شده است
 
با اين اوصاف و با در نظر داشتن يک آبرو ريزي جديد در خانه ملت توسط مديرکل دفتر دولت در مجلس به نظر ميرسد کورسوهاي اميد براي گرفتن راي اعتماد دوباره کردان از مجلس به خاموشي گراييده است.
 
در اين اقدام که باعث ناراحتي و عصبانيت نمايندگان مجلس شده است عباسي مديرکل دفتر دولت در مجلس پس از اعطاي چکهاي 5 ميليون توماني براي کمک به مساجد 2 رسيد و امضا اخذ مي کرده و پس از سوال چند نماينده مشخص شده است يک برگه که زير رسيد اصلي بوده اعلام انصراف از استيضاح وزير کشور است.

*كذب محض!

در مورد اعطاي چکهاي 5 ميليون توماني،نماينده مردم شهرضا در مجلس در پاسخ نامه معاون حقوقي و امور مجلس رييس جمهور گفت: مطالب مطرح شده در اين نامه كذب محض است و رئيس جمهور بايد با مسببين اين اقدام در دفتر دولت در مجلس برخورد كند.

عوض حيدرپور نماينده مردم شهرضا در مجلس در تماس با farsnews درخصوص توضيحات رحيمي معاون حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري اظهار داشت: آقاي رحيمي امشب نامه‌اي خطاب به بنده براي رسانه‌ها ارسال كرده است و نكاتي در آن وجود دارد كه لازم دانستم درباره آن بيان كنم.


وي ادامه داد: موضوع اول اين است كه اگر نامه‌اي را براي شخصي مي‌نويسند، قبل از آنكه نامه را به خود وي بدهند، براي رسانه‌ها ارسال نمي‌كردند، در حالي كه امروز روز تعطيل بود و فردا روز كاري است و جالب است كه امشب قبل از آنكه نامه به دست من برسد، بر روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت.


حيدرپور تاكيد كرد: مطالبي كه در نامه آقاي رحيمي نوشته شده است، عمدتاً كذب و دروغ محض است كه نمونه‌هايي از آن را عرض مي‌كنم.


اين نماينده مجلس خاطر نشان كرد: ما درخواست كرده بوديم كه براي تعمير مساجد حوزه انتخابيه كمكي به ما انجام شود، اين درست است، اما آقاي رحيمي در نامه‌شان نوشتند كه شما چك مربوطه را روز چهارشنبه 8 آبان در ساعت 11 دريافت كرده‌ايد و رسيد داده‌ايد، در حاليكه آن چك را من روز سه‌شنبه گرفتم و اصلا روز چهارشنبه چنين اقدامي انجام نشده و من روز سه‌شنبه ساعت 13:45 براي گرفتن چك مراجعه كردم.


حيدرپور افزود: در بند دوم نامه آقاي رحيمي آمده است كه شما ساعت9:30 انصراف خود را از استيضاح وزير كشور اعلام و برگه آن را كه كاملاً متفاوت با برگه رسيد چك بود در اختيار دفتر دولت قرار داديد و آقاي مسعود‌پور معاون حقوقي دفتر دولت در مجلس شاهد اين موضوع بوده است كه اين موضوع هم كاملاً دروغ است و آقاي مسعودپور شاهد قضيه نبوده، بلكه بعد از آنكه بنده روز سه‌شنبه ساعت 13:45 به دفتر دولت در مجلس رفتم، آقاي مسعودپور ساعت 13:55 دقيقه به دفتر دولت رفته و اصلاً خبر نداشت كه ما چه مي‌گوئيم.


وي تصريح كرد: چون بنده با آقاي مسعودپور از قديم دوستي و رفاقتي دارم، اگر چنانچه ايشان چنين حرفي زده باشد، حيف كه چنين دوستي داشته باشيم. در عين حال آقاي مسعودپور به بنده گفت كه شما از امضاي استيضاح نمي‌خواهيد انصراف بدهيد؟ كه بنده پاسخ دادم؛ "هيهات من‌الذله". آقاي كردان مسئله‌اش به حدي است و موضوع ايشان آنقدر براي كشور حياتي است كه عبارت "هيهات من‌الذله" و يك جمله ديگر كه جا ندارد اين جا بيان كنم را در پاسخ به آقاي مسعودپور گفتم و از دفتر دولت روز سه‌شنبه ساعت 14 براي رفتن به صحن علني مجلس خارج شدم.


