يکشنبه 10 آذر 1387-0:0

کاميون ها امنيت کجور را از بين برده اند

بخشدار كجور گفت: جاده‌هاي منتهي به روستاهاي بخش كجور شهرستان نوشهر به دليل ورود كاميون‌ها، پرترافيك و كم‌ايمن شده اند.


 شمسعلي نورمحمدي اظهار داشت: ‌يكي از مشكلات اساسي در منطقه كجور وضعيت خطرناك تردد كاميون‌ها در مسير است كه هر لحظه موجب بروز خطرات جبران‌ناپذيري مي‌شود.

 وي افزود: شهرستان‌هاي حومه كجور، شن و ماسه مورد نياز را براي ساخت و ساز از كارخانه شن و ماسه واقع در روستاي دشت نظير تامين مي‌كنند كه اين امر سبب تردد و ترافيك كاميون‌ها در جاده كجور شده است.

نورمحمدي تصريح كرد: تنها شهرستان‌هاي نوشهر و چالوس از كارخانه شن و ماسه سود مي‌برند و كجور ضرر و زيان آن را به خود مي‌بيند.

بخشدار كجور بيان داشت: به جز شوراي روستاي دشت نظير كه از هر كاميون مبلغ هزار تومان دريافت مي‌كنند تا در عمران و آباداني روستا صرف شود، هيچ عوارض ديگري دريافت نمي‌شود.

 نورمحمدي گفت: تاكنون براي حل اين معضل در جاده كجور تصميم‌هايي اتخاذ نشد و بيشترين فشار در اين بخش به مردم كجور وارد مي‌آيد.

كجور، از منطقه دوآب در جاده چالوس آغاز و به نقاط مختلف روستايي منتهي مي‌شود که به دليل تردد بسيار زياد كاميون‌ها در اين مسير، خطرات فراواني به وجود آمده است.

 وجود كارخانه شن و ماسه در منطقه دشت نظير كجور موجب شده که بخش زيادي از شن و ماسه مورد نياز براي ساخت و ساز در مناطق نوشهر و چالوس و حومه از اين كارخانه تامين شود. اين امر سبب‌ شده است تا جاده زيبا و كوهستاني كجور همه روزه محل تردد انواع كاميون‌ها باشد.

 وجود روستاي فرهنگي و تاريخي و گردشگري كندلوس كه يكي از روستاهاي نمونه گردشگري كشور محسوب مي‌شود و موزه با ارزش فرهنگي و تاريخي كندلوس را درخود جاي داده است، كجور را به يكي از جاده‌هاي توريستي معروف در غرب استان مازندران تبديل كرده است.

سرعت بسيار زياد و عدم كنترل كاميون‌ها بر سر پيچ‌هاي تند و منحرف شدن به خط مخالف جاده توسط رانندگان آن، جاده توريستي كجور را به كمين گاه مرگ تبديل كرده است؛ به گونه‌اي كه علاوه بر مردم كجور گردشگران نيز بارها مرگ جاده‌اي را به چشم خود ديده‌اند.

فرستنده:محمدحسين ملايي كندلوسي