شنبه 16 آذر 1387-0:0

مطلوبهای مجمع اعتدالگرایان در انتخابات ریاست جمهوری

دبیرکل مجمع اعتدالگرایان ایران (دانشجویان و فارغ التحصیلان) مطلوبهای این تشکل در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم را اعلام کرد.

 


 

 "ابوذر پورادیب" افزود: مطلوبهای اعتدالگرایان در جلسه شورای مرکزی تصویب شدند که مهمترین آنها عبارت از غلبه و تقویت منطق اعتدالگرایی و تحقق سند چشم انداز 20 ساله است.

 وی خاطرنشان کرد: اعتدالگرایی به عنوان یک گفتمان نیاز جامعه امروز ماست و برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در مسیر رشد و توسعه باید در دستور کار باشد.

به گفته وی، به رغم گذشت سه دهه از عمر انقلاب، متاسفانه هنوز گفتمان اعتدالگرایی نتوانسته همانند گفتمانهای اصلاح طلبی و اصولگرایی در کشور جایگاه لازم را به دست آورد و در هر دوره انتخابات جریان اعتدالگرایی با شدت و ضعف حضور دارد، زیرا توفیق آن بستگی به میزان حمایت اصلاح طلبان و اصولگرایان از نامزدهای آنها دارد.

پورادیب گفت: منطق تضمین کننده دستیابی به اهداف و برنامه هاست و در واقع میزان توفیق هر کسی به منطق وی بستگی دارد. وی با بیان اینکه حاکمیت و تقویت منطق تضمین کننده افزایش کارآمدی نظام است، افزود: با توجه به اینکه منطق اصلاح طلبی و اصولگرایی، تواناییها و پتانسیلهای موجود در جناح دیگر را نادیده می گیرد، بنابراین بهترین منطق، منطق اعتدالگرایی است، زیرا ظرفیت پذیرش اصولگرایان اصیل و اصلاح طلبان منطقی را دارد.

 این فعال سیاسی ادامه داد: سند چشم انداز 20 ساله برگرفته از نظرات نخبگان و مورد پذیرش ارکان مختلف نظام بوده، دارای روح جمعی و خرد جمعی می باشد و به عنوان یک برنامه جامع و منسجم در دستور کار بخشهای مختلف نظام قرار دارد.

رییس دبیرخانه سند چشم انداز 20 ساله کشور تاکید کرد: تحقق برنامه های سند چشم انداز 20 ساله نیاز به عزم جدی برنامه ریزان و مجریان دارد، آنها باید با معیار وجدان در جهت خدمت به مردم و آرمانهای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری که در سند 20 ساله خودنمایی می کنند، گام بردارند.

ابوذر پورادیب  - (abouzar_pouradib@yahoo.com)