حيدر پور كه از طراحان استيضاح وزير كشور است ادامه داد: در بند سوم نامه رحيمي آمده است كه بنده تحت تأثير اعتراض دوستان نماينده به علت پس گرفتن امضايم، قرار گرفته‌ام، در حالي كه هيچكس به من اعتراض نكرد، بلكه پس از اينكه در روز سه‌شنبه اتفاق افتاد، صبح چهارشنبه با دو سه نفر از دوستان از جمله آقاي لاريجاني مشورت كردم، كه نظر آقاي لاريجاني اين بود كه بنده مصاحبه كنم و تذكر بدهم.


وي با اشاره به بند چهارم نامه رحيمي گفت: بنده دقيقا آن برگه‌ها را خواندم و امضا كردم؛ وقتي آقاي عباسي نامه رسيد و نامه انصراف از استيضاح را به من داد، اين دو نامه را روي هم گذاشته بود و عباسي كسي است كه او را آدم ضعيفي مي‌دانم. او وقتي آن دو برگه را به من داد،‌ متوجه شدم كه برگه دوم برگه انصراف از استيضاح است، اما آن را مطرح نكردم و امضا كردم تا ببينم برخورد دوستان ما در دفتر دولت در مجلس به چه صورت است و 5 دقيقه پس از امضا كردن آن نامه به آقاي عباسي مراجعه كردم و از وي خواستم كه برگه رسيد را به من بدهد.


اين نماينده مجلس خاطر نشان كرد: آقاي عباسي ضعيفي است و فكر مي‌كنم در اين مسير هم ضعيف‌كشي خواهد شد و شايد آنقدر عدالت و انصاف وجود نداشته باشد كه با ريشه فتنه برخورد شود. در اين ميان عباسي ضرر كرد، عباسي گريه كرد و خطاب به من با اشاره به جانباز بودن خود گفت "مرا ببخش" من هم خطاب به عباسي گفتم كه او را بخشيدم و اصلا نمي‌خواهم موضوع شما را مطرح كنم.


حيدرپور افزود: آقاي رحيمي بايد بداند كه ما نه تنها اهل جبهه و دفاع از انقلاب اسلامي، بلكه اهل اخلاق هم هستيم و فقط خواستم به آقاي عباسي كه اشتباهي را مرتكب شده تذكر دهم.


وي اظهار داشت: بنده وقتي به آقاي عباسي مراجعه كردم، به او گفتم كه برگه انصراف از استيضاح را به من بده و عباسي هم متوجه شد كه من آن نامه را "خوانده بودم و نخوانده امضا نكردم". من مي‌خواستم بدانم آيا صداقت و درستي در دفتر هيئت دولت در مجلس هست يا نيست.


وي بيان داشت: آقاي رحيمي بنده را به برخورد نسنجيده و شتاب‌زده متهم كرده و گفته است كه اظهارات من موجب حملات ناجوانمردانه عليه دولت و مجلس شده است و ساير نكاتي كه در اين نامه به آن اشاره شده است. اما آن چيزي كه بنده گزارش دادم، دقيقا عين حقيقت اتفاق افتاده بود و حالا كه آقاي رحيمي اين طور شتاب‌زده وارد ميدان شده است، به ذهن من نكاتي تبادر مي‌شود كه لازم است بيان كنم.


نماينده مردم شهرضا خاطر نشان كرد: نگراني بنده اين بود كه در ماجراي استيضاح آقايان بيايند و بحث كمك و رأي خريدن و رأي جمع كردن به طريق پول پخش كردن را تعقيب كنند و متأسفانه اين اقدام اتفاق افتاد و من خودم آگاهانه وارد اين حركت شدم. امروز مي‌خواهم به آقاي رحيمي بگويم كه موضوعاتي كه خطاب به بنده در نامه خودتان نوشته‌ايد كذب محض است و هم آقاي مسعودپور و هم جنابعالي و هم آقاي عباسي حتما بايد پاسخگو باشيد كه چنين دروغ‌هاي محضي را بيان كرده‌ايد.


