سه شنبه 24 دی 1387-0:0

آیا مير حسين همان مهندس موسوي دهه اول انقلاب است؟

يادداشتي درباره نامزدی میر حسین موسوی برای ریاست جمهوری- از:دکتر سيف الرضا شهابي،بابل


در روزهاي اخير زمزمه نامزدی مهندس مير حسين موسوي  براي انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران در محافل مطبوعاتي و سياسي افزايش پيدا كرد ه و احتمال تحقق  آن دور از انتظار نيست؛اگر چه امکان وارد صحنه نشدن هم وجود دارد.

خوشبختانه مهندس موسوي از شخصيت هاي خوشنام دهه اول انقلاب است كه اكثريت مردمي كه آن دوران را به خاطر دارند در مجموع از عملكرد او ابراز رضايت مي كنند.

در بحبوحه جنگ مهندس  موسوي در مقام نخست وزيري سعي مي كرد تعادل اقتصادي –سياسي – اجتماعي – و فرهنگي  را در سايه حمايت حضرت امام در جامعه به وجود آورد. حداقل ويژ گي هايي كه اكثريت مردم در مهندس موسوي اشتراك نظر دارند،ساده زيستي – صداقت– بي غل و غش بودن و براي مردم كار كردن و پركاري او است .

اكنون دو دهه ( بيست سال ) از دوران نخست وزيري او مي گذرد و در اين مدت مير حسين تقريبا" از كارهاي اجرايي به دور بوده، بيشتر به كارهاي فر هنگي و هنري روی آورد.( حداكثر فعاليت سياسي او عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام است)

به اين خاطر بسياري از افراد از آخرين نظرات او در زمينه هاي اقتصادي – سياست داخلي و خارجي و فرهنگي و اجتماعي كم اطلاع يا بي اطلاعند.

او اگر چه همچنان ساده و به دور از تجملات زندگي مي كند(كه اين خود تا حدي  نشان از ديدگاه هاي اوست) ولي لازم است وي نظرات خود را در زمينه هاي فوق طي بيانيه اي اعلام دارد تا مشخص شود آیا مير حسين همان مهندس موسوي دهه اول انقلاب است یا نه؟

 البته با در نظر گرفتن تحولاتی که در سال های اخیر در سطح داخلي و جهانی  به وقو ع پیوسته به احتمال قوی موسوي مورد اقبال افراد مومن و معتدل هر دو جناح قرار خواهد گرفت و از او حمايت خواهند كرد .

حتي اگر او راي لازم براي انتخاب شدن را كسب نكند ولي به عنوان الگو،اصالت فكر و انديشه و ارزش هاي انقلابي و اسلامي و ملي در تاريخ ثبت خواهد شد.

دانسته است آن رايي نزد خداوند و مردم ارزش دارد كه با اعلام مواضع شفاف به دست آورده شود.