يکشنبه 12 آبان 1387-0:0

مردمی با این مصیبت ها،صبور

يادداشتي از:ولی اله پاشا-شاعر و روزنامه نگار نوشهري-با موضوع بحران قطعي گاز در زمستان آينده


 با سرد شدن هوا و نزدیکی فصل زمستان حرف و حدیث ها در خصوص تکرار فاجعه سال گذشته در اثر قطعی گاز دامنه ی وسیعی پیدا کرد.

هنوز خاطره ی تلخ و سخت قطعی گاز در برخي نقاط كشور نظير استان هاي مازندران، گيلان و گلستان در زمستان سال گذشته تن و جان را می لرزاند.

همزمان بعضي مناطق ديگر نيز با افت فشار روبه رو بودند به طوري كه بحران گاز در ٤٢ شهركشور رخ داد و سوز سرما تا مغز استخوان مردم را سوزاند و در پي چنين بحراني، مسئولان ذي ربط وعده تأمين گاز را به مشتركان خود دادند و اعلام كردند كه سال آينده قطعي گاز نخواهيم داشت.

در آن زمان رئيس جمهور كشورمان به عنوان رئيس دولت براي بررسي هرچه بيشتر بحران گاز در اوج سرما به استان هاي شمالي سفر كرد و اگر چه قول هرچه زودتر برطرف شدن مشكل قطع گاز را داد، اين وعده رئيس جمهور جامه عمل نپوشيد و ساكنان استان هاي شمالي به همراه ساكنان ساير استان هايي كه از قطع گاز رنج مي بردند، با سرماي استخوان سوز دست و پنجه نرم كردند و در همان ايام سخت تا هنوز مسئولان از اتخاذ تصميمات و تمهيدات سخن مي گویند .

 جاي تأسف است كه ما به عنوان دومين كشور داراي ذخائر گاز طبيعي بايد جزو كشورهاي واردكننده گاز باشيم. اين وضعيت به دليل ناتواني مديران است كه ناگزيريم پاي قراردادهاي خريد گاز را امضاء كنيم و گاز كشورمان را در قالب قراردادهاي مختلف و با ارزان ترين قيمت به فروش برسانيم.

در چنین شرایطی نمایندگان مردم این مناطق خصوصا نمایندگانی که در کمیسیون انرژی مجلس عضویت دارند باید به موکلان خود پاسخگو باشند و با پرهیز از تناقض گویی ، ضمن انجام وظایف نظارتی و برطرف ساختن این معضل ، به نگرانی های مردم پایان دهند.مسئولین و نمایندگان صد البته می دانندکه مردم با همه ی گذشت وصبوری ، مصیبت هایی را که در اثر اهمال و بی کفایتی بر آنان روا داشته می شود را به موقع و با شیوه های مدنی پاسخ خواهند داد.