حيدرپور خطاب به احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور اظهار داشت: اگر شما با آقاي كردان برخورد كرده و او را از كار بركنار كرديد، به قول دوستان فعال در عرصه كامپيوتر 5 ميليون رأي براي انتخابات آينده "سيو" مي‌كنيد و چنانچه روز سه‌شنبه بخواهيد از ايشان دفاع كنيد، ديگر شما در واقع بر شاخ نشسته‌ايد و بن مي‌بريد. ما غصه مي‌خوريم كه وضعيتي پيش بيايد كه معاون حقوقي شما مطالبي كاملا نادرست و دروغ را به بنده نسبت بدهند و پيش از آنكه به بنده داده شود در رسانه‌ها منتشر شود.


وي افزود: اگر آقاي احمدي‌نژاد خودش آقاي كردان را بركنار نكند، بداند كه روز سه‌شنبه در مجلس كسي به دفاع ايشان گوش نمي‌دهد و دفاع آقاي احمدي‌‌نژاد از كردان مساوي با از بين بردن ميليون‌ها رأي براي دولت اصولگرا و آقاي احمدي‌نژاد خواهد بود.


حيدرپور اظهار داشت:‌ آقاي احمدي‌نژاد بايد هوشيار و به هوش باشد و بداند كه جرياني در دولت ايشان هست كه مي‌خواهد در مجلس رأي بخرد. من نمي‌خواستم اين موضوع را مطرح كنم اما نگراني من اين است كه در آينده طرح‌ها و لوايحي بياورند و آقايان با پول و چك راه بيفتند و بخواهند كه نمايندگان به چيزي رأي بدهند يا ندهند. بنده به عنوان رزمنده دفاع مقدس و برادر دو شهيد، نگران هستم و دغدغه انقلاب اسلامي را دارم.


وي تصريح كرد: از آقاي رئيس‌جمهور مي‌خواهم همين صبح شنبه افراد دفتر هيئت دولت در مجلس را اصلاح كند و آقاي مسعودپور، عباسي و حتي رحيمي را بركنار كند تا به خودشان اجازه ندهند به مجلس كه به قول حضرت امام عصاره فضائل ملت است، اينطور اهانت كنند. حواس ما آنقدر جمع هست كه چيزي را نخوانده امضا نكنيم و كسي نتواند كلاهي بر سرمان بگذارد.


اين نماينده مردم شهرضا در مجلس گفت: براي آقاي احمدي‌نژاد غصه مي‌خورم و دلم مي‌سوزد كه وزير كشورش آنطوري بايد امضا بگيرد و معاون حقوقي و امور مجلسش هم يك مشت حرف كذب و دروغ را عليه من منتشر كند و به رسانه‌ها بفرستد.

اما متن نامه معاون حقوقي و امور مجلس به اين شرح است:

جناب آقاي حيدرپور
نماينده مردم شريف شهرضا

مطالبي از قول شما و سپس به استناد آن در نشريات و رسانه ها در خصوص کمک 5 ميليون توماني نهاد رياست جمهوري براي تعمير مساجد حوزه انتخابيه شما منتشر شد که نمي توان نامي جز تهمت و افترا و بيان اکاذيب و فضا سازي براي رسانه هاي مخالف و مغرض بر آن نهاد.

لازم است براي يادآوري جنابعالي و تنوير افکار عمومي و احيانا طلب مغفرت رسانه هاي داخلي نکاتي را يادآور شوم.

1- جنابعالي در تاريخ 9/7/1387 طي نامه اي به معاونت حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري تقاضاي ده ميليون تومان وجه نقد براي کمک به مساجد حوزه انتخابيه خود کرديد که معاونت مذکور تقاضاي شما را در تاريخ 15/7/1387 به منظور تصميم مقتضي به معاونت اجرايي رييس جمهوري منعکس و نهايتا با پنج ميليون تومان کمک مالي موافقت شد و وجه مذکور طي چکي در ساعت 11 روز چهارشنبه 8/8/1387 از سوي يکي از مسئولان مالي معاونت اجرايي در قبال اخذ رسيد تحويل حنابعالي شد.

2- اين در حالي است که جنابعالي قبل از امضا رسيد مذکور، در ساعت نه و سي دقيقه صبح انصراف خود را از استيضاح وزير محترم کشور اعلام و برگه آن را که کاملا متفاوت با رسيد چک مورد اشاره مي باشد در اختيار دفتر ويژه دولت قرار داده بوديد که جناب حجت الاسلام و المسلمين مسعود پور معاونت حقوقي مجلس شاهد و ناظر برگه انصراف شما بوده است.

3- متاسفانه بعد از افشاي انصراف شما از استيضاح و اطلاع تعدادي از نمايندگان مجلس، تحت تاثير اعتراض آنها قرار گرفته و يکباره شاهد سناريوي عجيب و مشمئز کننده عليه روابط دولت و مجلس بوديم و شما ادعا کرديد که فريب مديريت دفتر ويژه دولت در مجلس را خورده ايد و اين در حالي است که يکي از مواردي که همواره شما و دوستانتان عليه وزير کشور بيان مي کنيد علت فريب خوردن وي در اعتماد به فردي در جريان اخذ مدرک دکتراي افتخاري است و حال شما خود مدعي فريب خوردن شده ايد.

4- برادر عزير، از جنابعالي که فردي تحصيل کرده مي باشيد و براي دومين بار مسئوليت نمايندگي مردم را عهده دار مي باشيد، چگونه مي توان باور کرد متني را نخوانده، امضا فرموده ايد؟ بر فرض صحت چرا اهمال و ساده انگاري و غفلت خود را به گونه اي وارونه مطرح مي کنيد تا مخالفين و معاندين شمشيرهاي خصومت خود را عليه دولت خدمتگزار به زهر بي انصافي و بي تقوايي آغشته کنند.

5- برخورد شتابزده و نسنجيده جنابعالي موجب حملات ناجوانمردانه دشمنان دولت و مجلس به هر دو رکن اساسي نظام جمهوري اسلامي شده است و اگر لحظه اي نگاهي به مطالب و ياوه سرايي هاي رسانه هاي صهيونيستي و آمريکايي بيافکنيد، اوج مظلوميت دولت خدمتگزار که شما آتش آن را تهيه کرده ايد را مشاهده خواهيد کرد.

6- آيا به راستي مي توان پذيرفت که دولت پاک کرداري که شخصي با صداقت و درستکاري همچون دکتر احمدي نژاد در راس آن قرار دارد براي تقابل با اقدام قانوني نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي دست به چنين روش هاي ناسالمي بزنند و اقدام به خريد راي نمايندگان فهيم و آگاه کنند. چگونه مي توان اين تهمت شما به نمايندگان مجلس را توجيه کرد؟

7- جالب است بار ديگر اين نکته را به شما يادآور شوم که متن استيضاح نمايندگان مجلس در تاريخ 5/8/1387 اعلام وصول شد در حالي که نامه درخواست شما براي کمک به مساجد در تاريخ 9/7/1387 وصول و در تاريخ 14/7/1387 شکل گرفته است. آيا اين فاصله زماني اعلام وصول استيضاح و نامه درخواست شما مي تواند ارتباطي با يکديگر داشته باشد.

8- اصولا موضوع درخواست نمايندگان از رياست محترم جمهوري اسلامي ايران و معاونين ايشان براي کمک به موضوعات مختلف از جمله مساجد امري عادي و معمول است که در اين زمينه توجه جنابعالي را به مصاحبه آقاي فتحي پور نماينده محترم کليبر در روز چهارشنبه گذشته جلب مي کنم که صريحا بيان کرده اند موضوع کمک هاي دولت به مساجد ربطي به استيضاح وزير کشور ندارد. چرا که اين تقاضا در ماه مبارک رمضان مطرح شده بود.

*جدال کردان و کيهان

 

 علي كردان -وزير كشور -در واكنش به يادداشت پنج شنبه كيهان با عنوان «آنجا چه خبر است؟!» جوابيه اي ارسال داشت.در اين جوابيه آمده:

آقاي حسين شريعتمداري
مدير مسئول روزنامه كيهان
سلام عليكم
در نشريه شماره 19218 كيهان، با عنوان آنجا چه خبر است، مطالب سراسر كذب و موهني را نسبت به اينجانب روا داشتيد كه لازم است برابر با قانون مطبوعات در اولين شماره در همان ستون اين جوابيه را منتشر نماييد.


در آن متن موهوم و مملو از حدس و گمان هاي مختلف و متضاد (كه البته از ترفندهاي نگارشي جنابعالي است) مدعي شده ايد «آقاي عباسي مدير كل پارلماني دولت، تحت مسئوليت آقاي رحيمي معاون پارلماني رئيس جمهور قرار دارد. بنابراين در حالت اول؛ احتمال هماهنگي وي با آقاي رحيمي قوت فراواني دارد.

 از سوي ديگر، آقاي رحيمي از دوستان نزديك آقاي كردان و از همفكران و همراهان اوست. بنابراين، احتمال هماهنگي آقاي كردان و آقاي رحيمي در اين ماجرا دور از ذهن نيست كه شواهدي نيز بر آن دلالت مي كند.»
1- ابتدا اين سؤال را از جنابعالي دارم كه براساس كدام مشي اصولگرايانه و در كدام قاموس ارزشمدارانه، شما اين اجازه را همواره براي خود قائل هستيد كه پيش از بررسي در ماهيت اخباري كه كسب مي كنيد و تحقيق در صحت و سقم اخباري كه به دست مي آوريد رأساً و در مقام يك فردي كه از همه امور مطلع است و هيچ نقصي در اطلاعات و تحليل هاي وي نيست از امكاني كه متعلق به بيت المال مسلمين است براي مقاصد و نيات و اوهام خود بهره برداري مي كنيد.


2- اصولاً اينجانب از هيچ يك از حدس و گمانه زني هاي شما اطلاعي نداشتم و اتفاقي كه روز چهارشنبه نيز رخ داد موضوعي است كه ارتباطي به بنده پيدا نمي كند و من از رسانه ها در جريان آن قرار گرفتم و همچنين بررسي هاي اينجانب نشان مي دهد كه موضوع دادن چك 5ميليون توماني به نمايندگان براي ساخت و تعمير مساجد، بنا به درخواست تعدادي از نمايندگان در ماه مبارك رمضان از آقاي رئيس جمهور مي باشد و اهداي اين كمك از بعد از ماه مبارك در جريان بوده و ارتباطي به استيضاح اينجانب ندارد.


3- اما نكته اساسي اينكه اصولاً بنده به كارگيري چنين روش هاي مذموم و ناپسند مورد ادعاي شما را روشي غير اخلاقي و ماترياليستي مي دانم كه براي نيل به هدف به هر ابزاري و لو غير مشروع و غير منطقي و غير انساني متوسل مي شوند. من هر روشي را كه خاستگاه غير الهي داشته باشد را قبول ندارم و معتقد به رأي با خير و بركت مجلس محترم هستم.


4- بنده پيش از اين نيز نامه اي به شما نوشتم و شما را به اخلاق اسلامي و رعايت تقواي سياسي توصيه نمودم ولي شما جرأت و جسارت انتشار آن را نداشتيد و يكي دو روز بعد با درج مطلبي، تهمت هاي ناروايي را كه به بنده منتسب كرديد پس گرفتيد و به اعتقاد بسياري از صاحب نظران و كارشناسان رسانه، با ادبيات حاكمانه خود، عذرخواهي نموديد. بار ديگر نيز از شما مي خواهم به پند اين بنده حقير كه سابقه 30 سال كار اجرايي در مناصب مختلف را داشتم توجه كنيد و با تكبر و توهم، خود راحق مطلق نپنداريد و لحظه اي نيز به آخرت خود بينديشيد.

 من اميدوارم نه به اندازه 30 سال بلكه براي يك دوره 6 ماهه، به جاي نشستن در اتاقهاي بسته و نوشتن و نقادي، يك مسئوليت اجرايي را عهده دار شويد تا كارنامه شما نيز مورد ارزيابي ديگر نويسندگان و نقادان قرار گيرد!


5- لازم است تأكيد نمايم استيضاح را حق قانوني نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مي دانم و نتيجه استيضاح هر چه باشد براي بنده شيرين مي باشد چرا كه براي يك خدمتگذار تفاوتي در مكان و مقام نيست بلكه هر فرصت براي خدمتگذاري به انقلاب و مردم ميهن عزيزم راگشايش درگاهي جديد براي شكر نعمات الهي مي دانم و اعلام مي كنم با آمادگي كامل براي دفاع، در روز استيضاح در مجلس و پيشگاه نمايندگان عزيز حاضر خواهم شد و به بيان حقايقي خواهم پرداخت كه اميدوارم روزنامه كيهان روز چهارشنبه 1387.8.15 آن را كامل و بدون تقطيع منتشر نمايد. علي كردان - وزير كشور


كيهان هم نوشت: در باره جوابيه آقاي كردان اگرچه گفتني هاي فراواني هست ولي در اين مختصر به بيان چند نكته بسنده مي كنيم:


1- آنچه در يادداشت كيهان آمده برپايه اسناد آشكار، اظهارات صريح نمايندگان و اعتراف آقاي عباسي مديركل دفتر دولت در مجلس است علاوه بر آن، تصوير چك هاي پرداختي و نسخه دوم نامه هايي كه نمايندگان دريافت كننده چك بدون اطلاع از متن آن امضاء كرده اند نيز موجود است، بنابراين معلوم نيست آقاي كردان چگونه اين كلاهبرداري مشمئزكننده را انكار مي كند؟!


2- وزير محترم كشور ضمن اعلام بي اطلاعي از موضوع- كه انشاءالله چنين باشد- در شرح ماجرا نيز صادقانه عمل نكرده است. ايشان به پرداخت چك هاي 5 ميليون توماني براي تعمير مساجد اشاره كرده ولي به اصل ماجرا اشاره نكرده اند كه تقسيم كننده پول به طور همزمان دو امضاء از نمايندگان مي گرفته كه متن يكي از آنها اعلام انصراف از درخواست استيضاح بوده است بي آن كه نماينده امضاءكننده از متن نامه مطلع باشد.
3- آقاي كردان مي نويسد چرا كيهان كه متعلق به بيت المال مسلمين است- البته نه آن كه مانند روزنامه هاي دولتي از بودجه بيت المال ارتزاق كند- به ماجراي آن روز مجلس پرداخته است؟! كه بايد گفت؛ دفاع از منافع ملي و افشاي ترفند قانون شكنان وظيفه قانوني مطبوعات است.

 بنابراين، اقدام كيهان كه مقابله با يك كلاهبرداري سياسي بوده است هدر دادن بيت المال است يا سوءاستفاده از بيت المال براي پس گرفتن امضاي استيضاح كنندگان، آن هم با حيله گري و بدون اطلاع آنان؟!


4- فرموده اند كه كيهان جرأت چاپ جوابيه دوم ايشان در ماجراي «كرسنت» را نداشت! كه بايد گفت؛ كيهان با وساطت برخي از مسئولان كه آقاي كردان آنها را مي شناسد و صرفا براي حفظ حرمت وزير محترم كشور از چاپ آن خودداري كرد. چرا كه پاسخ كيهان به آن جوابيه مي توانست براي آقاي كردان ناراحت كننده تر از پاسخ به جوابيه اول ايشان باشد.


5- جناب كردان به سابقه درخشان 30 سال خدمت خود اشاره كرده اند كه ضمن احترام به اين خدمت 30 ساله عرض مي كنيم؛ سخن ما درباره خدمت دو ماهه اخير حضرتعالي است كه چندان درخشان نيست.


6- فرموده اند «من هر روشي را كه خاستگاه غيرالهي داشته باشد قبول ندارم و معتقد به رأي باخير و بركت مجلس محترم هستم» و كيهان نيز به اين ديدگاه آقاي كردان احترام مي گذارد، ضمن آن كه اميدوار است ايشان به عنوان يكي ديگر از سجاياي اخلاقي خويش، «تفاوت قول و عمل» را هم قبول نداشته باشند.


7- و بالاخره، نمايندگان استيضاح كننده از اصلي ترين نمايندگان طرفدار دولت هستند وگرنه، نمايندگان مخالف دولت كه آشكارا از شما حمايت مي كنند و به خاطر برخي از اقدامات نسنجيده جنابعالي از شما با عنوان «ذخيره شب انتخابات» براي تخريب جبهه اصولگرايان ياد مي كنند!


و در پايان جاي خوشوقتي است كه رئيس جمهور محترم دستور اكيد براي پيگيري و روشن شدن ماجرا صادر كرده اند و اميد آن كه پشت صحنه اين كلاهبرداري سياسي آشكار شود و ان شاءالله نتيجه پيگيري آن باشد كه جناب آقاي كردان در اين ماجرا نقشي نداشته اند.

*رايحه به اصلاح طلبان رسيد!

نمایندگان عضو رایحه خوش خدمت و فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس تصمیم گرفتند در جلسه استیضاح آقای کردان، به عدم ابقای وی رای دهند.


به گزارش alef نمایندگان عضو رایحه خوش خدمت، در جلسه دوشب پیش خوش مقرر کردند که اعضای عضو این تشکل سیاسی، در جلسه استیضاح آقای کردان، به اتفاق آرا به عدم ابقای وی رای دهند.

‌از سوی دیگر، نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت مجلس نیز پس از بحث و بررسی در مورد موضوع استیضاح آقای کردان تصمیم گرفتند که به اتفاق آرا از برکناری وی حمایت کنند.

تصمیم فراکسیون اقلیت مجلس، فردا یکشنبه به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

این اقدام اصلاح‌طلبان مجلس پس از آن صورت گرفت که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حمایت اصلاح‌طلبان از ابقای کردان، در برخی روزنامه‌ها منتشر شده بود.

پیش از این، شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در جلسه خود به اتفاق آرا رای به عدم ابقای آقای کردان در روز استیضاح را مصوب کرده بودند.

*ما 28 نفريم!

طرح استیضاح علی کردان وزیر کشور با امضای 28 نماینده در دستور کار مجلس قرار دارد. اسامی نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر کشور را امضا کرده اند،بدين قرار است:

1- محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان

2- سید شریف حسینی ،نماینده اهواز

3- عبدالله کعبی ،نماینده آبادان

4-سید حسن دهدشتی ،نماینده آبادان

5-محمد کرمی راد ،نماینده کرمانشاه

6-علی مطهری ، نماینده شبستر

7- علی مطهری ،نماینده تهران

8-علیرضا سلیمی ،نماینده محلات

9-نادر قاضی پور ،نماینده ارومیه

10- بیژن نوباوه ،نماینده تهران

11-جواد آرین منش ،نماینده مشهد

12-عباس رجایی ،نماینده اراک و کمیجان


13-ستار هدایت خواه ،نماینده بویر احمد و دنا

14- پرویز سروری ،نماینده تهران

15-روح الله جانی عباسپور ،نماینده بویین زهرا

16-داوود محمد جانی ،نماینده آباده

17-زهره الهیان ،نماینده تهران

18-احمدرضا دستغیب ،نماینده شیراز
(در مجلس دو نفر به نام احمد رضا دستغیب وجود دارد که اتفاقاً هر دو نماینده شیراز هستند . نماینده استیضاح کننده ، عضو کمیسیون فرهنگی است.)


19-سید جلال یحیی زاده ،نماینده تفت و میبد

20- ابراهیم نکونام ،نماینده گلپایگان و خوانسار


21-مجید ناصری نژاد ،نماینده شادگان

22- بهروز جعفری ،نماینده سمیرم

23- ارسلان فتحی پور ،نماینده کلیبر و ورزقان

24- محمد دهقان ،نماینده چناران

25-هادی مقدسی ،نماینده بروجرد

26-عوض حیدرپور ،نماینده شهرضا

27-ناصر موسوی ،نماینده فلاورجان

28- داریوش قنبری، نماینده ایلام